פייסבוק תוריד בדירוג פוסטים שמבקשים לייקים ושיתופים
"תנו לייק אם גם אתם הייתם בהופעה של ניק קייב" או "שתפו ותנסו להגרלה", ועוד פוסטים שקוראים לנו למעורבות בפייסבוק, נתפשים כספאם, מרגיזים את המשתמשים וגם עלולים לקדם חדשות מזויפות ● הרשת החברתית הדומיננטית החליטה לטפל בהודעות הללו ולחשוף אותם פחות
כולנו מכירים את התופעה של פוסטים שמבקשים שנעשה להם לייק ונשתף אותם, או נייצר איתם סוגי אינטראקציה אחרים. חלקם מנסים לפתות אותנו עם פרסים שנשמעים מלהיבים מכדי להיות אמיתיים, בעוד שאחרים פשוט פורטים על נימי האחווה שלנו ומבקשים לשתף או להגיב רק משום שלטענתם הם מקדמים דבר מה מיוחד.
אתמול (ב') הודיעה פייסבוק (Facebook) כי האלגוריתמים שלה יתמקדו כעת בפרסומים שאותם היא מגדירה כ"פיתיונות למעורבות" (engagement bait) – פוסטים שמבקשים מהמשתמשים לאהוב, לשתף או להגיב אליהם. כוונתה של ענקית הרשתות החברתיות היא להוריד את הסוג הזה של הפרסומים בדירוגיה, כך שמשתמשים יראו פחות מהם בפיד שלהם.
בהודעתה לעיתונות אמרה הרשת החברתית הדומיננטית כי גילתה שמשתמשים רבים מביעים סלידה מ"פוסטים ספאמיים שדחקו בהם ליצור אינטראקציה באמצעות סימוני 'אהבתי', שיתופים, הערות ופעולות אחרות".
ההודעה לעיתונות כללה דוגמאות למה שפייסבוק הגדירה כ"פיתיונות הצבעה" (vote baiting) – שבהם נעשה שימוש במנעד התגובות המובנה בפייסבוק לצורך עריכת סקר לא רשמי; "פיתיונות תגובה" (react baiting) – המנחים משתמשים להעניק לפוסט לייק כתגובה מסוג אחד או לשתף לעל מנת להביע רגש אחר); "פיתיונות שיתוף" (share baiting) – קטגוריה רחבה יותר שבה שיתוף ההודעה אמור לספק למשתמש תגמול במסגרת תחרות, או תמריץ אחר. בנוסף תיארה פייסבוק שתי צורות אחרות של פיתיונות למעורבות, האחת היא פנייה המבקשת ליצור מעורבות על ידי כך שהמבקש מתייג חברים בפוסט, והשנייה – שידול לתגובה ספציפית בכדי להביע דעה פופולרית. למשל, "עשו לייק אם גם אתם אוהבים תות שדה", או "תייגו חבר שצריך לדעת ש…".
למידת מכונה לשדרוג האלגוריתם
לצורך שינוי המצב הנוכחי הזינה פייסבוק מאות אלפי פוסטים למודל ללמידת מכונה, לאחר שבדקה אותם וקטלגה אותם. בדרך זו, המחשב יכול כעת לזהות סוגים שונים של פיתיונות למעורבות, וכך ההודעות התואמות לקטגוריות אלה יוצגו פחות בפני המשתמשים.
יתר על כן, דפים שהשתמשו באופן סדיר בפיתיונות למעורבות בכדי לשפר את הנתונים הסטטיסטיים שלהם יורדו בדרגה בשבועות הבאים.
השינוי הזה אמור לא רק לסייע למשתמשים אלא גם לעזור לפייסבוק בחזית אחרת – לעצור את התפשטותן של חדשות מזויפות בפלטפורמה. "נוריד פוסטים שמתנגדים לאחד מערכי עדכון החדשות שלנו – האותנטיות. בדומה למאמצים האחרונים שלנו להקטין כותרות clickbait וקישורים לדפי אינטרנט באיכות נמוכה, אנחנו רוצים לצמצם את התפשטות התוכן שהוא ספאם, סנסציוני או מטעה, בכדי לקדם שיחות משמעותיות ואותנטיות יותר בפייסבוק", כך כתבה החברה בהודעתה לתקשורת.
פייסבוק הבהירה כי הודעות שמבקשות מאנשים עזרה, ייעוץ או המלצות, כגון הפצת פרסומי חיפושים אחרי ילד נעדר, גיוס כספים למטרה, או בקשת טיפים לטיולים לא יושפעו לרעה מהעדכון האחרון.
תגובות
(0)