תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Microsoft, יום ג', 30 בינואר, מתחם הסטארט-אפים של מיקרוסופט, WeWork, לונדון מיניסטור תל אביב

מהפכת Infrastructure As Code: הדור הבא של ניהול תשתיות המחשוב

24/01/2018 16:38
אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח, מיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"בעבודה על הענן, מפתחים נדרשים להפעיל ולחבר תשתיות יישומים מבוזרות הכוללות מגוון רחב של שירותים שהולך ומתעדכן בקצב מהיר מאי פעם. פתרונות הניהול המסורתיים של עולם התשתיות אינן מותאמים לעידן החדש של ה-Services ומאלצים את מנהלי התשתיות בארגונים לשלב מספר רב של כלים, סקריפטים ועבודה ידנית לטובת Deployments מורכבים בסביבות ענן ציבוריות והיברדיות", כך אמר אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח, מיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

רון דיבר לקראת סדנה שתתמקד בפתרונות לאתגרים הללו בדיוק, אותה תוביל הענקית מרדמונד בשיתוף HashiCorp שנציגיה יגיעו לראשונה לישראל ו-CloudValley, אחת משותפות הענן המובילות של מיקרוסופט בישראל. הסדנה, Infrastructure as code: Leverage Hashicorp Terraform on Microsoft Azure Workshop, תיערך בשבוע הבא, יום ג', ה-30 בינואר, מתחם הסטארט-אפים של מיקרוסופט, WeWork, לונדון מיניסטור תל אביב.
Infrastructure as code: Leverage Hashicorp Terraform on Microsoft Azure Workshop

בסדנא, ציין רון, "נציג את Terraform מבית HashiCorp, תשתיות קוד פתוח (Open Source) המאפשרת בניה, שינוי וניהול גירסאות של תצורות ועדכוני תשתיות בצורה מאובטחת ופשוטה, באותו אופן שבו ארגונים מנהלים מחזורי פיתוח. Terraform מובילה את תפיסת ה-Infrastructure As Code בעולם התשתיות ומנסה להוביל כמה שיותר מהמתודולוגיות של ניהול ועדכון אפליקציות וקוד לעולם התשתיות והענן שהפך למורכב מידי לניהול בכלים וסקריפטיים מסורתיים ופעילויות הידניים. החיבור למיקרוסופט נולד עקב היכולת של Terraform לעבוד באופן שקוף מול פתרונות ענן רבים, ובראשם ענן ה-Azure של מיקרוסופט".

"הבשורה של Terraform מבית Hashicorp היא פתרון מקיף של ניהול תשתיות כקוד שהולך והופך להיות הסטנדרט בעולם הקוד הפתוח", אמר רון. "הכלי מאפשר לתאר את התשתית בקוד ולתאר איך נראית ה-'רצפה' של מה שהמפתח הולך להריץ כולל השרתים, הרשת, ובסיס הנתונים. כאשר הוא מתאר את התשתית כקוד, המפתח מקבל יכולת לנהל גרסאות של הקוד ובכך מתאפשר לעבוד על כמה גרסאות, למשוך את הגרסה האחרונה, לשלוח גרסה מתאימה לכל שלב – לייצור או לפיתוח".

מהפכת הקוד הגיעה גם לעולם התשתיות

בסדנא, ציין רון, "נציג את שפת הקונפיגורציה הפתוחה של Terraform שמאפשרת הגדרה מתקדמת של שירותים, תהליכי פריסה ותהליכי עדכון שמזהים שינויים שנדרשים בתשתית לטובת הרצה חלקה של האפליקציה בצורה אוטומטית ותוך היכרות אינטימית עם כלל היכולות של Azure והדרך לנצל אותן באופן מיטבי. בנוסף, נחקור בסדנה מגוון דרכים ו-best practices לשימושים שניתן לעשות ב-Terraform, לטובת הקצאת המשאבים בענן ה-Azure ובפתרונות היברידיים".

מטרתה של הסדנה, ציין רון, "היא ללמד את המפתחים כיצד להשתמש בשפת הקוד החדשה, לטובת עבודה עם התשתיות ותיאור שלהן, בין אם אלו תשתיות ענן או תשתיות On Premise מסורתיות".

"כיום, לקוחות אשר רוצים להיכנס לענן, נדרשים ללמוד להכיר את ממשק המשתמש, השירותים והיכולות, מה שמחייב לימוד נרחב שמשתנה בין ספקיות הענן. על ידי שימוש ב-Terraform כגורם מתווך, מתייתר הצורך לבצע הכשרות מעמיקות על התשתיות של Azure ומנהלי התשתיות יכולים לתאר בקוד את תצורת התשתיות שנדרשת ולאפשר לכלי לבצע את ה-Provisioning והעדכונים בצורה מיטבית. בנוסף, מכיוון שהקוד הינו גנרי – המפתחים מקבלים קרקע בעלת פוטנציאל לגשר בין כל ספקי תשתיות הענן בצורה פשוטה יותר מאי פעם, לרבות תשתיות מסורתיות".

הסדנה, סיכם רון, "מיועדת למפתחים העובדים גם בחברות סטארט-אפ וגם לאלה העובדים בארגוני אנטרפרייז. מטרתה של הסדנה היא להעביר את המסר למי שמנהלים את התשתיות בסקריפטים וכלים המסורתיים שמהפכת הקוד הגיעה גם לעולם התשתיות. מיקרוסופט גאה להיות ספקית הענן הראשונה שמביאה את HashiCorp לישראל ולהציג את Terraform באירוע משותף רשמי בתחום הכי חדשני ומדובר בעולם התשתיות".

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים