מחקר: 69% מהארגונים משתמשים במיקרו-שירותים עבור יישומים
השקת מיקרו-שירותים בארגון עלולה לשבש את הדרך בה ארגונים היו רגילים לעבוד, עולה ממחקר של רד-האט, "אולם היא טומנת בחובה גם יתרונות ואתגרים - העשויים לענות טוב יותר לדרישות של הכלכלה הדיגיטלית החדשה"
69% מהארגונים משתמשים במיקרו-שירותים הן עבור תכנון ובנייה מחדש של יישומים קיימים – והן עבור פרויקטים ויוזמות חדשות, כך עולה ממחקר חדש, שנערך ביוזמת רד-האט (Red Hat).
מיקרו-שירותים הם ארכיטקטורת תוכנה, במסגרתה אפליקציות מורכבות בנויות מיחידות קטנות ועצמאיות, המתקשרות ביניהן, כשהשירותים מיועדים לביצוע משימות מוגדרות ומצומצמות. המחקר העלה כי לקוחות ענקית הקוד הפתוח מוצאים במיקרו-שירותים יתרונות משמעותיים.
לצד השימוש בארכיטקטורה זו לטובת פרויקטי IT חדשים לגמרי, המחקר העלה כי טמונים בתצורה זו גם יתרונות בשדרוג פרויקטים קיימים – הנעשים כדי לתכנן מחדש יישומים קיימים ויישומי Legacy ותיקים.
מהמחקר עולה בבירור כי אין פלטפורמת הרצה (Runtime) או מסגרת (Framework) יחידה המתאימה ביותר עבור מיקרו-שירותים. כך, 45% מהמשיבים מאמינים בשימוש בכלי הנכון עבור המשימה הנכונה – במקום להגביל עצמם לטכנולוגיה, סביבת ריצה או מסגרת יחידה.
87% מהם גם ציינו כי הם משתמשים, או שוקלים, מספר טכנולוגיות עבור פיתוח מיקרו-שירותים. הנתון משקף את העובדה כי פתרונות מרובי טכנולוגיות הופכים לנורמה, ויותר ויותר ארגונים פשוט רוצים להשתמש בכלי הנכון עבור המשימה הנכונה. לכן, ציינו עורכי המחקר, "חשוב להחזיק במספר סביבות ריצה ומסגרות, מאחר שלא כל פרויקטי הטכנולוגיה פועלים באופן זהה, ומרביתם לא מצליחים – אם משתמשים עבורם באותם כלים".
היתרונות מתגלים במהירות
מהמחקר עולים ששה יתרונות בשל אימוץ מיקרו-שירותים: CI/CD (אינטגרציה רציפה והטמעה רציפה); אג'יליות; יכולת גידול משופרת; זמן הגעה מהיר יותר לשוק; פרודוקטיביות רבה יותר של המפתחים; וניפוי שגיאות ותחזוקה בצורה קלה יותר.
כשליש מהארגונים נוכחו ביתרונות הללו בתוך 2-6 חודשים מההטמעה הראשונה של מיקרו-שירותים – מה שאומר שתחילת השימוש היא תהליך מהיר והיתרונות מתגלים במהירות.
עוד מציינים עורכי המחקר כי "הטמעת מיקרו-שירותים לא פותרת את כל בעיות התוכנה והבעיות הארגוניות. השימוש בארכיטקטורת עבודה זו מניבה אתגרים נוספים: תרבות ארגונית ואתגרים ארגוניים; ניהול מיקרו-שירותים; אבחון וניטור, זמן ומשאבים". המענה לכך הוא בארבע פעילויות המובילות לפתור אתגרים אלה: פיתוח והטמעת מיקרו-שירותים בתוך הארגון; ארגון מחדש; עבודת מומחים לנושא אצל ספק, או שימוש בספק כיועץ עליו סומכים; רכישה או שימוש בפלטפורמה, או פתרון של מיקרו-שירותים.
בכל הנוגע למיקרו-שירותים, ציינו משתתפי המחקר, "הם מסתמכים על ספקים כיועצים האמינים עליהם". בנוסף, רבים ענו כי ארגון מחדש מהווה פעילות המאפשרת לגבור על אתגרי המיקרו-שירותים ביחס לתרבות ארגונית.
לכן, מציינים החוקרים, "קיומה של תכנית להערכת פתרונות מיקרו-שירותים הזמינים בשוק הוא קריטי, ויש לבצע תהליך גילוי נאות, כדי לבחור את זה שמתאים ביותר לדרישות הפרטניות. מומלץ גם לערוך ארגון מחדש של צוותים, כך שהם ישלבו טכנולוגיות חדשות ויעניקו השראה לשינוי".
"השקת מיקרו-שירותים בארגון עלולה לשבש את הדרך בה ארגונים היו רגילים לעבוד", מסכמים עורכי המחקר, "עם זאת, כולם מבינים גם את היתרונות וגם את האתגרים של התחום, והם נערכים עם אסטרטגיות היישומים שלהם בהקדם – כדי לענות טוב יותר לדרישות של הכלכלה הדיגיטלית החדשה".
תגובות
(0)