מי עדן עלתה לענן הפרטי של יבמ בפרויקט במיליוני דולרים

הפרויקט ארך כתשעה חודשים, והשלב הראשון שלו - עלייה לענן - הסתיים במאי השנה ● כעת הוא נמצא בשלב השני שלו - הגירת מערכי ה-IT של 19 החברות שבקבוצה, לענן הפרטי

יובל בקרמן, סמנכ"ל מערכות מידע, עדן ספרינגס. צילום: יח"צ

מי עדן (עדן ספרינגס) עלתה לאוויר עם פתרון ענן פרטי-גלובלי, על גבי תשתיות ומרכזי המחשוב של יבמ (IBM), כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בכמה מיליוני דולרים. הפרויקט ארך כתשעה חודשים, והשלב הראשון שלו – עלייה לענן – הסתיים במאי השנה. כעת נמצא הפרויקט בשלב השני שלו, של הגירת מערכי ה-IT של 19 החברות שבקבוצה – לענן הפרטי.

עדן ספרינגס הינה חברה גלובלית בעלת עשרות סניפים ברחבי אירופה. אחת מחברות הקבוצה היא מי עדן ישראל. לטובת פעילות החברה במדינות השונות עלה הצורך בפתרון מאוחד לתשתיות המחשוב הארגוניות הקיימות, לרבות הצורך להיערך לפרויקטי IT עתידיים. את הפרויקט ביצעו אנשי GTS, חטיבת השירותים הטכנולוגיים של יבמ ישראל.

התרחבות החברה בשווקים חדשים – יעד ה-IT המרכזי

עדן ספרינגס פועלת בשנים האחרונות בתחומי צרכנות משקאות המים והקפה ומחזיקה בנתח שוק משמעותי בשווקים שונים באירופה. החברה נמצאת בתהליך גידול משמעותי ומתמודדת בשווקים רבים. הצורך בפתרונות מחשוב מתקדמים, שיאפשרו את התרחבות החברה בתחומי עשייה ובשווקים חדשים – הוגדר כיעד המרכזי של ה-IT.

בראש מערך ה-IT של הקבוצה עומד יובל בקרמן, סמנכ"ל מערכות מידע, עדן ספרינגס. המערך שבראשו מונה 50 עובדים, המספקים שירותי IT לכלל הקבוצה – שירותים אפליקטיביים, תשתיות, אבטחת מידע ו-BI. מערכות ה-IT בקבוצה משרתות אלפי משתמשים.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר בקרמן כי "במהלך שנת 2016 בחנו פתרונות ומודלים טכנולוגיים ועסקיים שונים. שקלנו ללכת לענן ציבורי, אולם זה התברר כמהלך מסוכן מדי, וגם לא ראינו את התועלות הנובעות מהמהלך הזה בהיבט העלויות. בנוסף, לא רצינו לעשות זאת בשל אופי המערכות שלנו – כי רוב הארגון יושב באירופה. רצינו תשתית שתשרת בצורה המיטבית את המערכת המרכזית שלנו, שהיא פרי פיתוח עצמי, וכוללת מודולים של CRM, שירות, בילינג והפצה".

בטרם המעבר לענן הפרטי של יבמ, אמר בקרמן, "הייתה לחברה חוות שרתים בבני ברק. בעקבות ההגירה לענן של יבמ במדריד, האתר בישראל משמש כאתר משני לענן הפרטי בספרד. הפרויקט כלל הקמה ושדרוג של מערך ההתאוששות העסקית של החברה ובמסגרתו – הקמת  אתר גיבוי, DR, גיאוגרפי לישראל לטובת שרידות הארגון".

כך, אמר, "הטמענו בפרויקט טכנולוגיות מובילות בתחומי התקשורת, האחסון וחוות השרתים, תוך יישום אתרי המחשוב של החברה בין שתי מדינות שונות".

מעבר ב-Big Bang, ולאחריו מעבר הדרגתי

במאי השנה עבר מערך ה-IT של עדן ספרינג לענן הפרטי של הענק הכחול ב-Big Bang, ומאז מתקיים מעבר הדרגתי של שאר החברות בקבוצה – אל הענן.

לדברי בקרמן, "הפרויקט הציג שיפור משמעותי בביצועי המערכות, עקב יישום של טכנולוגיות מתקדמות ומיקום מרכז המחשוב הראשי של החברה בסמוך למרכזי העסקים של החברה באירופה". הוא הוסיף כי "הפתרון שהוטמע הוא שריד, מתקדם ומאפשר למערכות המידע לבצע פיתוח משמעותי של מערכות הארגון, על מנת לתמוך בפיתוח העסקי של החברה. הוא מאפשר לנו ליהנות מזמינות ויציבות של תשתיות הארגון מצד אחד – ותמיכה ברמות גמישות והיברידיות גבוהות, לטובת שינויים ומגמות עסקיות".

הוא ציין כי לפתרון שולב מודל שירותים מנוהלים לתשתיות המחשוב של החברה, שמאפשר גמישות תפעולית ויכולת לבחור באופן דינאמי – מקטלוג שירותים, את תכולות הפעילות שמבוצעות על ידי יבמ ואלו המבוצעות על ידי אנשי ה-IT של עדן ספרינגס. המודל ניתן לשינוי תוך כדי התקדמות והתאמה לצרכים העסקיים העדכניים של הארגון. הפתרון גם תומך ביכולת להסיט בעתיד משאבים ותכולות לענן הציבורי של יבמ – ולצד זה, לגדול באופן משמעותי בפתרון הפרטי, בתצורה היברידית מלאה.

בקרמן סיכם באומרו כי "בשל המעבר לענן הפרטי קיבלנו כמה תועלות: שיפור דרמטי בביצועי מערכות ה-IT, קפיצת מדרגה בכל נושא ה-DR, חיסכון משמעותי בעלויות, עם ROI, החזר השקעה מהיר. בנוסף, יש לנו את היציבות והתמיכה של יבמ: אם יש תקלה, צוות יבמ מתריע עליה ומטפל בה בזמן אפס. כל נושא הגיבויים שופר משמעותית וכיום יש לנו שלוש רמות גיבויים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים