סטארבורד רכשה מניות במלאנוקס; האם יש לעובדים מה לדאוג?

סטארבורד נחשבת לקרן שמעורבת מאוד בחברות שהיא רוכשת מניות בהן ● בקרן אומרים שהם שמו עין על מלאנוקס כבר לפני זמן מה, מה שאומר שהם הגיעו למסקנה שניתן להשביח את ערך החברה - דבר שנעשה בדרך כלל באמצעות פיטורים

איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס. צילום: ניב קנטור

הקרן האמריקנית סטארבורד ווליו (Starboard Value) רכשה באחרונה 10.7% ממניות מלאנוקס, בשווי כולל של 35 מיליון דולר. הרכישה בוצעה בנאסדא"ק, לפי שווי שוק של רבע מיליארד דולר.

העסקה מעוררת את השאלה האם תבצע הקרן פיטורים במלאנוקס, שכן סטארבורד נחשבת לקרן שמעורבת מאוד בחברות שהיא רוכשת מניות בהן. אמנם לא מדובר ברכישת השליטה בחברה הישראלית הגדולה, אך הקרן הופכת לבעלת המניות הגדולה ביותר וככזו, תהיה לה השפעה גדולה מאוד על ניהול מלאנוקס.

בסטארבורד אומרים שהם שמו עין על מלאנוקס כבר לפני זמן מה. משמעות הדבר היא שמנהלי הקרן הגיעו למסקנה שניתן להשביח את ערך החברה – והשבחה נעשית בדרך כלל על ידי פיטורים, שמקטינים את ההוצאות.

האם יש לעובדי מלאנוקס יש מה לדאוג? הכול תלוי באיזו מידה קרן סטארבורד תצליח להגיע למצב שבו היא מכתיבה מהלכים בחברה.

במלאנוקס לא התייחסו לשאלת הפיטורים באופן ספציפי ומסרו ש-"ב-20 בנובמבר נעשינו מודעים להשקעה של קבוצת סטארבורד בחברה. אנחנו שומרים על דיאלוג פתוח עם בעלי המניות ומקדמים בברכה את הצטרפות הקרן ואת השקעתה. בהתאם למחויבותנו לקדם את שווי המניות, מועצת המנהלים וצוות הניהול של מלאנוקס בוחנים באופן תדיר את סדרי העדיפויות התפעוליים והאסטרטגיים של החברה, ומחויבים לפעול לטובת בעלי המניות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים