הביטקוין בדרך לנסדא"ק

הבורסה הגדולה מתכננת להיכנס לעסקי הביטקוין ולהביא את המטבע הווירטואלי - שערכו נוסק לשמיים ושהגיע בסוף השבוע לשיא של 11,160 דולר ליחידה - למנעד גדול יותר של משקיעים

יורד, ובעיקר עולה. ביטקוין. צילום: BigStock

אחרי שבתחילת השבוע שעבר חצה שוויו של הביטקוין (Bitcoin) את רף 10,000 הדולרים ובהמשכו הוא כבר עבר את 11 אלף הדולרים, גם בורסת נאסדא"ק כבר לא יכולה להתעלם מהתופעה. הבורסה הניו-יורקית מתכננת להציג חוזים עתידיים על הביטקוין בשנה הבאה, כך על פי דיווחים.

נאסדא"ק מתכוונת להציג את המוצרים כבר ברבעון השני של 2018, והחוזים ייסחרו בשוק ה-NFX שלה, לפי הדיווחים. אם אמנם תנהג כך, תהפוך נאסדא"ק, שהיא הבורסה השנייה בגודלה בעולם, לבורסה השלישית בארצות הברית שחוברת לחגיגת המטבעות הווירטואליים.

המהלך יאפשר למשקיעים להצטרף לשוק המהמרים על העליות או הירידות של הביטקוין, שאם ימשיך לטפס ולנסוק יפתה מן הסתם יותר ויותר אנשים להצטרף לנהנים מרווחיו העתידיים.

כאמור, נאסדא"ק אינה השחקנית הראשונה בעולם הפיננסי המסורתי שמחליטה לקפוץ על העגלה הדוהרת של הביטקוין. לפני כחודש הודיעה CME Group משיקאגו – הבורסה הגדולה בעולם – שתתחיל לספק חוזים עתידיים על הביטקוין גם היא.

על אף שרבים מהבנקאים והמשקיעים המוכרים ממשיכים לזלזל במטבע הייחודי וטוענים שהוא מייצר בועה או תכנית פונזי (הונאה), מוסדות פיננסיים חשובים כבר בוחנים כיצד להתייחס לביטקוין והמבנה הבסיסי שלו, הבלוקצ'יין. המצב דומה גם בארץ – ביום ה' האחרון פורסם באנשים ומחשבים שמשרד האוצר בוחן להטיל רגולציה על המטבע הווירטואלי.

אלן שנברג, דובר נאסד"ק, סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים