"מכונית אוטונומית לא יכולה לסבול השהייה של 100 מילי-שניות"

לכן, אמרה מריה דה לורדס, סגנית נשיא לתחום דטה סנטר לאזור אירופה, AOPC-שניידר אלקטריק, "מחשוב הקצה יענה על הצורך לטיפול מיידי בנתונים"

מריה דה לורדס, סגנית נשיא לתחום דטה סנטר לאזור אירופה, AOPC-שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

"אנו נמצאים בתחילתו של עידן חדש, בו נדרש טיפול מיידי, בזמן אמת בנתונים. לכן, לא ייתכן מצב בו נתונים המתקבלים לדוגמה מהמכונית האוטונומית, יתקבלו בהשהייה של 100 מילי-שניות, כי הן נשלחו לענן או לדטה סנטר מרוחק. המענה לכך יהיה במגמה חדשה ההולכת ומתפתחת בימים אלה, של מחשוב קצה (Edge Computing)", כך אמרה מריה דה לורדס, סגנית נשיא לתחום דטה סנטר לאזור אירופה, AOPC-שניידר אלקטריק.

דה לורדס דיברה בכנס DATA CENTER. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו מני רוזנר, ארכיטקט מתקני מחשוב, מ.ש.ר. הנדסה, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי דה לורדס, "מגמות העל הטכנולוגיות כיום – האינטרנט של הדברים ומחשוב ענן – 'מזיזות' את מיקוד הדטה סנטר – אל הקצה. אנו נמצאים בעולם שהוא תמיד זמין. הוא כזה, כחלק מהמהות של הטרנספורמציה הדיגיטלית אותה ארגונים עוברים. המשימה היא להעצים את השירות הניתן ללקוחות הארגוניים וכן למשתמשים הפנימיים, וזה ממומש בכך שכלל המערכות הן חסונות וזמינות תמיד".

דה לורדס ציטטה נתונים של חברות המחקר, מהן עולה כי עד שנת 2018 תעמוד תעבורת נתונים באינטרנט בהיקף של 8.6 זטה-בייט. זה קורה, הסבירה, "בגלל מיליארדי משתמשים, מיליארדי קבצי וידיאו וטריליוני חיישנים. כך לדוגמה, מטוס מייצר 40 טרה-בייט של נתונים מדי שעה".

לחץ להיות אמין וזמין

"על הדטה סנטר מופעל לחץ להיות אמין וזמין", אמרה, "האמינות של הדטה סנטר הופכת להיות לב העניין". לדבריה, הדטה סנטרים מונעים על ידי ארבע מגמות: הגידול בתעבורת הנתונים; האינטרנט של הדברים; הריבוניות על הנתונים, והרגולציות בתחום ההגנה עליהם וההגנה על הפרטיות של הנתונים; המגמה החדשה – מחשוב קצה, הבנוי מביזור של דטה סנטרים קטנים.

דה לורדס אמרה כי ההערכה היא "שבתוך שנים ספורות, 40% מהנתונים יאוחסנו, ינותחו ויטופלו במודל של מחשוב קצה. כבר כיום אנו רואים חברות 'הולכות אחורה' ובונות דטה סנטרים בעצמן, תוך שהן יוצרות סביבת מחשוב חדשה, מבוזרת והיברידית. זאת כי הארכיטקטורה של מחשוב ענן, שהוא מחשוב ריכוזי – לא תוכננה ולא פותחה לטובת מהירות, ולטובת המיטוב של האצת הנתונים. ישנם מקומות, כמו המכונית האוטונומית, שם הצורך בטיפול בנתונים בזמן אמת, ובמהירות – הוא צורך קריטי".

מסייעים למנמ"ר להיות יעיל ולתמוך בעסק

לכן, אמרה דה לורדס, "אנו נהיה במצב של סביבת IT היברידית, של דטה סנטרים שנבנו בעבר על ידי ארגונים, הדטה סנטרים המסורתיים, של הדטה סנטרים הקטנים, הנמצאים בקרבת הנתונים, ושל מחשוב ענן".

"מחשוב קצה נמצא בגדילה", אמרה דה לורדס, "מהות מחשוב הקצה היא מחשוב, אחסון וטיפול בנתונים – במקום בו הם מיוצרים ונצרכים".

לדבריה, מחשוב הקצה עונה על כמה אתגרים: צמצום הוצאות התחזוקה והתפעול של הדטה סנטרים, פישוט המורכבות של ה-IT; יכולת טובה יותר לניהול סיכונים תפעוליים; הפחתת זמן הנפילות של מערכות ה-IT הארגוניות.

ל-APC-שניידר אלקטריק, סיכמה דה לורדס, "יש את היכולת לענות על כלל אתגרי המחשוב בעולם החדש, כגון סטנדרטיזציה ומודולריות, עם פתרונות שנבנו מראש על מנת לענות למורכבות ולמהירות הנדרשים. הפתרונות שלנו עוזרים להיות חכמים עסקית, עם צמצום עלויות והפחתת צריכת האנרגיה. כך, אנו מסייעים למנמ"ר להיות יעיל ולתמוך בעסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים