מנהלים טכנולוגיים ממליצים על סטארט-אפים: שי וייס, טבע

שי וייס, דירקטור, מנהל תשתיות וטכנולוגיה בחברת טבע, ממליץ על סטארט-אפ מעניין באחד התחומים המתפתחים כיום - הצ'טבוטים

שי וייס, מנהל ארגון ה-DevOps בנוברטיס. צילום: יח"צ

ציין שם של סטארט-אפ מבטיח וחדשני שבו נתקלת באחרונה – שארגונך לא עובד איתו.
"Interactbot".

במה מתבטאת החדשנות של אותו הסטארט-אפ ואיזה עתיד אתה צופה לו?
"החדשנות של Interactbot באה לביטוי בשתי דרכים עיקריות: ראשית, התחום שבו הוא עוסק – צ'טבוטים – הוא תחום שעל אף שיש לו נראות ותודעה גבוהות, הוא עדיין בשלבי התפתחות והבשלה. שנית, הסטארט-אפ הזה פונה לשוק שנמצא בשלבי התעוררות – שוק האנטפרייז, ועונה לצרכים שלו.

רבים חושבים ששוק הצ'טבוטים עמוס בפתרונות ונמצא בשלבי בשלות טכנולוגית. לדעתי זו רק ההתחלה. רוב המוצרים שיש כיום בשוק בתחום זה מוגבלים ביכולות שלהם והעולם הזה, כאמור, נמצא בשלבי התפתחות והבשלה טכנולוגית.

ככל שהצ'טבוטים ימשיכו להתפתח ולהבשיל, גם בעזרת הכלים שיש כיום, כגון בינה מלאכותית ו-Big Data, הם יהיו יותר איכותיים וכפועל יוצא, יגבר השימוש בהם בשוק.

לגבי הסעיף השני – רוב פתרונות הצ'טבוט הקיימים כיום בשוק נותנים מענה לעסקים קטנים או לתרחישים פשוטים יחסית. אחד העולמות שבו הצורך בפתרונות אלה מתעורר הוא עולם האנטפרייז, שמבין את הפוטנציאל הכלכלי העצום שמגולם בצ'טבוטים.

האנטפרייז הוא עולם מורכב, שהדרישות שלו הרבה יותר מורכבות מרוב הפתרונות המצויים כיום בשוק – הן בעולמות התוכן העשירים והן בעולמות האינטגרציה, בהם נדרשות אינטגרציות למערכות רבות ומורכבות שתומכות בעבודה של הארגון. כאן טמון הפוטנציאל הגדול של Interactbot. מתצוגה שראיתי, החברה יודעת לתת מענה ללקוחות ולמורכבות של ארגוני האנטפרייז, בעיקר באמצעות ממשקים למערכות רבות במקביל – פנים ארגוניות, כמו תשלומים או CRM, וחוץ ארגוניות, כדוגמת Salesforce, ניהול ידע והתבססות על מערכות לומדות.

יישום מוצלח של צ'טבוט בארגון אנטרפרייז יחסוך לו סכום כסף לא מבוטל. הארגונים הגדולים מבינים את זה ולכן רוצים לאמץ צ'טבוטים, ובדיוק לשם Interactbot פונה ומכוונת".

הרחב על סצנת הסטארט-אפים בתחום שבו ארגונך עוסק: האם הם תורמים לו ואם כן – במה?
"אני לא מתעסק בעולם הסטארט-אפים בטבע, אבל החברה מתעניינת בסטארט-אפים בעולם ה-eHealth".

מאיפה יגיע לדעתך האקזיט הבא של סטארט-אפ ישראלי?
"אם הייתי צריך לנבא, מאחד משלושת התחומים הבאים: מציאות רבודה, צ'טבוטים או אבטחת מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים