"ארגון שלא יבצע טרנספורמציה דיגיטלית – לא ישרוד"

"השיבוש המהיר והעוצמתי ביותר הוא בעולם ההיי-טק וה-IT", אמר שגיא וציין שתי חברות שלא הבינו את חשיבות השינוי ונפלו: נורטל וקודאק

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

"הטרנספורמציה הדיגיטלית משפיעה על כל תחומי החיים ועל ארגונים מכל הסוגים – ממשלות, ערים, עסקים גדולים וקטנים. השיבוש (Disruption) המהיר והעוצמתי ביותר הוא בעולם ההיי-טק וה-IT, וארגון שלא יבין ולא יאמץ את השינוי – לא ישרוד. חברות כמו נורטל (Nortel) וקודאק (Kodak) היו חברות גדולות שלא השכילו לאמץ את השינוי – ונעלמו", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל.

שגיא דיבר במסגרת פאנל שנערך כחלק מכנס Transforming 2 של Kamedia Digital ואנשים ומחשבים, שהתקיים היום (ד') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ומנהלים בארגונים. מנחה הפאנל היה עמית קמה, מנכ"ל החברה.

לדברי שגיא, "סיסקו אימצה את השינוי ועושה אותו בשבע השנים האחרונות. הפכנו מלהיות ענקית רשתות לחברת IT גדולה, שמציעה פלטפורמה דיגיטלית שמלווה את הלקוחות במסע הדיגיטלי. כדי לאמץ את השינוי הזה ביצענו שינוי תרבותי, של פרדיגמות ותפיסות עולם – שאנחנו לא רק חברה שיודעת לייצר תעבורה ברשת, אלא גם מציעה פתרונות בתחומים כמו דטה סנטר, ענן, אנליטיקה ו-Big Data. אנחנו מבצעים שינויים פנימיים וחיצוניים רבים, באמצעות רכישות שמאפשרות לאמץ את קצב השינוי בצורה הרבה יותר מהירה".

שגיא הדגיש כי "השינוי העיקרי הוא באנשים ועל הארגונים לתת להם את הכלים לאמץ את הפלטפורמה הדיגיטלית".

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש. צילום: ניב קנטור

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש. צילום: ניב קנטור

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש, דיבר על השינוי הדיגיטלי בענף הפיננסי, שלדבריו "לא שונה מהותית מהרבה ענפים אחרים וכמותם עובר שינויים דיגיטליים. עולם הפיננסים מתחלק בתהליך הדיגיטציה לשלושה מקטעים: חברות הפינטק, שסוחפות קדימה בעיקר את עולמות הבנקאות והתשלומים; מאחוריהן חברות ה-Insurtech, שמנסות לבצע את המשימה המסובכת של משיכת עולם הביטוח אל תוך הדיגיטל; ומאחוריהן יוזמות בתחומי ניהול הכסף והנכסים. שם מיטב דש נמצאת".

הוא ציין כי "הכיוונים קדימה בתחום זה מאוד ברורים: אנחנו מציעים הנגשה דיגיטלית של פתרונות לחסכונות של אנשים, מפני שזה קל יותר, כי אין מתווכים ואין קשיים בדרך. ניתן לנהל כיום את כל חיי המוצר הפיננסי ללא מגע יד אדם – זה רק הלקוח מול המובייל, הטאבלט או המחשב".

"תחום יותר מסובך בהקשר זה הוא התחום הפנסיוני, מפני שלפחות אצל שכירים, המעסיקים הם אלה שמפרישים את הכספים של העובדים לפנסיה. הם רגילים לעשות את זה בדרך מסוימת וצריך לחנך אותם, כי לא נוח להם לשנות את ההרגלים שלהם", אמר רביב.

משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל, ציין כי בחברת הקפה עוברים לדיגיטל, אבל לא נוטשים את שירות הלקוחות הפיזי. "אנחנו מתמקדים בחוויית לקוח הוליסטית – אונליין ואופליין. התפיסה שלנו היא שילוב של ערוצים. מבחינתנו, הדיגיטל הוא חלק אינטגרלי מחוויית הלקוח., ומי שמבצע הזמנה ברשת צריך לקבל את אותו השירות כמו לקוח שמזמין באמצעות הטלפון. אלא שאנחנו לא מעוניינים להיות חברת דיגיטל בלבד ונמשיך להשקיע בחוויית הלקוח בכל הערוצים", אמר.

מהו תפקידו של ה-CDO בארגון?

בהמשך נשאלו המשתתפים מהו תפקידו של סמנכ"ל הדיגיטל – ה-CDO. רביב אמר כי "התפקיד העיקרי שלו הוא להיות העיניים, האוזניים ומקור הסקרנות של הארגון. עליו להיות עם אצבע על הדופק ולעדכן את ההנהלה באופן שוטף מה קורה, אילו טכנולוגיות היא יכולה וכדאי לה לאמץ ומה צריך לעשות. אסור לו, כמו גם לארגון, לקפוא על שמריו, כי מי שיעשה את זה – לא יצליח".

משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל. צילום: ניב קנטור

משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל. צילום: ניב קנטור

"התפקיד של ה-CDO מורכב", ציין, "כי הוא עובד מול הרבה גורמים בארגון – IT, שיווק וכדומה. הוא צריך לדעת לאתגר אותם, לענות להם על שאלותיהם ומנגד לשאול אותם את השאלות הקשות. אין לו גם גייסות של עובדים ומנהלים מתחתיו, הוא לרוב פרש בודד שצריך להילחם בתוך הארגון. זה תפקיד שמאוד קל להיכשל בו, כי קל להגיע לחיכוכים מיותרים ולהיכנס לטריטוריות לא נכונות. כמו כן, חשוב מאוד המעמד שלו בתוך הארגון. אם הוא נמצא מתחת למנהל השיווק, המכירות או ה-IT, הוא לא יצליח אלא 'ייקבר'. ה-CDO צריך להיות כפוף למנכ"ל".

לדברי מרי, "הדיגיטל שולח זרועות לכל הארגון ולכן, ה-CDO שלנו הוא חבר הנהלה ומעורב בכל המהלכים הארגוניים. אני קורא לו העין השלישית, הדיגיטלית, של הארגון. כל התהליכים שנבנים בארגון חייבים להיעשות בחשיבה דיגיטלית, הם צריכים להיבנות כך מראש".

שגיא אמר מספר דברים שמסכמים את המסר המרכזי של הפאנל: "טרנספורמציה דיגיטלית היא לא מאורע בציר הזמן. דיגיטל הוא לא פרויקט אלא דרך חיים. יש ארגונים שלא מבינים זאת, רצים לדיגיטל בשביל הריצה – ונופלים. הדיגיטל הוא קטליזטור ליצירת השינוי בארגון, כלי לבידול מול הארגונים האחרים ולשיפור היעילות הארגונית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים