סטיב באלמר: "אין למיקרוסופט כוונה להוציא את MSN ובינג מסין"

"אינני מבין כיצד פעולה שכזו תסייע למישהו - לנו או לסין", אמר באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט ● "אני לא חושב שהיה במתקפה על גוגל משהו בלתי רגיל; אנחנו מותקפים בכל יום בהתקפות הבאות מכל חלקי העולם, ואני מעריך שגם חברות אחרות מצויות במצב שכזה" ● אנליסטים תולים את החלטתו זו של באלמר בהשקה הקרובה של הגרסה הסינית של בינג

למיקרוסופט (Microsoft) אין כל כוונה להוציא מסין את פורטל MSN, ובו שירות הדואר שלה, ואת בינג (Bing), מנוע החיפוש שלה – כך אמר סטיב באלמר, מנכ"ל החברה. הדברים נאמרו לאחר שבשבוע שעבר החליטה גוגל (Google) להפסיק לצנזר את תוצאות החיפוש שלה בסין. כאשר נשאל באלמר האם מיקרוסופט תלך בעקבות גוגל ותוציא את MSN או את בינג מסין השיב: "לא".

"אינני מבין איך פעולה כזו תסייע למשהו", אמר באלמר. "אינני מבין איך זה יסייע לנו, ואיך זה יסייע לסין". מנכ"ל מיקרוסופט הוסיף, כי "האקרים תוקפים מדי יום. אני לא חושב שהיה במתקפה על גוגל משהו בלתי רגיל. אנחנו מותקפים בכל יום בהתקפות הבאות מכל חלקי העולם, ואני מעריך שגם חברות אחרות מצויות במצב שכזה. אנחנו לא רואים פה שום דבר בלתי שגרתי".

בסוף השבוע האחרון הודתה מיקרוסופט שדפדפן האינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) היווה את החוליה החלשה העיקרית בהתקפות שבוצעו באחרונה על שרתי גוגל. מיקרוסופט עדיין לא שחררה פתרון אבטחה לבעיה שהתגלתה.

מומחי אבטחה העריכו בעקבות דברי באלמר, כי מנקודת מבט טכנולוגית, "מנכ"ל מיקרוסופט צודק. לסגת משוק מסוים, כי הותקפת שם – לא יביא למיגור התקיפה. האקרים מצויים בכל מקום שבו יש רשת".

הסבר נוסף של האנליסטים לדברי באלמר הוא ההשקה הצפויה של מנוע החיפוש בינג בשפה הסינית ביוני הקרוב. המהלך יביא להגדלת נתח השוק של מיקרוסופט בסין, ובעקיפין – בכל העולם. בחודש שעבר אמרו אנשי מיקרוסופט, כי "אנו מחויבים לשוק הסיני, ושוק מנועי החיפוש בסין מהווה יעד אסטרטגי עבורנו". כמו גוגל, גם מיקרוסופט הקימה בסין מרכז מחקר ופיתוח, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים המיוחדים של שוק ענקי זה, ולספק לו מוצרים העונים לטעמו, תוך עמידה במגבלות הצנזורה הקשיחות המושתות במדינה.

החלטתה של גוגל נתקבלה בעקבות מתקפת ההאקרים שנערכה על החברה באמצע דצמבר האחרון, ובה נפרצו חשבונות הג'י-מייל (Gmail) של פעילי זכויות אדם בסין, בארצות הברית ובאירופה. החלטה זו עשויה להביא לסיום פעילותה של ענקית החיפוש בסין.אנליסטים העריכו, כי אם גוגל תממש את האיום ותוציא את פעילותה מסין, ייגרמו לה נזקים כספיים של כ-600 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים