"מערכות ענן צריכות לתמוך בעולם עסקי דינאמי וכאוטי"

"הלקוחות הישראלים קשים יותר מרוב העולם ואנחנו אוהבים את האתגר, כי לרוב הישראלים נמצאים בקצה הטכנולוגיה ודוחפים אותנו", כך אמר דני גולן, מנכ"ל קמינריו

דני גולן, מנכ"ל קמינריו

"מערכות ענן צריכות לתמוך בעולם עסקי דינאמי וכאוטי, ולכן מערכות האחסון המכילות אותן צריכות להיות 100% פלאש, עם יכולת לבצע שינויים מהירים בתצורה", כך אמר מנכ"ל קמינריו (Kaminario), דני גולן, בעת ביקור חברי מועדון C3 של אנשים ומחשבים במרכז החברה ביוקנעם.

גולן סיפר כי קמינריו נקראת על שמה של Kaminari, אלת הברק והרעם, והרעיון לדברי גולן היה להמחיש את מהירות התגובה של מערכת האחסון מבוססת פלאש וקישורים מהירים "במהירות הברק".

גולן, טייס קרב בעברו הקים את קמינריו לפני 10 שנים בממ"ד בבניין ביוקנעם, שלימים הפך לזה בו החברה מאכלסת את רובה. "כששמעו בקרנות הון הסיכון שאני רוצה להקים חברת היי-טק בצפון, חשבו שהשתגעתי, אבל הוכחתי להם שצדקתי. יש לנו במרחק של כמה דקות נסיעה את הטכניון, שמכשיר את מרבית המהנדסים בישראל, ורבים רוצים להישאר בצפון".

בהמשך עבד גולן במטה EMC ובחברות הבנות שלה VMware ו-RSA. "היה לי ברור שעולם ה-IT משתנה מקצה לקצה, אבל המודלים המוכרים לא יכולים להתאים את מהירות התגובה. טכנולוגיה ארגונית היא דבר מסובך ורחוקה משלמות. בתשתית אי אפשר לדבר על שינויים מהירים – הטמעות לוקחות זמן, יציבות דורשת זמן. אי אפשר להיענות לדרישות של מחלקת השיווק למוצרים חדשים במצב זה. היה ברור שהתשתית חייבת להיות גמישה."

"אם לא נהיה הכי טובים, אין לנו זכות קיום"

"רוב החברות מוציאות מעל 50% מהוצאות ההון שלהן על האחסון", אמר. "כדי להתמודד עם אפליקציות שמשתנות ברמה יומית  ואף שעתית, היה ברור שצריך עולם של ענן 100% פלאש. היום מדברים על פטה-בייטים. קמינריו עוסקת אך ורק בהקמת מערכות עם משימות קריטיות. בעיקר מדובר ביישומים חדשים שהתשתית הקיימת לא יכלה לתת מענה עליהם, ושדורשים פתרונות ברמת ענן".

"קמינריו היא חברת תוכנה", הבהיר גולן. "אנחנו משתמשים במערכות אחסון פיזיות מהמדף, כמובן בודקים אותן ומתקפים אותן. מכיוון שאנחנו מסוגלים לרוץ על הרבה תצורות של חומרה, אנחנו גם מסוגלים לשנות את המערכת כל הזמן – להוסיף זכרון או בקרים בהתאם לעומסי העבודה, והם מתווספים למערכת מיד לאחר התקנתם בלי שום פעולה נוספת".

לדבריו, "המערכת של קמינריו צברה הכי הרבה התקנות בקנה מידה הכי גדול לעומת כל ספק אחר של 100% פלאש. קרוב ל-20 פטה-בייט בהתקנה אחת. אם לא נהיה הכי טובים, אין לנו זכות קיום".

לסיכום אמר גולן כי "הלקוחות הישראלים קשים יותר מרוב העולם ואנחנו אוהבים את האתגר, כי לרוב הישראלים נמצאים בקצה הטכנולוגיה ודוחפים אותנו. יתרון נוסף שיש לנו מול לקוחות ישראלים הוא הנגישות להנדסה בעברית, ומול אלו שפיתחו את המערכת".

מענה לסוגיית העתיד הבלתי ידוע

אלדד עומר, מנהל מחלקת תשתיות מחשוב באיילון חברה לביטוח, סיפר על התקנת מערכת האחסון של קמינריו כדי לתת מענה לדרישות רגולטורית ולתחרות בשוק, שהביא לכך שללקוחות, לכ-1,300 העובדים ולכ-5,000 סוכנים יש היום גישה לשירותים מתקדמים.

לפי הוראות המפקח על הביטוח, החברה מפעילה שני דטה סנטרים באתרים נפרדים ודטה סנטר שלישי לגיבוי בכמעט זמן אמת.

לדברי עומד, "השיקולים בבחירת הטכנולוגיה לאחסון היו הצורך במענה לעולם הדיגיטלי, מענה לסוגיית העתיד הבלתי ידוע, שיפור ביצועים ועמידה ב-SLA, מענה לרגולציה, וכמובן עלות בעלות כוללת של המערכת, TCO".

"תחום הדיגיטל תופס תאוצה וצריך לפתח אפליקציות ושירותים דיגיטליים גם לסוכנים וגם ללקוחות. אנחנו צריכים לתת שירות 24/7 ולהשיק שירותים חדשים בתדירות קבועה. כל אלה דרשו פתרון גמיש יותר", אמר.

"באשר למענה לסוגיית הבלתי ידוע, אפליקציות חדשות, שירות דיגיטלי חדש שפתאום מעמיס על המערכות שלנו – יש לרובנו קושי בחיזוי ביצועים לטווח הבינוני והארוך, ולפיכך מתקשים בבניית התשתית שתיתן מענה לכל סוגי היישומים והשימושים, וגם לעומס משתנה בתקופות שונות".

עומר הסביר כי "נדרשנו לשפר את ביצועי מחסן הנתונים של SAS. תהליכי העיבוד הכבדים שם היו צוואר הבקבוק. ביקשנו לחלץ את המערכת ולבחור פתרון מתאים. רצינו פתרון שייתן לנו ביצועים ללא קשר לסוגי היישומים הרצים על מערך האיחסון".

שומרים על קשר

"כדי להקטין את ה-TCO, נדרשנו לצמצום מהותי בשטח הרצפה, צריכת אנרגיה מופחתת, צמצום זמן 'מומחה אחסון' (כל עובד עם הכשרה של כמה שעות במקום מהנדס נתונים). ביקשנו לייתר שימוש בכלי צד ג', ואת היכולת לבצע שדרוגים ללא השבתת המערכת".

לאחר מיפוי הצרכים, אמר, "בחנו מספר פתרונות של יצרנים מובילים, השווינו בין הפתרונות ובחרנו בקמינריו ואכן נוכחנו בשיפורים מרשימים במערכות הכבדות. שיפור של 40% בביצועי ה-BI, וזאת בנוסף ל-20% שיפור שהושג ברמת האפליקציה. המוצר מכיל כלי רפליקציה מתקדמים מובנים, רמת דחיסה ואחסון אפקטיביים של המידע, גמישות הפלטפורמה,. קיבלנו המלצה מלקוחות קיימים. וחשוב לציין את תמיכת היצרן המקומי, בעברית, ואת התמיכה הפרו אקטיבית – כשמשהו מתקלקל הם יודעים מיד ומתקשרים אלינו.

לסיום הביקור הציג אמיר לידור, מנהל מוצר בקמינריו, את מה שנמצא עכשיו בפיתוח. "בעקרון, הדרישות היום ממערכות אחסון הם שיהוי מתחת למילי-שניה, אפשרות לטפל בנתונים של יישומים רבים ולא לקנות מערכת אחסון לכל אפליקציה".

לדבריו, "הורדת השיהוי תאפשר לנו להקים מערך אחסון וירטואלי, שבו שטחי האחסון לא יושבים באותו ארון, אבל מקושרים ביחד – כיווץ נתונים כדי ליהנות מנפח הרבה יותר גדול. כמו כן אנחנו עובדים על software-defined architecture ויכולות חדשות בעולם התקשורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים