שובו של ה-SLM

רכישת אובליקור על ידי CA מחזירה לבמה את העיסוק בתחום מדידת רמת השירות שבין לקוחות וספקים - בתוך הארגון ומחוצה לו, ומתקשרת לטרנד מיחשוב הענן ● ראשי החברה הבינו שכדי לאפשר למנמ"רים לישון בשקט בלילה בזמן שהמידע שלהם נמצא בענן, צריכה CA לשלב בכלי השו"ב שלה גם פתרון שימחיש ללקוחות את רמת השירות שהם מקבלים מהספק היושב אי-שם, ומחזיק במידע היקר שלהם

רכישת אובליקור (Oblicore) על ידי CA מפנה זרקורים אל שני תחומים, שנראה שילוו אותנו רבות בשנה הקרובה. הראשון הוא מיחשוב הענן – תחום חדש יחסית, שהפך לפופולארי מאוד בתקופה האחרונה. התחום השני הוא אמנם לא חדש, אבל בשל התפתחות טכנולוגיות דוגמת מיחשוב הענן – הוא עולה לכותרות. הכוונה היא לתחום ה-SLM (ר"ת Service Level Management).

מאז החל להתפתח ענף שירותי ה-IT, נולד הצורך במדידת רמת השירות שמקבלים הלקוחות מהספקים. לצורך העניין, הספק יכול להיות מנהל יחידת ה-IT בארגון גדול שלקוחותיו הם עובדי הארגון. אחד החסמים הטבעיים של כל הנהלת ארגון, בבואה לדון במעבר למיחשוב ענן, הוא העדר היכולת שלה לשלוט בצורה אמיתית ומלאה במידע שלה. כך, במיחשוב ענן, יוצא המידע הארגוני משליטת המנמ"ר, אבל לא מתחום אחריותו. פה נכנס לתמונה ה-SLM: הכלים שמפתחות חברות בתחום הזה כוללים מערכות שמסוגלות למדוד במדויק את כל הפרמטרים שקשורים בהוצאת מידע לענן או לכל אמצעי שירות אחר.

כבר לפני כמה שנים עלתה אובליקור על הצורך במערכות אמינות שיספקו הן ללקוח והן לספק השירות כלי מדידה מוסכמים. אז עדיין לא דובר על מיחשוב ענן, אבל כולם ידעו שבהסכמי שירות יש יותר נסתר על הגלוי – גם אם שני הצדדים מגיעים לשולחן בידיים נקיות לחלוטין. כאשר החוזה הכתוב הוא המסמך היחיד שמבטיח לך שירות, מתקיים הכלל לפיו חוזה חתום שווה את הנייר שחותמים עליו רק אם לשני הצדדים כוונות אמיתיות לקיימו. בכפר הגלובלי, בו חברות מספקות או צורכות שירותים מהקצה השני של האוקיינוס, היה חסר כלי שישדרג את התחום.

המתודולוגיה שפותחה באובליקור בתחום ניהול רמת השירות, נסמכת על הסכמים אשר נכתבים בשפה עסקית ומוגדרים במדדים עסקיים. הסכמים אלה משתלבים היטב במקורות של נתונים טכניים על מנת להבטיח מדידה רציפה של ביצועי השירות ביחס לתנאים המוגדרים בהסכם.

על פי החזון של אבליקור, החשיבות של מדידת רמת השירות תגבר ככול שתחום מיחשוב הענן ישטוף יותר ויותר ארגונים. אחד הדברים ששכנע לקוחות בינלאומיים להשתמש בפתרונות של אובליקור, היא העובדה שהחברה מצאה כנראה את שביל הביניים שבין מדידת רמת שירות על פי הסכמים חתומים, לבין מציאת כלי שמשמש מקבילה או תחליף למדידת השירות הזה. וכאן באה הזווית של CA, שבמשך שנים מזוהה עם שוק השליטה והבקרה. ראשי החברה הבינו שכדי לאפשר למנמ"רים לישון בשקט בלילה בזמן שהמידע שלהם נמצא בענן, צריכה CA לשלב בתחום השו"ב והתשתיות שהיא שולטת בו, גם פתרון שימחיש ללקוחות את רמת השירות שהם מקבלים מהספק היושב אי-שם, ומחזיק במידע היקר שלהם. אין ספק שיש כאן בעיה פסיכולוגית לא פחות מאשר טכנולוגית.

השורה התחתונה: אובליקור אפשרה ל-CA להתקדם מהר יותר אל היעד שלה – הפיכת מיחשוב הענן לתחום עסקי מניב רווחים. זו כנראה אחת הסיבות שבגינה החליטו ראשי CA לרכוש עוד חברה ישראלית ולהיכנס לקטגוריה המכובדת של חברות רב-לאומיות שמוגדרות כרוכשות סדרתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים