Amazon Go – סופרמרקט חדשני ונטול קופות נפתח בסיאטל

ללא קופאיות, קופות או תורים - כך אמזון רואה את העתיד של הקנייה בחנויות שאינן חנויות אונליין ● לאחר המתנה של שנה בה ערכה הענקית פיילוט, השבוע (ב') נפתחה סוף סוף החנות הממוחשבת והחכמה

עוברים לאונליין. : Iofoto/BigStock

לאנשים כמונו, שעדיין נאבקים על מקומם בתורים הארוכים בסופרמרקטים המקומיים, ובהדיפת הצעותיהן של קופאיות מותשות למבצעים אקסקלוסיביים לחברי מועדון, זה קצת קשה לדמיין אבל כן – בחנות המרכול החדשה של אמזון (Amazon), המכונה Amazon Go, הלקוחות פשוט מסתובבים ואוספים מוצרים מהמדפים. הם יכולים אפילו להתחרט במהלך הקנייה. מה שיבחרו לצאת איתו מהחנות יכנס לחשבון שלהם, שיחויב אוטומטית עם עזיבתם את המקום. ברוכים הבאים אל העתיד של הקניות בחנויות ה-"אמיתיות" שאינן אינטרנטיות.

בדצמבר 2016 חשפה אמזון את התכניות שלה בכל הנוגע ל-Amazon Go – חנות מזון ראשונה מסוגה שפועלת ללא קופות. אמזון בחרה לפתוח את הסניף בעיר הבית שלה, סיאטל.

החנות החדשנית הייתה צפויה להיפתח במהלך 2017, אבל הטכנולוגיה שמאחוריה התגלה כמורכבת מאוד לשליטה, גם בעבור ענקית המסחר האלקטרוני. רק השבוע (ב'), ולאחר יותר משנה של בדיקות מול עובדי אמזון, פתחה החברה את החנות המסקרנת לציבור.

אז איך זה עובד בפועל? Just-Walk-Out

בכדי להיכנס לחנות של אמזון, על הלקוחות לסרוק עם הטלפונים החכמים שלהם ולעבור דרך שער מיוחד. על מנת לרכוש עליהם גם להוריד את היישום Amazon Go ואחר כך הם חופשיים לשוטט בחנות המשתרעת על פני שטח בגודל כ-180 מ"ר ולאסוף מהמדפים פריטים שבהם הם מעוניינים.

הקונים יכולים להכניס את הפריטים ישירות לשקיות הקניות, וזאת מכיוון שהחיישנים והמצלמות שמפוזרים ברחבי החנות מזהים את הפריטים שנמצאים בעגלה או בסל שהם נושאים ואלו נכנסים לרשימת החיוב בחשבון של הקונה כשהוא יוצא מפתח החנות.

המלאי שמוצע בסופר נטול הקופות של אמזון דומה לזה שנמכר בדרך כלל בחנויות מרכול, ויש בחנות גם מוצרי בריאות של הול פודס (Whole Foods), רשת המזון שאותה רכשה אמזון ב-13.7 מיליארדי דולרים ביוני האחרון.

למרות שאין משרות קופאיות בחנות, בכל זאת מסתובבים בה כמה עובדים הלובשים מדים כתומים, ושתפקידם להעניק שירות פיזי למעוניינים. בכל מקרה, הטכנולוגיה שעל בסיסה פועלת החנות מכונה פשוט-יוצאים-החוצה (Just-Walk-Out).

"טכנולוגיית פשוט-יוצאים-החוצה עוקבת אחר העובדה שהפריטים האלה עוזבים את המדף, ומציבה אותם בעגלה הווירטואלית שלי", אמרה סגנית נשיא Amazon Go, ג'ואנה פוריני, בראיון שהעניקה ל-NBC News אודות החנות החדשה.

"אם אני מחזירה אותם למדף, הם יוצאים מהעגלה הווירטואלית שלי", הסבירה. "המערכת מאוד מדויקת, ובמקרה הנדיר, אם מגלים שגיאה, זה קל במיוחד לבצע החזרה בשירות עצמי", הבטיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים