טרגט רוכשת את חברת המשלוחים הזריזים Shipt ב-500 מיליון דולר

תאגיד הקמעונאות החליט, ככל הנראה, להרים ראש מול אמזון ומתחרים אחרים ולתגבר את יכולותיו לספק משלוחים בני יום ● עם הרכישה תהפוך Shipt לחברה בת של טרגט ותוסיף להחזיק את עובדיה ולפעול ממשרדיה הקיימים

טרגט

טרגט (Target) האמריקנית רכשה את פלטפורמת המשלוחים-ביום Shipt בעבור 550 מיליון דולר, ומעלה הילוך מול המתחרות שלה, וולמארט (Walmart) ואמזון (Amazon) ואחרים.

קמעונאית המבצעים הזולים אמרה כי המהלך "יאיץ באופן משמעותי" את מאמציה להגשמת יעדיה, בכך שיאפשר לה לספק משלוחים-ביום כשירות ללקוחות שנמצאים בסביבות מחצית מ-1,834 חנויותיה כבר תחילת 2018. לדבריה, לרוב החנויות שלה תהיה גישה לשירות עד לעונת החגים הבאה.

"למרות שזה לא ישפיע על היכולת של טרגט בעונת החגים הזו, העובדה כי טרגט תוסיף את השירות הזה במהלך 2018 תשפר משמעותית את מעמדה התחרותי אונליין", אמר צ'רלי אושה, אנליסט במודי'ס (Moody’s).

טרגט – גדלה ומשתכללת

עסקי האונליין של טרגט גדלו ב-24% ברבעון האחרון, והיא עכשיו שואפת לספק שירות שוולמארט למשל כבר מציעה – שירות המשלוחים באותו היום, וזאת כמובן לנוכח כך שצרכנים מראים באחרונה העדפה גוברת לקניות דרך האינטרנט.

ההתרחבות של אמזון בתחום מכירות המזון, עם רכישת הענק של רשת המרכולים הפיזית הול פודס (Whole Foods) בתחילת השנה בתמורה ל-13.7 מיליארד דולר, היא ללא ספק אחד הגורמים לכך שקמעונאיות מסורתיות חוברות לסטרט-אפים כמו Shipt בכדי לשמור על הלקוחות שלהן.

ג'ון מיליגאן, ה-COO של תאגיד טרגט, אמר שהחברה שואפת להציע לצרכנים מגוון של דרכים נוחות לרכישות. לדבריו, "עם הרשת של Shipt של הקונים המקומיים והחדירה הנוכחית שלהם לשוק, נעבור ממספר ימים לשעות, מה שיאיץ באופן דרמטי את היכולת שלנו לשלוח במחיר סביר באותו יום ללקוחות ברחבי הארץ".

מזנבות ביכולות המשתכללות של אמזון

רכישת Shipt היא חלק מעוד פעולות לוגיסטיקה של טרגט. מוקדם יותר השנה רכשה הקמעונאית את חברת התוכנה Grand Junction, אשר גם מנהלת משלוחים מקומיים באותו יום.

טרגט מציעה כבר עכשיו משלוח באותו יום בניו יורק. עם זאת התחרות בתחום הולכת וגדלה, כשהמתחרות וולמארט ובסט ביי (Best Buy) מציעות גם הן שירות באותו יום, כשהן מזנבות בשירותים המשתכללים והולכים שמציעה אמזון.

לאחר השלמת העסקה, תהיה Shipt חברה בת בבעלות מלאה של טרגט, ותמשיך לנהל את עסקיה באופן עצמאי. לפי ההסכם היא גם תרחיב ככל הנראה שותפויות עם קמעונאיות אחרות המבקשות לספק משלוח באותו היום. כל עובדי Shipt הנוכחיים ימשיכו להיות מועסקים על ידי החברה ויעבדו מהמשרדים הנוכחיים שלהם בברמינגהם וסן פרנסיסקו.

כאשר יושק השירות תציע טרגט משלוח באותו יום של מצרכי מזון, מוצרי יסוד, אלקטרוניקה ביתית ומוצרים אחרים, תוך הרחבת אזורי השילוח במשך הזמן.

Shipt – עובדת על בסיס מודל עסקי של חברות שנתית

Shipt, החברה שרכשה טרגט, נוסדה בשנת 2014, בבירמינגהם שבאלבמה. היא הלכה וגדלה במהירות עם הצעת משלוחים בשוק המכולות, שנמסרו לרוכשים ביום ההזמנה, ועובדת עם לקוחות על בסיס חברות שנתית, בשירות ללא הגבלה, שעלותו 99 דולרים לשנה.

השירות של Shipt משתמש ברשת נרחבת של למעלה מ-20 אלף קונים אישיים, בכדי להיענות להזמנות מקמעונאים שונים, ולספק אותן בתוך שעות. טרגט טוענת כי דרך האפליקציה של Shipt "חברים מחוברים לקונים מקומיים ואמינים, המסייעים בחוויית משלוח איכותית, מותאמת אישית, יעילה ונוחה".

"עד עונת החגים 2018 נספק שירות בכל שוק מרכזי ברחבי הארץ עם משלוח באותו יום, וגישת השירות הממוקדת של Shipt תואמת היטב את המחויבות של טרגט, בכדי לספק חוויית קניות יוצאת דופן בעבור הלקוחות שלנו", כך אמר מייסד Shipt ומנכ"לה, ביל סמית'.

לדבריו, "השותפות עם טרגט וההיקף הלאומי שהיא מספקת מאפשרת ל-Shipt אפשרות להאיץ את צמיחתנו ולהביא את השירות שלנו ליותר אנשים, בשווקים נוספים ברחבי הארץ. נמשיך להרחיב את השוק שלנו ואת בסיס החברות, בעבודה עם מגוון רחב של קמעונאיות בכדי לספק בקנה מידה נרחב וביעילות. אנו מצפים להציג ללקוחות של טרגט שירותי משלוח באותו יום, עם רמת תשומת הלב האישית שרק Shipt יכולה לספק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים