יבמ תתפעל את המחשוב של רשות האוכלוסין – במאות מיליוני שקלים

במסגרת הפרויקט תתפעל החברה את מערך המחשוב העיקרי של הרשות ובמקביל תפתח מערכת לניהול מרשם האוכלוסין החדש שהיא צפויה להקים בשנים הקרובות

פרויקט במאות מיליונים ברשות האוכלוסין. אילוסטרציה: נירו דיזיין, BigStock

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה היום (ג) על זכייתה של יבמ (IBM) במכרז איתן להפעלת מערך המחשוב העיקרי שלה. אחת המטרות המרכזיות של הפרויקט היא להקים את מרשם האוכלוסין החדש, שיכלול מידע גם על נתינים זרים ששוהים בארץ. היקף הפרויקט נאמד במאות מיליוני שקלים – לאורך כ-20 שנים.

במסגרת הפרויקט תתפעל יבמ, כאמור, את מערך המחשוב העיקרי של הרשות ובמקביל תפתח את מערכת ניהול מרשם האוכלוסין החדש.

ביבמ אישרו את הידיעה.

פרויקט "תשתית לאומית קריטית" במרשם האוכלוסין

במסגרת פרויקט איתן תוקם מה שמגדירים ברשות האוכלוסין כ-"תשתית לאומית קריטית", והוא כולל את הפיתוח והתחזוקה של כלל מערכות המידע של הרשות. בליבת המערך יוקם מרשם האוכלוסין החדש, כולל ניהול המידע על האזרחים, התושבים והשוהים בתחומי המדינה, לרבות זרים.

יעדים נוספים של הפרויקט, שאותם מגדירים במערך המחשוב הממשלתי, הם: הגברת השימושים בשירותים אונליין, עם אמצעי הזדהות וחתימה אלקטרונית; הנגשת המידע והגברת השקיפות לציבור; הגברת אבטחת המידע; הקלה על השירות לעסקים; הרחבת סל השירותים ללקוחות חיצוניים; סטנדרטיזציה באספקת השירותים והמידע ללקוחות עבורם; תמיכה בתהליכים חוצי משרדים, כמו אינטגרציית מידע (הזנת כל נתון פעם אחת); ותמיכה מקצה לקצה בכל תהליכי העבודה של הרשות ושיפור חוויית העובד.

בחוברת הסוקרת את פעילות המחשוב הממשלתי, שפורסמה ביוני האחרון, צוין כי "מערכת איתן תהווה נדבך מרכזי בהגברת השימוש בשירותים ממשלתיים מרחוק, אגב מינוף התיעוד החכם
(אמצעי ההזדהות והחתימה האלקטרונית) לטובת שינוי ושיפור של תהליכי השירות".

יצוין כי מערכת איתן תתמוך בביצוע כלל תהליכי העבודה בניהול האוכלוסין, לרבות בחירות לרשויות המקומיות, רישיונות העסקת עובדים זרים והנפקת אשרות לעובדים אלה. כמו כן, היא תתמוך בתהליכי מודיעין ואכיפה. הפרויקט צפוי להיות ממומש בשלבים – בין 4 ל-8 פעימות, בשאיפה להשלימו בתוך 6-7 שנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. a

    כסף שהולך לפח על IBM כנראה תיפול כמו שאר המערכות קרי פרוייקט כי"ל הרמוניזציה ופרוייקט מחשוב של טבע ז"ל

אירועים קרובים