Galaxy Note 8: האור שבקצה המנהרה

ייתכן וסמסונג בהחלט סוף סוף יכולה לנשום לרווחה ולשמוח, שכן אחרי הפיאסקו הבלתי נגמר והמתפוצץ עם Galaxy Note 7, הוציאה החברה מכשיר עליו עמלה קשות כדי לרצות את כל הכועסים והפגועים מתקריות העבר

זה ה-Galaxy Note 8. מה יהיה בדור הבא של המכשיר? צילום: יח"צ

אין ספק ש-Galaxy Note 8 של סמסונג (Samsung) הוא מכשיר שהחברה חיכתה לתגובות אליו בציפייה רבה. כשהפיאסקו של ה-Note 7 והסוללות מתפוצצות שלו עדיין מהדהד ברקע, שחררה החברה מכשיר שהוא, בפשטות ובמילה אחת – מצוין.

במראה החיצוני הוא מזכיר אמנם את מכשירי ה-Galaxy S8, אבל הוא גדול יותר – עם 6.3 אינץ' ורזולוציה מירבית של 2,960×1,440 פיקסלים – והוא כמובן מגיע עם עט דיגיטלי, שהיה לאחד הסממנים של הסדרה, ועם תצורה חזקה שמציעה את המערכת על שבב המתקדמת ביותר עם 6 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, 64/128 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה, סוללת 3,300mAh, זוג מצלמות 12 מגה-פיקסל מאחור עם זום אופטי ועם עדשה רחבה. ועם עוד כמה כלים חדשים שיפורטו בהמשך.

הכוונה טובה – הביצוע פחות

נתחיל דווקא עם הדברים הקצת פחות טובים. אחד ההיבטים החשובים של ה-Note 8 הוא השימוש באמצעים ביומטריים כדי לזהות את המשתמש בלי צורך בסיסמה. האמצעים הללו כוללים סריקת קשתית, זיהוי פנים וחיישן טביעות אצבע, ומצער היה לגלות שאף אחד מהם עדיין לא עובד מספיק טוב.

חיישן טביעות האצבע תקוע במקום מאוד לא נוח כמלבן קטן מימין למצלמות, והוא נראה ומתנהג כמו משהו שתקעו שם ברגע האחרון. קשה להגיע אליו, במיוחד עבור המחזיקים ביד שמאל, הוא לא תומך ב-360 מעלות כמו בכל מכשיר הכי בינוני בשוק כיום, אבל כשהוא מזהה הוא נפתח מהר.

גם שתי האפשרויות האחרות עובדות היטב כשהן מחליטות לעבוד, וזה מאוד תלוי בזווית ובתנאי התאורה מסביב, במיוחד בסקירת הקשתית, וצריך לשים את המכשיר ממש קרוב לפנים כדי שזה בכלל יקרה. הכוונה טובה, הביצוע פחות.

עוד משהו שמיותר במכשיר הזה בישראל הוא הכפתור בצד שמאל שמפעיל את העוזרת האישית, Bixby. התמיכה בשירותים שמציעות הסייעות הדיגיטליות בארץ פחות או יותר לא ממש קיימת. הכפתור אפילו מצליח לעצבן קצת אם לוחצים עליו בטעות ברגע לא מתאים.

המצלמות של Note 8 איכותיות ביותר, מאחור וגם מקדימה, ופשוט כיף להביט בתמונות שמחלצים מהן, גם בזכות אפליקציית צילום מתקדמת ונוחה מאוד לשימוש עם תכונות כמו מיקוד חי שמאפשר להתמקד באובייקט הצילום עם טשטוש הרקע, עם זום אופטי ברמה של x2 שהמעבר אליו קל להפליא, עם אפשרויות צילום מקצועיות עם הגדרות שקל לקבוע, ואפילו עם אפשרות 'לסלק מהעיניים' ולצלם במסך מלא כדי לראות איך באמת תראה התמונה. התוצאות נהדרות ביום, לא רעות בכלל בלילה, ובהיבט הזה מדובר בהחלט באחד הדברים האיכותיים שיש למכשיר להציע.

בלב ובנפש עם המשתמשים

ובכלל השימושיות של המכשיר טובה מאוד. הממשק הקנייני של החברה, יושב מעל אנדרואיד 7.1.1 ויעודכן בעתיד הלא-רחוק לאנדרואיד 8, פשוט מאוד בשל, איכותי ומציע אפשרויות שלא מוצאים בכל מכשיר, עם הרגשה שבסמסונג בהחלט ישבו וחשבו על המשתמשים במכשיר.

האפשרות לקבוע רמת ביצועים, עם הנחיה כמעט יד ביד של מערכת ההגדרות, והאפשרות לקבוע את רזולוציית המסך בדיוק כמו במחשב, הם שניים מהדברים הקטנים שהממשק מציע שמובילים את איכות השימוש מעלה, וזה עוד כשנכנסים לאפשרויות הרבות שמציע ממשק ה-Edge של המכשיר, ועוד להרבה פרטים אחרים שהיריעה קצרה מלספר עליהם, כולל העט הדיגיטלי שהפך לכלי אדיר ומדויק שאפילו מאפשר לבצע תרגומים בקלות ובמהירות, לכתוב פתקים בקלות, גם במסך הנעילה, וגם לחפש דברים באינטרנט על ידי סימון תמונה.

מבחינת ביצועים לא היה ספק לרגע כמעט שמדובר במכשיר חזק מאוד. למעשה ככל הנראה מדובר אפילו במכשיר החזק ביותר שיש כיום בשוק, בטח אם מוציאים מהחשבון את הדור האחרון של מכשירי ה-iPhone ומשווים למכשירי אנדרואיד בלבד.

המערכת על שבב המצוינת של המכשיר באה ליד ביטוי כמעט בכל מבחן. כך לדוגמה, בביצועים מיטביים, הוא שבר שיאים בכל מבחני Geekbench עם 9,913 נקודות במבחן Compute, הרחק מה-8,410 נקודות של ה-OnePlus 5 שהדיווחים אודות האצת המעבד שלו לצורך בחינות מוכרים היטב. במבחני Antutu הוא נצמד לצמרת הגבוהה עם 176,684 נקודות בביצועים גבוהים, סביבה מוכרת למכשירים שמבוססים על Snpadragon 835 המתחרה של קוואלקום (Qualcomm). גם הביצועים הגרפיים שלו היו מוצלחים מאוד.

ומה לגבי הסוללה?

במבחן Work 2.0 שעוברים כיום המכשירים שמגיעים למבחנים באנשים ומחשבים, המכשיר הגיע ל-9:53 שעות. הוא אמנם לא יכול להתמודד עם הזמן המפלצתי של ה-Mi Max 2 של שיאומי (Xiaomi), אבל מדובר בהחלט בזמן יפה מאוד. בעצם, אפילו נהדר. רק שלושה מכשירים עקפו אותו במבחן הזה עד היום, ושלושתם של החברה שזינקה חזק קדימה השנה.

אבל בפועל הייתה הרגשה שבחיי היומיום הסוללה לא ממש מספקת את ההבטחה שלה, במיוחד אם משאירים את המכשיר ברזולוציה המרבית שלו, ומשתמשים בתצוגת ה-Always On. לא שצריך לרוץ לחפש שקע פנוי בכל 10 דקות, אבל בלילה כבר היה צורך פחות או יותר להטעין כדי להתכונן לבוקר עם סוללה מלאה. לפחות הטעינה יחסית מהירה.

אז בשורה התחתונה Galaxy Note 8 הוא כנראה, וממש בלי להתלהם, הטוב ביותר שהושק לפחות השנה, במיוחד אם משווים אותו רק למכשירי אנדרואיד אחרים. כמובן שהוא אינו מיועד למי שלא חושב שהוא יסתדר עם מסך גדול שכזה, וגם המחיר, שמתחיל בשוק ב-3,500 שקלים, ממש לא זול – מבלי לשכוח לרגע את המחירים המטורפים של ה-iPhone X.

אבל מי שמחפש פתרון לזמן ארוך, עם עט דיגיטלי מצוין, ועם בשלות בכל היבט כמעט, וגם מעט בעיות שימוש בגלל הרצון להטמיע טכנולוגיות אבטחה מתקדמות, זהו המכשיר.

מה שבטוח הוא שהמכירות מוכיחות שסמסונג כבר יכולה לשכוח לחלוטין מהמכשיר ההוא, הקודם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים