איך גייס אייל הרצוג 150 מיליון דולר בתוך שעתיים וחצי?

הרצוג זיהה מוקדם את הפוטנציאל במטבעות הווירטואליים ונכנס לתחום ● בראיון לפודקאסט יזמות או למות הוא מספר על הזיהוי הזה, שהביא אותו לבצע את אחת ההנפקות הגדולות ביותר בתולדות ה-ICO

04/12/2017 12:24
אייל הרצוג, המייסד וארכיטקט המוצר של Bancor. צילום: מעיין בן ארצי

אייל הרצוג, אורח המדור הפעם, עשה דבר שלא לרבים יוצא לעשות: הוא גייס 150 מיליון דולר בתוך שעתיים וחצי. איך הוא עשה זאת? על כך בהמשך.

אבל קודם כל, כמו בכל סיפור, מתחילים מההתחלה – הרצוג התחיל לנגן בפסנתר בגיל 5. בתקופת שירותו הצבאי ביחידה 8200, הוא ניגן כקלידן בזמנו הפנוי עם זמר הרגאיי טוני ריי והופיע איתו ברחבי הארץ. בהמשך הוא הקים להקה עם עוד חמישה חברים, שניגנו יחד במועדונים בתל אביב ועד היום מופיעים.

הרצוג היה בין המשתמשים הראשונים ב-ICQ. הוא והחברים שלו ראו איך החברה צומחת בצורה יוצאת דופן, עד שיום אחד נרכשה על ידי AOL תמורת 400 מיליון דולר. בהשראת ICQ חשב הרצוג על שני רעיונות לסטארט-אפים (בשתי תקופות שונות). הרעיון הראשון היה הקמה של רשת חברתית, הרבה לפני שידעו בעולם מה זה רשת חברתית. זה היה ב-1998, תחילתה של בועת האינטרנט. לטובת מימוש הרעיון גייסו הרצוג ושותפו לרעיון, בן דודו, ארנון דינור, 16 מיליון דולר – די בקלות, ולחברה שהקימו קראו קונטקט (Contact). אלא שבאפריל 2000 התפוצצה בועת האינטרנט וכעבור מספר חודשים נסגרה החברה.

הרעיון השני היה אפליקציה שתציג את הסרטונים החמים והמצחיקים ביותר ברשת וב-2003 הוא הקים ביחד עם חברו, אריק צ'רניאק, את MetaCafe. ההצלחה הייתה מסחררת ובשלב מסוים הם הגיעו למיליון משתמשים ביום. אולם, בסופו של דבר, יוטיוב (YouTube) הצליחה יותר, בגלל אסטרטגיה שונה, שהתבררה כטובה יותר.

המעבר למטבעות הקריפטוגרפיים

כששמע הרצוג בפעם הראשונה על הביטקוין, ב-2011, הוא מיד נדלק, כמו שקרה לו כששמע בפעם הראשונה על האינטרנט, ב-1994. המטבע הקריפטוגרפי נראה לו מהפכה גדולה. הוא ארגן מפגש בנושא הביטקוין יחד עם מני רוזנפלד, יו"ר ארגון הביטקוין הישראלי, ורון גרוס, שמאוחר יותר ניהל את MasterCoin. הרצוג אף שלח מייל לחבריו וכתב להם שזה העתיד של הכלכלה – "רוצו לקנות ביטקוין". ב-2012 הוא הקים חברה בשם AppCoin, שאפשרה לכל אחד ליצור מטבע קריפטוגרפי. הבעיה העיקרית ב-AppCoin הייתה שלא הייתה למטבע נזילות, כלומר – לא ניתן היה להמיר אותו למטבעות אחרים. כדי לפתור את בעיית הנזילות של המטבעות הקריפטוגרפיים החליט הרצוג להקים את Bancor.

ביוני האחרון הונפקה Bancor באמצעות ICO (ר"ת Initial Coin Offering) וגייסה בתוך שעתיים וחצי כ-150 מיליון דולר. הייתה זו ההנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה דרך ICO עד לאותו הזמן.

הרצוג, שפרט להיותו מייסד Bancor הוא משמש כארכיטקט המוצר שלה, מספר בראיון לפודקאסט יזמות או למות על המיזמים שהקים, על מה שלמד מהם, על האבולוציה של המטבעות הקריפטוגרפיים ועל איך הצליח לבצע את ההנפקה הכה מוצלחת של Bancor.

לראיון המלא עם הרצוג לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים