קוואלקום ונצ׳רס ו-M Ventures ישקיעו חמישה מיליון דולר ב-Wiliot

שתי החברות מצטרפות לרשימת המשקיעים ב-Wiliot, המפתחת רכיב פאסיבי ליישומי אינטרנט של הדברים ● הרשימה כוללת את Grove Ventures Partners, Norwest Venture Partners ו-83North Venture Capital

בועז פאר, דירקטור בקוואלקום ונצ׳רס ישראל. צילום: רמי זרנגר

Wiliot, סטארט-אפ המפתח מוליכים למחצה, השלים סבב השקעות עם קוואלקום ונצ׳רס (Qualcomm Ventures), זרוע ההשקעות של קוואלקום (Qualcomm) ו-M Ventures, זרוע ההשקעות האסטרטגיות של Merck KgaA מדרמשטאט שבגרמניה.

ההכרזה התפרסמה במקביל לפתיחת ועידת AIPIA (ר"ת Active & Intelligent Packaging Industry Association) באמסטרדם, במהלכה עורכת Wiliot  את התצוגה הפומבית הראשונה שלה בפני שחקנים מובילים בתעשיית האריזה החכמה.

סבב ההשקעות הנוכחי מגיע לאחר סבב גיוס ראשון, שהסתכם בהשקעות בסך 14 מיליון דולר מקבוצת משקיעים אסטרטגיים, שכללה את Grove Ventures ,Norwest Venture Partners ו-83North Venture Capital.

סבב זה ננעל בינואר, החודש בו נוסדה Wiliot. בעשרת החודשים הראשונים לפעילותה גייסה החברה סכום כולל של 19 מיליון דולר.

Wiliot, שזרוע המו״פ שלה פועלת בישראל, נמצאת בעיצומו של תהליך פיתוח טכנולוגיה אלחוטית שתשחרר את התעשיה מתלות בסוללות או בחיבור לחשמל. הפיתוח יאיץ בצורה ניכרת את התקדמות האינטרנט של הדברים בהתבסס על חזון ליצירת עולם שבו כל החפצים חכמים. הטכנולוגיה החדשה, אשר מונעת באמצעות אנרגיה שנאספת מגלי רדיו, מאפשרת לייצר חיישן בגודל ציפורן ובעובי פיסת נייר, תוך הפחתה משמעותית במחיר ובעלות התחזוקה.

אורך חיים בלתי מוגבל

"הטכנולוגיה החדשה הזו תאפשר להטמיע במוצרים, אריזות, קירות ורהיטים שילוב של חיישן/רדיו/מעבד, שיהפוך אותם למוצרים חכמים שמסוגלים לתקשר עם התקני בלוטות׳ אחרים, כולל סמארטפונים", אמר טל תמיר, מנכ״ל וממייסדי Wiliot. "אנחנו נאפשר לכל דבר להיות חכם; כל מקום שאליו נלך וכל דבר שנלבש, ניגע או נשתמש בו יכלול התקני חישה וחיבור פסיביים בעלי אורך חיים בלתי מוגבל".

היקף היישומים הפוטנציאליים נרחב מאוד: החל מאריזות מחוברות, דרך מוצרים כמו בגדים וכלה במערכות ניווט פְּנים או איתור מיקום בזמן אמת זולות ומדויקות יותר, שיחוללו מהפכה ברמת החיבור והחכמה של חפצים. הטכנולוגיה של Wiliot צפויה להגיע לשלב הוכחת ההיתכנות במחצית השניה של 2018 ומתוכננת לצאת לשוק בתחילת 2019.

"בהתחשב ברמת המזעור ובהיעדר התלות במקור חשמל, מגוון היישומים האפשריים אינסופי", אמר בועז פאר, דירקטור בקוואלקום ונצ׳רס ישראל. "כאשר אנו בוחנים את תחום האינטרנט של הדברים, אנחנו מתייחסים לטכנולוגיית בלוטות׳ נטולת סוללות כאל מקור הצמיחה הגדול הבא, אשר יניע גידול אדיר בתחום האינטרנט של הדברים כולו – מסמארטפונים ומרכזיות אינטרנט אלחוטי ועד חיישנים מבוססי סוללות או חשמל".

Wiliot הוקמה על ידי תמיר, ירון אלבוים ואלון יחזקאלי, בעלי התמחות בטכנולוגיות אלחוטיות וניסיון בפיתוח מוצרים חדשים והסביבה הדרושה להצלחתם. בשנת 2014 רכשה קוואלקום את הסטארט-אפ הקודם של הקבוצה – Wilocity – חלוצה בתחום ה-Gigabit Wi-Fi, שהרחיבה את הגבולות בכל מה שנוגע לצריכת חשמל ולחיבוריות.

"אנחנו משוכנעים שהשילוב בין המקצועיות והנסיון של צוות המייסדים של Wiliot לבין התשוקה שלהם לפתח אינטרנט של הדברים נרחב יותר יאפשר לחברה לחולל שינוי מהותי בחוקי המשחק, במיוחד בכל הנוגע לתחום הרפואי, ולהרחיב בצורה ניכרת את אימוץ הטכנולוגיה", אמר אדוארד קליפהויס, מנהל השקעות עסקים חדשים ב-M Ventures.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים