כיצד בינה מלאכותית וסושיאל יכולים לסנכרן טוב יותר בין העיר לתושביה?

קבלת מקסימום מידע מהתושבים תאפשר להנהלות של הרשויות המקומיות לקבל החלטות טובות יותר בזמן אמת - טוען אייל פדר, מנכ"ל הסטארט-אפ Zen City ● אלא שהתושבים ממעטים לספק מידע, על אף שהם מצוידים בכלים המתאימים

אייל פדר, מנכ"ל הסטארט-אפ Zen City. צילום: פלי הנמר

"למרות הטכנולוגיה המתקדמת וההבנה אצל מקבלי החלטות שעליהם לאסוף נתונים רבים ככל האפשר מהתושבים, כדי לשפר את השירות שלהם, התושבים רחוקים מלהיות גורם שמספק את הנתונים המלאים. זאת, על אף שהם מצוידים בכלים דיגיטליים מתקדמים ובאפליקציות מתקדמות", כך אמר אייל פדר, מנכ"ל הסטארט-אפ Zen City.

פדר דיבר במסלול, שהדוברים שהשתתפו בו היו ישראליים, שנערך במסגרת כנס הערים החכמות Smart City 2017, שהתקיים באחרונה בברצלונה.

Zen City מפתחת מערכת לניהול עירוני המבוססת על מידע מהתושבים ומשתמשת באלגוריתם לימוד מכונה כדי לנתח כמויות גדולות של מידע ממגוון מקורות: פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), שיחות שמגיעות למוקד העירוני ועוד. המטרה, לדברי פדר, היא לאפשר למקבלי ההחלטות לקבל מקסימום מידע מהתושבים, שיסייע להם לקבל החלטות בזמן אמת.

בדבריו בכנס בברצלונה הציג פדר את עצמו ואת החזון שלו: "אני מתכנן עירוני בן 30 ומפתח אינטרנט מתל אביב, מייסד ומנכ"ל סטארט-אפ שעוסק במעורבות האזרחים העירוניים. עקבתי וחקרתי תחומים שונים, כדי לקדם שינויים אורבניים חדשניים".

הוא הוסיף כי "אני מוקסם לחלוטין מהקשר בין שתי המהפכות החברתיות הגדולות של זמננו: מהפכת העיור, כלומר – מגמת המעבר מהכפר אל העיר, והמהפכה הדיגיטלית. אני עוקב אחרי ההשפעה של הטכנולוגיה והאורבניות זו על זו ואחרי האפשרויות החדשות לאיסוף נתונים מהתושבים, על מנת לשפר להם את השירות".

"בשנים האחרונות הקדשתי את מרבית זמני ללימוד הנושא, בשיתוף מכון מחקר באוניברסיטת תל אביב והרשויות המקומיות בישראל. למדתי שהאתגר החשוב ביותר עבור הרשויות הוא היכולת שלהן להתאים את השירותים לצרכים של האזרחים. או, במילים אחרות, האם האזרח יכול להיות משוב ולהיות גורם מרכזי בניהול עירוני ובקבלת החלטות. הקמתי את ZenCity כדי לתת לכך פתרון", אמר פלד.

המטרה: מידע לתושבים – ולקברניטי העיר

"המטרה שלנו היא להביא לכך שלתושבים יהיה מידע על מה שקורה סביבם, שיוכל גם לעזור לקברניטי העיר ללמוד על הצרכים שלהם", הוסיף פדר.

כדוגמה, הוא ציין שהאפליקציה שפיתחה החברה מעדכנת את המשתמש מתי מגיע האוטובוס לתחנה שהוא נמצא בה. "המשתמש נעזר במידע כדי לדעת מתי יגיע האוטובוס והעירייה יכולה להשתמש באותו המידע בדיוק בכדי לקבל מושג על מצב התנועה ועל תפקוד התחבורה הציבורית. בזכות התכונה הזאת זכתה האפליקציה במקום הראשון בתחרות אפליקציות תחבורה שערכה עיריית תל אביב-יפו", אמר.

לדברי פדר, "אחת הדרכים לסנכרון טוב יותר בין העירייה לתושבי העיר היא באמצעות פלטפורמת בינה מלאכותית המבוססת על נתונים מהמדיה החברתית, מוקדי שירות עירוניים ומקורות גלויים. כל אלה מייצרים תצוגה בזמן אמת של משובים".

הוא אמר כי "הפלטפורמה שלנו משמשת גם להתראות בזמן אמת, מדידת ביצועים, הגברת אמון הציבור ומעל לכל – להסתגלות טובה יותר לאזרחים". פדר ציין שכמה ערים בישראל כבר משתמשות בשירותיה של Zen City, בהן תל אביב, רמת גן ובאר שבע. "ראשי ערים אלה הבינו שיש להם כלי חשוב, שיאפשר להם להבין טוב יותר את התושבים שלהם", הוסיף.

פדר אמר כי "החזון שלנו לטווח הארוך הוא להביא את הכלי החדשני לכל הערים ברחבי העולם, וכן לספק הזדמנות לערים להשוות וללמוד האחת מהאחרות".

יצוין שפדר היה שותף להקמה של מרכז העיר – המכון לחקר ערים ועירוניות באוניברסיטת תל אביב, והוא אף משמש כחבר הוועד המנהל של איגוד המתכננים בישראל. הוא יוצא יחידה 8200 של צה"ל וניהל מספר ארגונים ועמותות.

פדר ישתתף בכנס השנתי לערים החכמות של אנשים ומחשבים, שיתקיים ב-8 בינואר הקרוב, בשיתוף פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. הוא אף יעמוד בראש ועדת השופטים לבחירת הסטארט-אפ המצטיין, שיוכרז בכנס זה.

מתעניינים בערים חכמות? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס הערים החכמות של אנשים ומחשבים.

.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים