מוזילה השיקה גרסת RC של פיירפוקס 3.6

בעוד שהגרסה החדשה מציעה מספר חידושים הנוגעים למראה, השיפורים העיקריים בגרסה זו הם בביצועים, זמני הטעינה והיציבות הכללית ● כך, למשל, הוגבלה ב-3.6 הגישה של תוספים (Add-Ons) לקובצי מערכת כדי לשפר את היציבות ונוספה תמיכה בתקן החדש של קונסורציום האינטרנט העולמי W3C המאפשר העלאה של מספר קובצי תמונה בו-זמנית

מוזילה (Mozilla) השיקה את גרסת ה-Release Candidate הראשונה לגרסת 3.6 של פיירפוקס (Firefox). בין השיפורים שמוצעים ב-RC1: מנגנון בשם Personas להתאמה אישית של מראה הדפדפן, הגבלת הגישה של תוספים (Add-Ons) לקובצי מערכת להגברת היציבות, ושיפורים משמעותיים בזמן הטעינה הראשונית של הדפדפן וביצועי הג'אווה-סקריפט (JavaScript) – תוספות חשובות מאוד לדפדפן הפופולארי בתחרות מול כרום (Chrome) של גוגל (Google).

במבט ראשון, בולטים מאוד זמני התגובה של ה-Skins – אותן תוספות תוכנה קטנות שמשנות את מראהו של הדפדפן, אולם הם מתגמדים אל מול השינויים העמוקים יותר שביצעו המפתחים של מוזילה בפיירפוקס 3.6. אחד השינויים הללו הוא תמיכה בתקן החדש של קונסורציום האינטרנט העולמי W3C המאפשר העלאה של מספר קובצי תמונה בו-זמנית, כחלק מהליך הסטנדרטיזציה של HTML5. שיפור משמעותי נוסף, הוא תמיכה בהרצה א-סינכרונית של קוד, שמסייעת לטעון עמודים מהר יותר בכך שהיא טוענת את העמוד לפי סדרי עדיפויות מוגדרים מראש.

מוזילה, כזכור, קיוותה לשחרר את פיירפוקס 3.6 עוד ב-2009 כחלק מתוכנית לפרסם עדכונים בתדירות גבוהה יותר, אולם החליטה לבסוף לתת לעצמה עוד כמה חודשי פיתוח להשלמת הפיתוח. הגרסה הסופית של פיירפוקס 3.6 צפויה באביב הקרוב.

את גרסת RC1 ניתן להוריד מאתר מוזילה בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים