ענקיות הטכנולוגיה מתאחדות להעברת חוק נגד מסחר שקשור במין

תיקוני חקיקה מסיימים את העימות שבין וושינגטון לעמק הסיליקון סביב העברת החוק ● החברות החזקות ביותר באינטרנט - בכללן גוגל, פייסבוק וטוויטר - נסוגו מהתנגדותן ואמרו שיתמכו באמצעים חדשים, שמטרתם למנוע סחר בסקס ברשת

צילום אילוסטרציה: DragosCondrea, BigStock

איגוד האינטרנט האמריקני, שבין חברותיו נכללות הענקיות גוגל (Google), פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) וחברות אחרות, שינה את דעתו והודיע שיתמוך בהצעת חוק שתוכננה להקל על האפשרות לתבוע אתרים שמאפשרים מסחר שקשור במין.

הצעת החוק הייתה מקור למתח בין תעשיית הטכנולוגיה לבין המחוקקים בוושינגטון, משתי המפלגות, במשך חודשים. הפשרה מגיעה ימים ספורים לאחר שענקיות הטכנולוגיה עמדו לחקירה בפני ועדת הסנאט, בדיונים שבדקו את אחריותן לפרסומות תעמולתיות מטעם רוסיה, שנקנו באתרים שלהם.

בסוף השבוע מסר איגוד האינטרנט שהוא תומך כעת בהצעת החוק לאיסור המסחר במין, המכונה SESTA (ר"ת Stop Enabling Sex Traffickers Act) – לאחר השגת פשרה המטפלת בחששות שהצעת החוק תהפוך את חברות האינטרנט לפגיעות יותר לתביעות.

שינויים בחוק המסחר במין אפשרו את קבלתו

"שינויים חשובים שנעשו ב-SESTA יעניקו לקורבנות את היכולת להבטיח את הצדק שמגיע להם, יאפשרו לפלטפורמות האינטרנט להמשיך בעבודתן במאבק בסחר בבני אדם ויגנו על שחקנים טובים במערכת", אמר מנכ"ל איגוד האינטרנט, מייקל בקרמן.

בין השינויים, יתוקן סעיף 230 לחוק הגנת הצנזורה – חוק מ-1996 המקנה לאתרי אינטרנט חסינות משפטית רחבה בכל הנוגע לתוכן שפורסם על ידי המשתמשים. SESTA יוצר, בסעיף 230, שינוי שיקל על העמדה לדין ותביעת אתרים שאפשרו מסחר במין.

"הצעת החוק החשובה הזו תחייב סוחרי מין באינטרנט ותסייע להעניק לניצולי הסחר את הצדק שהם ראויים לו", אמר הסנטור רוב פורטמן מאוהיו, שהוא הדמות העיקרית שעומדת מאחורי הצעת החוק. "אני שמח שהגענו להסכם בכדי להבהיר עוד יותר את כוונת הצעת החוק ולקדם חקיקה חשובה זו", הוסיף.

על פי לשכתו של פורטמן, הפשרה שהושגה מורכבת משלושה שינויים טכניים, וכוללת תיקון של הסטנדרט המשפטי בנוגע לשאלה האם האתר עוסק "ביודעין" בסחר במין. העדכון משנה את הסטנדרט מ-"ניהול במודע ואירוח של סחר במין" ל-"סיוע ביודעין לסחר בנשים, תמיכה או אירוח" מעשים אלה. ניואנס קטן לכאורה, אבל ככל הנראה כזה שמספק לענקיות ראש שקט מסיבוכים משפטיים בנושא בעתיד לבוא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים