תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ericsson Innovation Day 2017, יום ד' 15 בנובמבר, LAGO

"האתגר – לספק קישוריות לעולם החדש של ה-IoT"

12/11/2017 10:52

כתב: הילל יוסף

"האתגר של ארגונים בימינו אלה הוא להיכנס לעידן הדיגיטלי ולהטמיע את הטרנספורמציה הדיגיטלית הנדרשת. זאת, על מנת להתחדש ולספק לארגונים ערך עסקי מבוסס IT. ארגונים נדרשים לשנות ולפשר את תהליכיהם העסקיים, כמו גם התפעוליים. עליהם להוון את הנתונים המגיעים אליהם ולהפיק מהם ערך כספי. כדי שזה יקרה, יש לשלב בין אספקת טכנולוגיות חדשות, עם קישוריות ברמה גבוהה ואמינה", כך אמר לורן מאיו, יועץ בכיר בצוות המכירות לעולם ה-IoT, אריקסון (Ericsson).

לורן התראיין לקראת Ericsson Innovation Day 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך זו השנה השניה ברציפות. הוא יתקיים ביום ד', 15 לנובמבר, באולם אירועים LAGO  בראשון לציון.

כך, אמר מאיו, "מכונית יכולה לשלוח נתונים שונים על מצבה המכני, ועל בסיס נתונים אלה ניתן לשפר את השירות עבור המכונית ובעליה, כמו גם מול חברת הביטוח". לדבריו, "האתגר הוא לשנות את התהליכים העסקיים כך שהם יניבו יותר ערך לארגונים. פה נדרש לשלב בין מורכבות טכנולוגית ואספקת קישוריות ברמה גבוהה".

האסטרטגיה של אריקסון, אמר מאיו, "היא לאפשר זאת לספקיות השירות וחברות הסלולר והטלקום. יש לנו מערך שלם של פלטפורמות ופתרונות לעולם האינטרנט של הדברים, מיכולות קישוריות ועד לרשת חדשה, מבוססת סטנדרטים בקישוריות לטובת עולם ה-IoT".

בעולם ה-IoT, אמר מאיו, "נדרשת התשתית התקשורתית לטובת האינטרנט של הדברים. אריקסון מספקת לעולם זה רשתות אשר יתמכו בחיבור החיישנים הרבים לרשת ובתוכו, ולתמוך בתקנים חשובים. האתגר בעולם ה-IoT, הוא כיסוי מאד רחב, עם יכולת להגיע ולתקשר עם חיישן כמעט בכל מקום בו הוא נמצא. ברשתות הסלולר יש תקנים המאפשרים יכולות אלו".

בעולמות התעשיה השונים, אמר מאיו, "החל מפורקס, עבור בייצור כלי רכב וכלה בתעשייה המסורתית – יש רכיב, אשר 'לוקח אחריות' על ניהול המידע ומנהל את זה עבור ספקיות השירות או הטלקום. כך הן מציעות יכולות אלו ללקוחות הארגוניים שלהן".

"אריקסון פעילה ומעורבת ישירות בעולם מכוניות מקושרות זה שנים רבות", אמר מאיו. "צברנו ניסיון רב בנושא, בשל עבודה משותפת שלנו עם AT&T ועם ענקית תקשורת ביפן. אנו עובדים עימן על בסיס פלטפורמת ה-IoT שלנו".

"בנוסף, יש לנו פתרונות ורטיקליים עבור מגזרי התעשייה השונים. כך, לדוגמה יש לנו פתרון לעולם התחבורה: בערים חכמות הוא מנהל את מערכת התחבורה, על כל הנכסים שבה: רמזורים, אוטובוסים, מצלמות אבטחה. בשל החיישנים המותקנים עליהם, אריקסון מסייעת לגופים המוניציפליים לנהל את העיר. הפלטפורמה עובדת כבר בכמה ערים באירופה".

להגיע לשוק במהירות

"אנו מספקים פתרון מוכן מן המדף לעולם האינטרנט של הדברים", אמר מאיו, "היא מאפשרת לקבל את הנתונים מהחיישנים הרבים שבעולם ה-IoT ולנהל את כלל המערכות. במקום שהמנמ"ר, הלקוח של ספקית התקשורת, יתחיל הכל מאפס ויבנה את מערך השכבות הנדרשות – אנו יכולים להעניק לו פלטפורמה שכזו, אותה ניתן להטמיע בתוך כמה שבועות".

בעולם בו אנו נמצאים כיום, אמר מאיו, "נדרש להנפיק ולפתח פתרונות במהירות ולמנף את השירותים שפותחו. כך, למשל, בעיר החכמה, לאחר שסיפקת פתרון לניהול הרמזורים, עליך להנפיק פתרון לאופניים מושכרים. אריקסון נותנת את היכולת הנדרשת של גמישות שקיימת בפלטפורמה, על מנת לפתח אפליקציות ושירותים חדשים – כדי להגיע לשוק במהירות".

אריקסון, סיכם מאיו, "משקיעה בשלושה תחומים: דור 5, IoT וענן. דור 5 יספק קצבים מהירים יותר פי 100 מהיום להורדת והעלאת נתונים מהרשת. בדרך זו ניתן יהיה לטפל בתעבורת הנתונים שתגיע ממיליארדי הרכיבים והחיישנים המקושרים – במהירות וביעילות, תוך מענה לאתגרי הקישוריות האמינה, צמצום ההשהייה ורוחב הפס הנדרש. נהיה בחזית ההתפתחות הטכנולוגית של רשת עבור האינטרנט של הדברים".

אירועים קרובים