גוגל תסגור במרץ 2018 את פרויקט Tango השאפתני

הפרויקט, שהוכרז ב-2014, היה אמור "להמציא מחדש" את המצלמה של הסמארטפונים עם טכנולוגיית מציאות רבודה

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) החליטה לסגור במרץ 2018 את פרויקט Tango השאפתני שלה, שהיה אמור "להמציא מחדש" את המצלמה של הסמארטפונים עם טכנולוגיית מציאות רבודה.

הפרויקט, שהוכרז ב-2014, עסק בטכנולוגיה שתוכל להבחין בעומק ותנועה וכך לאפשר סוגים שונים של אפליקציות. המגבלה הגדולה, שהציבה מכשול גדול בפני הצלחתו של הפרויקט, היא שהיה צורך במצלמה תואמת גם מבחינת החומרה, שעלותה גבוהה, כדי לנצל את פיתוחי הפרויקט, שכן המצלמות הקיימות בסמארטפונים היום לא מתאימות. אחד מיישומי הטכנולוגיה, למשל, היה לתרגם תנועות פיזיות לתנועות במשחק וידיאו.

טכנולוגיית Tango מומשה לראשונה ב-2016 בסמארטפון Phab2 Pro של לנובו (Lenovo), וב-2017 השיקה אסוס (Asus) את מכשיר ZenFone AR שהכיל גם הוא מצלמת Tango, ואולם אף לא אחד מן המכשירים האלה זכה למכירות לוהטות ולכן הטכנולוגיה לא הצליחה למשוך מספר גדול של מפתחים.

לעת עתה, פרויקט טנגו הועבר לפרויקט ARcore של גוגל, טכנולוגיית אנדרואיד חדשה, שבעצם עוסקת באותו תחום, ומאפשרת למפתחים לבנות אפליקציות ש-"מתרגמות" תנועות פיזיות לדימויים דיגיטליים. טכנולוגיית ARcore אינה דורשת מצלמה מיוחדת, ונתמכת כבר כיום במכשירי אנדרואיד יוקרתיים, כמו ה-Pixel 2 של גוגל ו-Galaxy S8 של סמסונג (Samsung).

בבלוג מפתחים של גוגל, ציינה החברה כי "בעוד שטכנולוגיית Tango דרשה חומרה מיוחדת, ARCore לעומתה מהירה יותר, בעלת ביצועים גבוהים ומאפשרת אפליקציות של מציאות רבודה ברמה גבוהה במגוון ענק של מכשירים סלולריים תואמים".

גם אפל (Apple) מפתחת טכנולוגיה דומה, שקיימת כבר בדגמים החדשים של מכשיריה, ונוסף על ערכת כלי הפיתוח שלה, ARkit, אפל גם טוענת כי המצלמה במכשיר ה-iPhone X כבר הותאמה לשימושים של מציאות רבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים