וונטייז רוכשת את פעילות פרסום הווידיאו של טאקומי

הטכנולוגיה של טאקומי מחברת בין אתרים לבורסות פרסום בינלאומיות ● העסקה מתבצעת במזומן ובמניות, ורובה תלוי בביצועים שלה לאחר הרכישה

נועם יוספידיס, מנכ"ל וונטייז. צילום: יח"צ

וונטייז הישראלית, שפיתחה ומפיצה פלטפורמת תוכן רב ערוצית על גבי האינטרנט, הודיעה היום (ד') כי היא רוכשת את פעילות פרסום הווידיאו של הסטארט-אפ טאקומי, שהמטה שלו נמצא בשוהם.

העסקה תתבצע תמורת 841 אלף מניות של החברה ו-75 אלף דולר. סך נוסף של 470 אלף דולר וכ-745 אלף מניות ישולמו לטאקומי על פני שמונה רבעונים לאחר השלמת הרכישה, כאשר התשלום בכל רבעון מותנה בעמידה ביעדי גידול בהכנסות ושיעור הרווח הגולמי של הפעילות באותו הרבעון, בהתאם ליעדים קבועים מראש.

בוונטייז צופים כי הפעילות הנרכשת צפויה להניב לה ב-2018 הכנסות של כשמונה מיליון שקלים ורווח גולמי של כשני מיליון.

הרחבת הפעילות של וונטייז לתחום חדש

טאקומי נוסדה ב-2012 על ידי יותם בנעטיה ורוני לב. הטכנולוגיות שפיתחה מחברות בזמן אמת בין היצע של אתרים כגון יאהו (Yahoo) ו-AOL (שמרכיבות כיום את Oath מבית וריזון) לסוכנויות ולבורסות פרסום בינלאומיות. בין לקוחותיה נמנים יותר מ-400 אתרים ואפליקציות, שיש להם יותר מ-200 מיליון מבקרים ייחודיים מדי חודש במעל 100 מדינות.

הרכישה מאפשרת לוונטייז להרחיב את הפעילות והיכולות שלה לתחום חדש – פרסום בווידיאו, שמטבע הדברים נושק לתחום פעילותה הנוכחי. לאחר רכישת הפעילות, תוכל החברה להציע גם פרסום על גבי שירותי וידיאו, ובכך להעניק פתרון רחב יותר ללקוחות ולשותפים בשווקים שבהם היא פועלת.

הפרסום בווידיאו הוא תחום שצומח בשנים האחרונות במהירות, ובוונטייז צופים שהוא יצמח עוד יותר ב-2018. על פי התחזיות בשוק, כלל מגזר הווידיאו צפוי לצמוח לכ-100 מיליארד דולר ב-2020. עוד טוענים בחברה כי תחום ה-OTT (ר"ת Over The Top), בו היא מתמחה, צפוי להיות הצומח ביותר בעולם הפרסום בווידיאו, ומכאן הסינרגיה הברורה בין החברות.

"חברות שלא יזהו את התמורות בשוק – יתקשו לשרוד"

מטאקומי נמסר כי היא "רואה בחיבור עם וונטייז מנוף ליצירת אקו-סיסטם חכם ויעיל, שיעזור לחברה להגיע ליעדים שאפתניים בזמן קצר. הפעילות המשותפת תאפשר לנו התרחבות מהירה לתחום ה- OTT ותגוון את קהל הלקוחות שלנו על ידי מינוף התוכן והפלטפורמות של וונטייז".

נועם יוספידיס, מייסד ומנכ"ל וונטייז, ציין כי "הרכישה תתמוך במודל הפעילות שלנו ותרחיב אותו על ידי פרסום ממוקד בווידיאו. באמצעות החיבור בין שתי החברות, נחזק את האחיזה שלנו לכל אורך שרשרת הערך מול לקוחות הקצה".

יוספידיס הוסיף ש-"תחום הטלוויזיה והפצת התוכן עובר שינוי מהפכני, וחברות שלא ישכילו לזהות מוקדם את התמורות בשוק ואת הטכנולוגיות שצפויות לשלוט במרקע שלנו בשנים הקרובות – יתקשו לשרוד. כניסתן של פלטפורמות טלוויזיה ותוכן אינטרנטיות משנה את כללי המשחק – הן מצד ספקי התוכן והפלטפורמות המשדרות והן מצד המפרסמים. שם המשחק בעולם המדיה כיום הוא Big Data. מידע על העדפות הצופים ועל התוכן, והחיבור ביניהם מציף ערך בלתי נדלה למפרסמים, שלא היה קיים מעולם בפלטפורמות שידורי הטלוויזיה המסורתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים