"רשתות דור 5 ישנו את פני החברה והתעשיות"

"הפלטפורמות הטכנולוגיות החדשות מגדירות ומעצבות מחדש את הכלכלה בכלל מגזרי התעשייה, ומביאות לארגונים ערכים מוספים והזדמנויות לצמיחת עסקיהם", כך אמר ריקרדו מסקולו, מנהל אסטרטגיה ושיווק, אריקסון לאזור אירופה ואמריקה הלטינית

ריקרדו מסקולו, מנהל אסטרטגיה ושיווק, אריקסון לאזור אירופה ואמריקה הלטינית. צילום: ניב קנטור

"השינויים המהירים והעקביים של התעשייה, ובראשם, כניסתם של ארגונים לעידן הדיגיטלי, הגידול בתחום הניידות, מהווים רכיבי מפתח המשפיעים על הפיתוח העתידי של פלטפורמות רשת, שהן אחד מעמודי התווך של הכלכלה הדיגיטלית המתעוררת, המתבססת על חדשנות. רשתות דור 5 יביאו לשינוי מהותי באופן בו החברה האנושית כולה והתעשיות השונות יפעלו", כך אמר ריקרדו מסקולו, מנהל אסטרטגיה ושיווק, אריקסון (Ericsson) לאזור אירופה ואמריקה הלטינית.

מסקולו דיבר בפתח כנס Ericsson Innovation Day 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך זו השנה השניה ברציפות. הוא התקיים היום (ד'), באולם אירועים LAGO  בראשון לציון, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה. את הכנס הנחה אדם לויד, מנהל שיווק אגן הים התיכון, אריקסון.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי מסקולו, "קיימים כמה כוחות טכנולוגיים המשמשים כמניעים וכמאיצים את ההתפתחות בעולם. הפלטפורמות הטכנולוגיות החדשות מגדירות ומעצבות מחדש את הכלכלה בכלל מגזרי התעשייה, ומביאות לארגונים ערכים מוספים והזדמנויות לצמיחת עסקיהם".

הכוחות הללו, אמר מסקולו, "הם הגידול ברוחב הפס הנדרש; האינטרנט של הדברים; הכניסה של ארגונים לעידן הדיגיטלי – לא רק שירותים חדשים – אלא דרכים חדשות לעשות דברים; והכוח הרביעי הוא השירותיות, כי כל דבר הופך לשירות. כל אלה יוצרים את התפיסה החדשה, הכוללת את הניידות, רוחב פס ומחשוב ענן. אלה יוצרים את המצב החדש, של יותר דיגיטליות והכל כשירות".

מסקולו ציטט ממחקר שבדק את המוכנות של המפעילים לדור 5, ממנו עולה כי מפעילים רבים האיצו את ההכנות לטכנולוגיה החדשה וכי 78% מהם כבר עורכים ניסויים בשטח. 28% מהם יפרסו רשתות דור 5 ב-2018.

עוד עלה כי המפעילים פיתחו אסטרטגיות עסקיות לשירותי דור 5 וכעת הם בוחנים מגזרים נוספים, מעבר לזה הצרכני – בחיפוש אחר הזדמנויות נוספות בארגונים. התוכניות להטמעת דור 5 נחלקות בצורה שווה בין מגזרי התעשייה, המשתמשים העסקיים וצרכנים פרטיים.

"עד שנת 2022 הניידות תהיה חובקת כל"

לדברי מסקולו, "מהמחקר עולה כי עד שנת 2022 הניידות תהיה חובקת כל. תעבורת הנתונים תגדל פי שמונה, כאשר 75% מהם יהיו סרטי וידיאו. זה ייעשה עם 6.8 מיליארד טלפונים חכמים ו-8.9 מיליארד מינויים, כאשר 80% מהכיסוי יהיה של LTE. כ-29 מיליארד דברים יהיו מקושרים, 17.6 מיליארד מהם – רכיבי אינטרנט של הדברים".

עוד עלה מהמחקר, אמר מסקולו, "כי בני המיליניום חשים כקהילה, עושים רבות לשיתוף, פעילים במדיה החברתית, ורוצים זרימת וידיאו מתמדת. הם חסרי סובלנות להשהיות בתקשורת, ואם מדובר בהשהייה של יותר משניה, 41% מהם יחושו לחץ".

מסקולו סיכם באומרו כי "גם בישראל יש לדור 5 פוטנציאל עסקי – לא רק למפעילות התקשורת, אלא לכלל התעשייה. מדובר בפלטפורמה חדשנית, המגדילה את התחרותיות והתפוקתיות. אריקסון משקיעה בשלושה תחומים: דור 5, אינטרנט של הדברים וענן".

דור 5 יספק קצבים מהירים יותר פי 100 מהיום להורדת והעלאת נתונים מהרשת. כך ניתן יהיה לטפל בתעבורת הנתונים שתגיע ממיליארדי הרכיבים והחיישנים המקושרים – במהירות וביעילות, תוך מעני לאתגרי הקישוריות האמינה, צמצום ההשהייה ורוחב הפס הנדרש. נהיה בחזית ההתפתחות הטכנולוגית של רשת עבור אינטרנט של הדברים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים