בזק מתכוונת להפוך למשווק הגדול ביותר בארץ של ניידים: תפיץ מחשבים מתוצרת אייסר ולנובו
ענקית התקשורת תשווק בערוציה מגוון דגמי מחשבים, שנועדו לגרום בעקיפין להגדלת הכנסותיה כתוצאה משדרוגי מהירויות ברשת ה-NGN ● מנכ"ל בזק, אבי גבאי: "אחרי שהחדרנו לישראל את הרשת האלחוטית, הגיע הזמן להחדיר גם את המחשבים הניידים, כדי שלכל אחד בבית תהיה אפשרות לגלוש"
לאחר שבשנה האחרונה החלו חברות הסלולר להציע מחשבים ניידים ללקוחותיהן, כעת החליטה גם בזק לספק מענה לביקוש, וכדרכה – היא מתכוונת לעשות זאת בגדול. כך, תחל השבוע לשווק ענקית התקשורת מגוון מחשבים ניידים מתוצרת אייסר (Acer) ולנובו (Lenovo) בשיתוף עם יבואני מותגים אלה – ניופאן ואלקטרה.
במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר (ג') החברה בתל אביב, העריך מנכ"ל בזק, אבי גבאי, כי בתוך שלוש שנים, כרבע ממנויי תשתית האינטרנט של בזק ירכשו מהחברה מחשב נייד. לדבריו, "אחרי שהחדרנו לישראל את הרשת האלחוטית, הגיע הזמן להחדיר גם את המחשבים הניידים, כדי שלכל אחד בבית תהיה אפשרות לגלוש. אחת ההשלכות של המהלך הזה, תהיה הגדלה בביקוש לרוחבי פס גדולים".
"רשת ה-NGN היא פרויקט הדגל של בזק והוא מתקדם יפה", אמר גבאי. "כיום יכולים להתחבר אליו למעלה מ-400 אלף לקוחות – למעלה מ-25 אלף מתוכם כבר שידרגו את המהירויות שלהם ל-10 מגה ומעלה. המדובר במספר משמעותי בהתייחס לשלב המוקדם כל כך של הפרויקט.
סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון, אמר במסיבת העיתונאים, כי "המחשב הפך לחלק אינטגרלי מבעליו – כל אחד רוצה לקנפג אותו. הלקוחות מספרים לנו שהמחשב משמש יותר מבן בית אחד, וכל אחד רוצה שהמסמכים שלו ישמרו, שרמת האבטחה תתאים לו ומראהו יהיה לטעמו".
לכן, אמר גוראון, "החזון הוא מחשב נייד לכל אחד. המחשב הוא חלק מפתרון התקשורת של הבית ששמנו לעצמנו כמטרה לספק – ואנחנו רוצים לתת גם את המרכיב הזה בפתרון שלנו. כחברה מובילה, אנחנו לוקחים מגמה שמזהים אצל המאמצים המוקדמים ומעבירים אותה לשוק ההמוני".
בשלב השני של המהלך, הסביר גוראון, בכוונת בזק להטמיע על גבי המחשבים הניידים פיתוחים חדשים להשלמת חווית הלקוח. כך, ציין, על גבי המחשבים שבזק תספק יוטמעו אפליקציות מובנות, דוגמות טלפון מבוסס תוכנה (Bphone), פורטל המשחקים Bgames, אנטי-וירוס, כלי אחסון ברשת, אפליקציה לקבלת מידע משירות b144 ועוד. כל לאלו, אמר, יצטרפו אלמנטים גרפיים כמו טפט לשולחן העבודה, שומר מסך ייחודי ועוד. בנוסף, בזק תבחן השקת התקן USB, המאפשר הקרנת תכני מחשב על גבי הטלוויזיה באיכות HD באופן אלחוטי.
באירוע השתתפו גם בכירים מאייסר ומלנובו. רוברט פסקייה, מנהל בכיר בחטיבת ערוצי ההפצה של לנובו, אמר, כי עסקי הטלקו של החברה גדלים, וההערכה היא ש-25% ממחשבי ה-Netbook של החברה ימכרו דרך חברות טלקו, כמו גם 5% מהמחשבים הנייחים ושיעור דומה מהמחשבים הניידים. "אנו חווים גידול של למעלה מ -50% שנה אחרי שנה בסביבה זו", אמר.
לואיג'י פיקי, מנהל תחום המוצרים האולטרה-ניידים באייסר אירופה, האחראי על הקשר עם חברות הטלקו, אמר לאנשים ומחשבים, כי ישנה הגירה דו-כיוונית לעבר מחשבי ה-Netbook – הן מצד משתמשים בטלפונים חכמים שמבקשים להעשיר את החוויה שלהם, והן מצד משתמשי מחשבים ניידים שמסוגלים לקבל את אותם ביצועים מיחשוביים שהיו רגילים אליהם. נקודת המפגש בין מחשבי ה-Netbook והמחשבים הניידים, אמר, תהיה במחשבים בעלי מסך בגודל 11 אינץ'.
תגובות
(0)