"אנחנו במהלך השינוי הטכנולוגי הבולט ביותר במאה האחרונה"
"הדיגיטל מדיר שינה מעיניהם של מנהלים רבים, כי הם יודעים שאם הארגונים שלהם לא יבצעו טרנספורמציה דיגיטלית – הם יישארו מאחור", אמר מייקל קיגן, סגן נשיא בכיר וראש חטיבת המוצרים של פוג'יטסו לאזור EMEIA
"ה-IT משתנה במהירות, והופך מהיר מבעבר. אנחנו רואים כיום את השינוי הבולט ביותר בעולם הטכנולוגיה במאה האחרונה. הדיגיטל נמצא בראש מעייניהם של מנהלים רבים, עד כדי לילות ללא שינה, וארגונים שלא יבצעו טרנספורמציה דיגיטלית – יישארו מאחור", כך אמר מייקל קיגן, סגן נשיא בכיר וראש חטיבת המוצרים של פוג'יטסו (Fujitsu) לאזור EMEIA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון, הודו ואפריקה).
קיגן אמר את הדברים בכנס הלקוחות השנתי השני של פוג'יטסו ישראל, שנערך היום (ג') במרכז האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. באירוע, שציין שנה לפעילות הסניף הישראלי של החברה, שאותו מנהל רענן ביבר, השתתפו נציגי שותפים ולקוחות רבים של פוג'יטסו בארץ.
צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס
בדבריו ציין קיגן כדוגמאות חברות שמביאות לשינוי הבולט בעולם הטכנולוגי, בהן אובר (Uber), ווטסאפ (WhatsApp) וספוטיפיי (Spotify) – כל אחת בתחומה, כמו גם את המעבר הבולט מפרסום באמצעי התקשורת המסורתיים למודעות בגוגל (Google) ובפייסבוק (Facebook). לדבריו, פוג'יטסו שותפה לשינוי זה – בתחומים שבהם היא עוסקת.
כך, הוא אמר כי פוג'יטסו משקיעה ותמשיך להשקיע בשנים הקרובות סכומים ניכרים בארבעה תחומים מרכזיים: האינטרנט של הדברים, הבינה המלאכותית, הענן והאבטחה.
אחת הפעילויות הבולטות של החברה היא סיוע לארגונים בביצוע טרנספורמציה דיגיטלית. קיגן ציין סקר שהיא ביצעה באחרונה, בו נמצא כי המעבר של הארגונים לדיגיטל מתחיל להראות תוצאות, בניגוד למצב לפני שנתיים, שאז המנהלים ראו בו בעיקר הימור. הוא ציין כי "מה שמניע את הדרישה של ארגונים לבצעי טרנספורמציה דיגיטלית הוא הדרישה של הלקוחות".
לדברי קיגן, "יש כמה דברים שחשוב שארגונים יבדקו לפני שהם יוצאים למסע לעבר הדיגיטל, כדי שהוא יעבוד. הראשון הוא אנשים. קיים בארגונים מחסור גדול באנשים עם הכישורים המתאימים, ועליהם לגייס כאלה לפני שהם מתחילים במהלך. כמו כן, מומלץ להם לבנות תכנית סדורה לתהליכים בארגון. שלישית, על ההנהלות להפיג את החששות של העובדים מהחדשנות ומהמעבר ממערכות ה-Legacy לדיגיטל. עליהם להדגיש את היתרונות שבשינוי. ודבר אחרון, הארגונים צריכים להצטייד בטכנולוגיות המתאימות".
הוא ציין כי פוג'יטסו משתפת פעולה עם חברות רבות, מהגדולות בתחום, והביא מספר דוגמאות לפרויקטים שביצעו ארגונים בשיתוף החברה, בהם בית חולים הולנדי, שהטמיע פתרונות לניהול נתוני בריאות של המטופלים באמצעות מערכות פוג'יטסו. "מדובר בפתרון לסביבה מרובת נתונים, שמאפשרת לקבל החלטות שמונעות מדטה ולבצע טיפול טוב יותר בחולים", אמר קיגן.
בהמשך דיבר הבכיר על תחום האבטחה, בין היתר לאור תקנות הפרטיות של האיחוד האירופי, ה-GDPR, שייכנסו לתוקף במאי הקרוב ועלולות להביא לקנסות כבדים מאוד על ארגונים שלא ימלאו אותן. קיגן אמר כי "אנחנו, בפוג'יטסו, משקיעים רבות באינטרנט של הדברים ובאבטחה. יש לנו רשת גלובלית של אבטחה, מרכזי אבטחה ו-2,000 איש בתחום שעובדים עבורנו".
עוד הוא ציין את המיזם המשותף לפוג'יטסו, לנובו (Lenovo) ו-DBI, לאחר שהחברה היפנית מכרה ללנובו 51% מעסקי "מחשוב הלקוח" (Cloud computing) שלה ו-5% מהם – ל-DBI. מטרתו של המיזם היא לבצע מו"פ, ייצור ומכירות בתחום.
לסיכום אמר קיגן כי "אנחנו חיים בעידן של שינוי גדול בעולם, בכל חברה ובכל תעשיה, שמונע על ידי ה-IT – ופוג'יטסו לוקחת בו חלק מרכזי. ל-IT יש את היכולת לקדם את העולם".
מה מניע את האבולוציה של הדטה סנטר?
גלן פיצג'רלד, ה-CTO של פוג'יטסו לאזור EMEIA, עסק בדבריו באבולוציה של הדטה סנטרים. הוא אמר כי זו מונעת מבינה מלאכותית (שלדבריו אמנם מתפתחת, אולם "היא כיום אולי מלאכותית, אבל לא נבונה"), לימודי מכונה, אינטרנט של הדברים, אבטחה, שינויים במחשוב ענן וביחס של הלקוחות אליו, העובדה שהיישום הוא הכל ושמעגל החיים שלו מונע מענן היברידי, והעובדה שהטכנולוגיה משתנה מהר יותר.
לדבריו, "ההשפעה של הדיגיטליזציה על הדטה סנטרים ניכרת לאורך זמן. בתחילה היה המיינפריים, ששלט בכיפה בשנות ה-70 וה-80. ממנו עברנו לשרת הלקוח בשנות ה-90 וה-2000. המהלך השלישי הוא הנעת ה-'שיבוש' הדיגיטלי, כדי להגדיל את קיבולת האחסון. כיום אנחנו נמצאים בעידן של Software Defined Everything – הכל מונע על ידי תוכנה. הדבר מחייב את המשך השינוי בדטה סנטר".
פיצג'רלד דיבר על האינטרנט של הדברים ואמר כי "העיקר שלו הוא לא החיישנים או הרשתות, אלא הנתונים, הניתוח שלהם והשימוש בהם לעשיית דברים טובים".
ככלל, אמר, "פורטפוליו מוצרי האחסון שלנו הוא רחב, ומבוסס על שותפויות עם חברות כמו קומוולט (Commvault), קוואנטום, נט-אפ (NetApp) ואורקל (Oracle)".
עוד הוא ציין ש-"הענן מניע את הגידול בסטנדרטיזציה של השירותים". בהקשר זה ציין פיצג'רלד את משפחת פתרונות ה-Primeflex של פוג'יטסו, שנותנת מענה לאחסון הן On-Premise והן בענן. לדבריו, ניתן להעביר באמצעותה את ה-IT הארגוני לענן פרטי "בדקות במקום בשבועות או חודשים". הוא ציין ש-Primeflex מאפשר לבצע את המעבר במהירות רבה יותר, ועל ידי כך להבאה מהירה יותר של מוצרים לשוק, וכל זאת תוך חיסכון בהוצאות.
כן הוא דיבר על משפחת מוצרי האחסון Eternus, שפוג'יטסו השיקה לא מכבר את הגרסה האחרונה שלה – ה-CS200c S4. מדובר בהתקן אחסון המבוסס על הפלטפורמה של קומוולט, שמגן על הנתונים – בין אם הם מאוחסנים בסביבות פיזיות, וירטואליות או בענן. זהו פתרון All-In-One, שאף מותאם לתקנות ה-GDPR.
בנוסף, ציין פיצג'רלד את פלטפורמת השרת של ה-Primergy – פרי שיתוף פעולה של פוג'יטסו עם אינטל (Intel) – ואמר כי היא "מתאימה לכל תרחיש ולכל השימושים שעושים בשרתים. הפתרון מאפשר אופטימיזציה של ה-x86 לכל תחום עסקי".
תגובות
(0)