השקעות וגיוסים עם דני כהן מ-ויולה ונצ'רס

כהן חשב שיעבוד בהון-סיכון במשך שנה או שנתיים, אבל מצא את עצמו נשאב לעולם הזה ● יש לו כמה טיפים ליזמים ובמרכזם: תתפקסו על עצמכם!

27/11/2017 11:34
דני כהן, חבר במועצת המנהלים של ויולה ונצ'רס. צילום: תמוז רחמן

אורח המדור הפעם הוא דני כהן, משקיע מקרן ויולה ונצ'רס. בראיון הוא מדבר על השקעות, משקיעים, יזמים, מיזמים ומה שביניהם.

אבל לפני שאעבור לפן המקצועי, קצת בפן האישי: כהן למד מדעי המחשב ופסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. לא שיש קשר בין השניים, אבל הוא רצה ללמוד עם יותר בנות – שהיו בחסר במדעי המחשב ונמצאו בשפע בחוג לפסיכולוגיה. לכן, נראה לו הגיוני לשלב בין שניהם. מתברר שהוא קיבל החלטה טובה, משום שבשבוע הראשון ללימודים הוא הכיר את אשתו לעתיד.

כשסיים את התואר השני ב-INSEAD עבר לעמק הסיליקון בארצות הברית – לתפקיד עסקי ראשון, בקומטאץ' (Commtouch). כעבור שנה וחצי הוא התחיל לתכנן את חזרתו לישראל, עקב סיבות משפחתיות. באותו הזמן קיבל כהן טלפון מצייד גולגולות שהזמין אותו להצטרף לקרן הון-הסיכון ג'מיני ונצ'רס. התפקיד נשמע לכהן מעניין, מה גם שהוא חיפש משהו לעשות כשיחזור לארץ. הוא חשב שימלא את התפקיד במשך כשנה-שנתיים ואז יעבור לסטארט-אפ אחר. 16 שנים מאוחר יותר, כהן מצא עצמו עדיין משקיע בסטארט-אפים. בין החברות בהן השקיע, בתור שותף וכחבר מועצת המנהלים של ג'מיני ונצ'רס, ניתן למצוא את Adapt.tv, שנרכשה על ידי AOL תמורת 400 מיליון דולר, EyeView, אאוטבריין (Outbrain) ו-90Min.

לאחר מכן, עבר כהן להיות שותף בקרן ויולה ונצ'רס (לשעבר כרמל ונצ'רס). במסגרת ויולה הוא היה בין המשקיעים בחברות Splacer ,Tapingo ,LuckyFish ,LightRicks ,PlayBuzz ,Deep ו-Palls.

"גם ליזמים כדאי לעשות בדיקת נאותות על משקיעים"

בראיון לפודקאסט יזמות או למות אמר כהן כי "הפער בין המשקיעים או חברי מועצת המנהלים לבין החברה שהם משקיעים בה בא לידי ביטוי בפוקוס. יזמים צריכים לבחור שביל, לרוץ עליו בכל הכוח ולגרום לדברים לקרות. מה שאנחנו (בקרנות – י"ד) מחפשים המון פעמים זה פוקוס. תבחר דרך אחת מסוימת, תתחיל ממנה, תפרוץ אותה ומשם תלך קדימה. לא לנסות ללכת בכל החזיתות".

הוא המליץ גם ליזמים לעשות בדיקות נאותות על הקרנות ואנשי הקרנות שהם מחפשים את הכסף שלהם. "בדיקת נאותות היא בעיניי דבר הדדי, משום שזו חתונה חצי קתולית. מאוד קשה לפטר את המשקיע שלך. בעולם של אופציות, מאוד חשוב להבין עם מי אתה הולך. לבדוק את היתרונות והחסרונות של המשקיעים זה נקודה מאוד חשובה".

לראיון המלא עם דני באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים