"הגבולות לחדשנות נמוכים יותר – הטכנולוגיה מסייעת להורדת החסמים"
"יש זרימה טובה יותר של מידע, רעיונות, אנשים והון - כך שקל יותר להוציא לפועל את הפרויקטים שלך בכל העולם", כך לדברי ג'אן פאולו באסי, מנכ"ל Solidworks
"הביקור שלי בישראל הוא עבורי הזדמנות להיפגש עם לקוחות ולפגוש סטארט-אפים, והוא מספק לנו שקיפות לגבי המגמות הבאות, הטכנולוגיות, דרכי החשיבה. יש לנו תוכנית עולמית לתמיכה בסטארט-אפים וחממות ברחבי העולם, מכיוון שאנו רוצים להישאר קרובים למובילי הדעה", אמר ג'אן פאולו באסי, מנכ"ל Solidworks.
באסי ביקר בישראל עם בכירים נוספים של החברה במסגרת כנס Solidworks Systematics שבו השיקה החברה את הגרסה החדשה של תוכנת הדגל שלה, Solidworks 2018, המספקת טכנולוגיה לתכנון, סימולציה וייצור ומאפשרת את מוצרי הדור הבא בכל התחומים – רפואה, היי-טק, תחבורה, תעופה ועוד.
"כאן בישראל, אני שמח להגיד, שראינו את השינוי שבאמצעותו משנים תחבורה תעופתית. חברה של 15 אנשים מרימה מטוס לאוויר באמצעות הכלים שלנו. תראו את המכונית החשמלית של טסלה (Tesla), שהתחילה מכלום, ויש הרבה חברות רכב נוספות שבונות עסקים מאפס".
באסי התייחס להזדמנות להשתלב בגל המשבש בישראל, וסיפר על EViation הישראלית, שהציגה בכנס את המטוס החשמלי שהיא מפתחת באמצעות כלי CATIA של דאסו סיסטמס (Dassault Systems), על בסיס צוות מזערי ביחס לכל חברות התעופה המסורתיות בעולם.
להישאר קרובים ליזמים
"בתחום התעופה ניתן לחשוב שישנה הגנה חזקה מתחרות בגלל החסמים – אבל הם נעלמים", הוסיף באסי. "אנשים יכולים להדפיס מטוס שלם. יש לנו לקוח בשם Boom, הם חוזים תעופה מסחרית על קולית, עם מטוס שמודפס במלואו בתלת-מימד. הם מייצרים אב טיפוס עם צוות של 20 ילדים, ובזכות כל האוטומציה שאנו מספקים אפשר לעשות דברים שבעבר היו קשים מאוד. לדוגמה, סימולציה או ייצור".
"הגבולות לחדשנות הם נמוכים יותר כיום", הוסיף באסי, "מכיוון שיש זרימה טובה יותר של מידע, של רעיונות, של אנשים ושל הון. כך שקל יותר להוציא לפועל את הפרויקטים שלך, בכל העולם, והטכנולוגיה מסייעת להוריד את החסמים. סטרט-אפים מתחילים בקטן, ואנחנו מבינים היטב את הצרכים שלהם. זו דרך להישאר קרובים ליזמים, ואנחנו תומכים בהם. הם יכולים להשתמש בכל הפורטפוליו בחינם, עד שהם הופכים לחברות רווחיות ובוגרות, ובדרך כלל הן נשארות איתנו לתמיד".
באסי התייחס לדפוס התלת-מימד, שכבר נכנס לייצור מסחרי המוני, וסיפר על יתרונותיו: "עשיתי ניסוי פעם, בחנתי את המנעולים והצירים שיש בתאי האחסון שבמטוס. בכל תא יש שני צירים ומנעול אחד, והם מתוכננים גרוע מאוד. אם יש לך 200 מטוסים ו-150 תאים ואתה מכפיל את זה – יוצא לך 400-500 צירים ומנעולים, ששוקלים 200 גרם כל אחד. אם אתה יכול להוריד בחצי את משקל הצירים, זה לא ישפיע על המטוס, הוא יטוס בכל מקרה, אבל אתה חוסך משקל רב. כל קילו שאתה חוסך בתעופה מסתכם בהרבה כסף במחזור החיים של מטוס".
"דפוס-תלת מימד הופך גם לאפיק מרכזי בייצור מתכת, סיפר באסי. "יש לנו חברות כיום שמספרות לי שלחלקים מודפסים יש מאפיינים טובים יותר מאשר לחלקים יצוקים. זה חסר תקדים. זה לא היה כך לפני כמה שנים. כיום אומרים לי – 'אני מדפיס בתלת מימד לא בגלל היכולת להתאים את החלק, אלא מכיוון שהחלקים טובים יותר'. בתעשיית האנרגיה, לדוגמה, מחפשים אמינות, ושם לקוחות מייצרים שסתומים בדפוס תלת-מימד כי הם אמינים יותר. כבר לא צריך לדבר עם אחד משלושה מומחים בעולם שיודעים לעשות את זה. כדי ליצור אפיק לדפוס תלת-מימד, כל הידע מגיע מהמחשב".
מטבע הדברים, החברה משתפת פעולה עם מרבית היצרניות של מדפסות תלת-מימד, ועל כך ציין באסי, כי "אנו מסייעים ללקוחות שלנו לייצר מוצרים שיודפסו בהצלחה, וגם מסייעים ליצרניות המדפסות לייצר את המוצרים שלהן. ההבדל בין הצלחה לכישלון בדפוס תלת-מימד טמון בצד התכנון, לא האם המכונה חזקה או לא".
"באותה מכונה, אם תוציא את התכנון הלא נכון – לא תצליח. אתה מבזבז חומר ואתה מייצר אפיק שיישבר במהלך הייצור. במיוחד במתכת. יש בעיה של יצירת תמיכה. טכנולוגיות רבות של דפוס 3D דורשות יצירה של מבני תמיכה. התכנון והכמות שלהם יכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון של עבודה. אולי אפילו להטות את נקודת שיווי המשקל הכלכלית של ההדפסה".
"בני אנוש אינם טובים באופטימיזציה"
"בני אנוש אינם טובים באופטימיזציה", אמר באסי, "כי אנשים מתבססים על ניסיון. לדוגמה, הם מייצרים כוסות, אלפים כאלה, ולאחר הייצור, הם מגלים שאפשר היה לעשות זאת אחרת. אבל נחשו מה? זה מאוחר מדי, כי המוצר כבר יצא. אולי הגרסה הבאה תהיה טובה יותר. במקום זאת, באמצעות סימולציה של מחשוב, אתה יכול לעשות ניסויים. בתוכנה שלנו משולבת טכנולוגיה שנקראת Design Guidance, שבהתבסס על יעדים שאתה מגדיר, היא אומרת לך מה העיצוב האופטימלי".
"בעבר, כשלמדתי הנדסה", אמר באסי, "נתנו לנו ספר ומתוכו בחרת את החומר שלך. תכננת את האפיק שלך, ואם ידעת איך לעשות זאת, עשית ניתוח בטיחות ועמידות, ואם זה היה תקין, יצאת לדרך. היום מהנדסים יכולים לבקש מהמחשב ליצור את הצורה הטובה ביותר, ולהיות גם יצירתיים מבחינת הסגסוגת שהם משתמשים בה. המהנדס יכול לייצר חלקים עם מאפיינים שונים עם אותו אפיק. זה לא קרה מעולם. בעבר הכל היה צריך להיות הומוגני. אנחנו צריכים לתמוך בדברים האלה, וזו הסיבה שיצרניות המדפסות מדברות איתנו".
באסי גם התייחס לשינוי שהדיגיטציה מייצרת באסטרטגיה הארגונית בעידן החוויות: "המונח 'זמן לשוק' כבר לא מכיל ערך רב. אנשים רוצים להיות עם המוצר הנכון לשוק – right to market ולא time to market. להיות המהיר ביותר זה לא מספיק. אתה צריך להיות המהיר ביותר עם המוצר הנכון".
"הייצור הומצא ממזמן ואנשים יעילים מאוד כיום. הבעיה היא לא חוסר יעילות. מה שאנשים לא מסוגלים לעשות הוא להבין מה החוויה שתהיה עם המוצר. המוצר צריך ליצור תחושה רגשית נכונה למי שמשתמש בו".
עוד ציין באסי כי "יש לנו השקעות גדולות באבטחה. כל מה שמנוהל בענן אנחנו משקיעים המון באבטחה שלו".
תגובות
(0)