עובדי רשות המסים: לבטל לאלתר את מינוי ועדת האיתור למנהל שע"מ

העובדים דורשים לקיים הליך מכרז כמקובל, וכי הוא ייעשה רק כשייבחר מנהל חדש לרשות המסים, לאחר פרישתו הצפויה של המנהל הנוכחי, משה אשר, בחודש מרץ הקרוב

רשות המסים

ועוד עובדי שע"מ, זרוע המיחשוב של רשות המיסים, דורש מהממשלה לבטל לאלתר את פעילותה של ועדת האיתור לבחירת מנהל חדש לשע"מ, ולקיים הליך מכרז כמקובל.

עוד דורשים העובדים, כי ההליך ייעשה רק לאחר שייבחר מנהל חדש לרשות המיסים, לאחר פרישתו הצפויה של המנהל הנוכחי משה אשר, בחודש מרץ הקרוב. כך עולה ממכתב ששיגרו אתמול העובדים להסתדרות, לאוצר ולהנהלת רשות המיסים.

העובדים כותבים במכתבם כי "יש טעם לפגם בכך, כי מנהל רשות המסים היוצא, (משה אשר) יקבע באופן כה מכריע את זהות מנהל שע"מ הבא, כאשר הוא עצמו (משה אשר) יהיה מחוץ למערכת בכל תקופת כהונתו של מנהל שע"מ".

כפי שפורסם השבוע באנשים ומחשבים הממשלה אישרה לרשות המיסים פטור מיוחד וחריג ממכרז לקיים הליך בחירה של מנהל שע"מ במקום שעיה בנימין. במקום זה מונתה ועדת איתור בראשות אשר, וחברים בה נציגי רשות התקשוב, נציבות שירות המדינה, ומומחים נוספים.

"סביר להניח כי החלטת הממשלה על מתן פטור ממכרז היתה כאשר משה אשר טרם הודיע פומבית על כוונתו לסיים את תפקידו והיא יצאה מתוך הנחה שהוא יכהן בתפקיד בזמן כהונת מנהל שע"מ שייבחר", כותבים העובדים. "מינוי של מנהל שע"מ לתקופה של עד שמונה שנים, על ידי מנהל רשות המסים אשר בעוד חודשיים, פורש מתפקידו הוא בעייתי בלשון המעטה. וזאת מחשש ל-'מחטפים' והשלכות של מינוי זה על עובדי שע"ם לשנים ארוכות".

במכתב מציינים העובדים כי בוועדת האיתור אין נציג של ההסתדרות ויתר הנציגים נבחרו על ידי אשר ומונו על ידי הממשלה.

בהמשך מכתבם, מותחים העובדים ביקורת על  תנאי הקבלה שנדרשים על ידי ועדת האיתור, ובין היתר לא מצוין שם כי שע"מ היא יחידת סמך עצמאית ולא יחידה בתוך רשות המיסים. כמו כן הם מעירים כי כתוב בתנאי הקבלה לתפקיד, שעל המנהל שייבחר יהיה לנהל ספקי מיקור-חוץ, בעוד שהם מזכירים כי במו"מ האחרון עם ההנהלה הוסכם כי הפעלת מיקור-חוץ בשע"מ היא קו אדום שיפסיק את השקט התעשייתי.

גורמים בממשלה המקורבים לנושא ציינו כי השיקול להעמיד דווקא את אשר בראש ועדת האיתור היא נכונה, משום שהוא מכיר היטב את המערכות והוא יכול לבחור את האיש המתאים ביותר, בעוד שמנהל חדש שיכנס לתפקיד מנהל רשות המיסים במועד לא ידוע, יצטרך תקופת לימוד ארוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים