דיווח: אובר מוכרת את עסק הליסינג למכונית שלה

חברת סטארט-אפ מסנטה מוניקה המכונה Fair.com תקבל מענקית שיתופי הנסיעות את הרישיון להחכיר מכוניות חדשות לנהגי אובר ולמכור מכוניות במכירות פומביות דרך היישום שלה

אובר

חברת אובר (Uber) החליטה למכור את עסקי הליסינג שלה שמכונים, Xchange Leasing, לחברת הסטארט-אפ Fair.com מסנטה מוניקה, כך על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), שציטט אנשים שמכירים את הנושא.

ענקית שיתופי הנסיעה השיקה את שירותי Xchange Leasing בשנת 2015, במטרה לסייע לנהגים אמריקנים שלהם יכולות אשראי נמוכות לחכור מכונית בכדי לנהוג בה בעבור החברה. הרעיון היה שככל שיותר אנשים ייסעו באובר, כך יגדלו הסיכויים של אובר לצמצם את זמני ההמתנה של הנוסעים ולהגדיל את נתח השוק שלה. החברה גבתה מנהגים כמעט 500 דולרים לחודש על תקופת ליסינג של 36 חודשים בניכוי התשלומים מהכנסותיהם.

אבל התכנית יצרה בעיות בעבור נהגים שפיגרו בתשלומי הליסינג שלהם. בעבור חלקם, ההשתתפות רק החמירה את מצב האשראי ה-בלאו הכי גרוע שלהם. אחרים נהגו במשך שעות נוספות בניסיון לעמוד בתשלומים, מה שהוסיף בלאי לכלי הרכב. ולמרות דמי הליסינג הגבוהים, אובר הפסידה כ-9,000 דולר פר כל כלי רכב, כך לדברי הג'ורנל, ועל פי מקורות אנונימיים שציטט. לבסוף החליטה הענקית לחתוך את ההפסדים שלה ולסגור או למכור את עסקי הליסינג. ההחלטה התקבלה בחודש ספטמבר.

על פי הדיווח מאתמול (ג'), ל-Xchange Leasing יש יותר מ-30,000 מכוניות בשווי כולל של 400 מיליון דולר. במסגרת העסקה תיקח אובר נתח הוגן ב-Fair ותציע לנהגים בארה"ב גישה הוגנת לתוך ה-Uber App.

Fair נוסדה בשנה שעברה על ידי סקוט פיינטר, לשעבר מנכ"ל תמחור רכב באתר TrueCar. היא פועלת כמעין שוק מבוסס אפליקציות שמתאים לקוחות למכוניות על בסיס התקציב של כל אדם. חברת הסטארט-אפ רוכשת כלי רכב חדשים ומשומשים מסוכנויות רכב שותפות ורושמת אותם ביישום שלה לצד התשלום החודשי בעבור כל רכב. לקוחות יכולים לבחור רכב מהאפליקציה, לקבל אישור להחכרתו בתוך דקות, ולאסוף את הרכב מהסוכנות. לפי תנאיה של Fair, אין תקופת חכירה קבועה והלקוחות שרוצים נדרשים להודעה מטרימה של חמישה ימים בלבד, ויכולים להחזיר את כלי הרכב שלהם לחברה.

תנאי העסקה לא הוכרזו, ולא ברור כיצד מתכוונת Fair לשלב את Xchange Leasing בעסק שלה. Fair סירבה להגיב לדבר העסקה, וגם אובר לא סיפקה תגובה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים