עובדי הקוסט-פלוס שתבעו את המדינה: האוצר מאיים עלינו ודורש שנבטל התביעה; באוצר מכחישים

ארבעה עובדים ממשרדי ממשלה שונים ביקשו למשוך את שמם מרשימת התובעים, בטענה שהם מכהנים בתפקידים בכירים ולכן התביעה מהווה ניגוד אינטרסים ● מטה המאבק של העובדים: בכירי האוצר הפעילו עליהם לחצים ואף הכתיבו להם את נוסח ההודעה, שהיה זהה אצל כולם. זוהי הפרה של החלטת בית המשפט ● האוצר: העובדים ביטלו השתתפותם מרצונם. מדובר ב-104 עובדים שתבעו את המדינה מתוך 2,000 עובדים חיצוניים שעובדים איתה

ארבעה מתוך 104 עובדי הקוסט-פלוס שהתארגנו לתבוע את המדינה על רקע פרשת מכרז בתי התוכנה, שלחו אתמול (א') מכתבים למטה המאבק של העובדים, ודרשו להסיר את שמם מרשימת התובעים. המדובר בארבעה עובדים מארבעה משרדים שונים, שמכהנים בתפקידים בכירים. הארבעה נימקו את דרישתם, בכך שהיותם בעלי תפקידי ניהול מהווה ניגוד אינטרסים בעצם הגשת התביעה.

לטענת מטה המאבק, אותם עובדים אולצו לסגת מהתביעה לאחר שהופעלו עליהם לחצים מצד בכירים במשרד האוצר. ההוכחה לכך, אומרים במטה המאבק, היא שכל ארבע הבקשות שהגיעו למשרד עורכי הדין של התובעים, נוסחו בלשון זהה לחלוטין, למרות שהארבעה עובדים במשרדים שונים ואינם מכירים איש את רעהו.

במטה הביעו זעם ופליאה על התנהגותה של הממשלה. לטענתם, יש חשש שבמעשים אלו קיימת הפרה של החלטת בית הדין האזורי מהשבוע שעבר, שאישרה לעובדים להגיש תביעה רשמית נגד המדינה – וכללה בתוכה גם את אישור רשימת התובעים. במטה אומרים, כי אם האיומים ימשכו, הם ישקלו לפנות לבית הדין בנושא.

ממשרד האוצר נמסרה התגובה הבאה: "מוכחש כי משרד האוצר הפעיל לחצים כלשהם על מגישי התביעה במטרה למשוך את תביעתם. התביעה הוגשה בהתחלה על ידי 104 נותני שירותים מתוך מעל 2,000 נותני שירותי מחשוב למשרדי הממשלה. כפי שניתן לראות, הרוב המוחלט של נותני שירותי המחשוב במשרדי הממשלה בחר שלא לקחת חלק בתביעה. לאחר הגשת התביעה השתנה מספר התובעים וזאת לאור העובדה כי היו תובעים שביקשו למשוך את שמם מהתביעה והיו נותני שירותים שבחרו להצטרף לתביעה גם לאחר הגשתה, כל אחד משיקוליו שלו. לגופו של מקרה, עמדת המדינה היא כי נותני שירותי המחשוב אינם עובדי מדינה אלא עובדים של החברות שמעסיקות אותן ומשלמות את שכרם, שברוב המוחלט של המקרים גבוה משכרם של עובדי המדינה בתחום המחשוב. עמדת המדינה במלואה תוגש לבית הדין".

תגובות

(13)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    מישהו מוכן להגיד לי מתי יפרסמו כבר תוצאות המכרז?!?!

  2. מריום הגדול

    לפי ידיעות האחרונות ומהימנות ישנם עוד עובדי קוסט פלוס שהולכים לרדת מהתביעה כי הם יודעים ששמו את כספם על קרן הצבי. העורך דין הולך לעשות קופה יפה על עובדי הקוספלוס. העובדים הבכירים שהורידו את התביעה עשו זאת משיקולים פיננסים גרידא ולא מי שהפחיד אותם ממשרד האוצר. הם הבינו שבסופו של יום הם יצאו קרחים מכאן ומכאן. מוטי תפסיק לכתוב כתבות ובלוגים מטעם. כל עובדי המדינה ילחמו בכם ללא חורמה. אתם מנהלים קרב אבוד גם עובדי בנק לאומי התחילו להיות נגד עובדי בתי התוכנה שבאו בתביעה לקבל תנאים של עובדי בנק. האם אתם עובדים המגדרים את עצמכם כרוצחים ועכיו בוכים שאתם יתומים ורוצים לרשת את קופת המדינה. באו תחזירו את כל הכספים שקבלתם כל השנים יותר מעובדי המדינה המקבילים לכם במישרות . האם אתם מוכנים לחשוף את תלושי המשכורת שלכם לעומת המשכורת של עובדי המדינה. באו תהיו גברים ותודו שאתם לא מסוגלים להתמודד במישרות אחרות במשק. ואתם רוצים עכישיו להיות עובדי מדינה כי אתם מפחדים שיפטרו אתכם.

  3. יוסי

    גם עובדי המדינה הולכים לתבוע את המדינה על השכר הנמוך שהם מרויים כל השנים בהשוואה לקוסט פלוס. עובדי הקוסט פלוס התקבלו לעבודה בידיעה שאין תקנים במדינה והם צופרו במשכורות גבוהות יותר והועסקו דרך חברה אחרת ולא דרך ממשלת ישראל ולכן הם יכולים לתבוע רק את החברה המעסיקה ולא את ממשלת ישראל, אך במידה שיוחלט שעובד קוסט פלוס = לעובד מדינה ,עובדי המדינה יתבעו את המדינה להשוואת משכורות לעובדי הקוסט פלוס ו תשלום רטרו מהיום שנחתם חוזה הקוסט פלוס כי אין סיבה שירוויחו יותר מעובד מדינה שהועסק באותו תפקיד ,אבל תיבת פנדורה רק תפתח כי אין שום סיבה שבעולם שגם עובדי חברות שמועסקים שנים במשרדי הממשלה לא יתבעו להיות עובדי מדינה אם מסירים את בעיית המעסיק....

  4. אוסקר

    האוצר היה שמח לקבל לעבודה פיליפינים או הודים כעובדי קבלן אבל העברית שלהם לא מספיק טובה. ברגע שהם ילמדו, לא יהיו עובדי קבלן ישראליים ואז לא יהיו בעיות אם לקבל אותם כעובדים קבועים או לא. העדיפות של חלק לא קטן מעובדי הקבלן היא קודם כל לחפש עבודה נורמלית ורק אחר כך לבצע את עבודתם ובכך המדינה מפסידה יותר מאשר היא מרוויחה על המחיר. רואים את זה גם במכרזים שהאוצר דורש יחס של 70/30 כשהעדיפות היא על מחיר ולא רק על תועלת ככה לא בונים מדינה

  5. מרק

    האוצר טוען שרוב העובדים בחרו שלא להגיש תביעה או ששכרם גבוה יותר משאר עובדי המחשוב הקבועים בממשלה ובכן זו דמגוגיה זולה ומהסיבות הבאות רוב העובדים חוששים בשלב הראשון אך כשיראו שבית המשפט הולך עימם נראה כאן שטף של תביעות מול האוצר ! והאוצר ממשיך בנסיונות ההפחדה ובמקום לנהל מייד משא ומתן לקליטת העובדים הללו לפחות הבכירים שבהם שעובדים שנים בשרות הציבורי ובאותו המקום מעדיף האוצר לנסות לנגח אותם עם כביכול שכר גבוה ובכן נראה את האוצר מטפל בשכר בנק ישראל או בעובדי חברת החשמל הצחקתם אותי האוצר ממשיך לזרות חול בעני הציבור שכר עובד במחשוב בממשלה איננו מחפה על כך שאין לו אופק לחיים ולפנסיה ומקום עבודה מוגן כפי שיש לשאר עובדי המדינה ואינני מדבר על כל ההטבות שיש לעובדים הקבועים כגון חשבון מיוחד לעובד ממשלה ועוד המון הטבות שמסתכמות בכסף רב כך שיוצא שעובד הקבלן שמרוויח עוד כמה אלפי שקלים למעשה מרוויח אותו הדבר או אף למטה מכך .

  6. 3454

    תחזיקו מעמד שם ותמשיכו בתביעה ותדעו לכם שכל עובדי הקבלן במחשב עומדים מאחוריכם.

  7. 1

    מענה ל 4 מה שכתבת זה בדיוק עובדי קבלן שמועסקים בקוסט + (קוסט = עלות ) ( ה + זו ליטרת הבשר באחוזים שגובה איזו חברה חיצונית שהקשר בינה לעובד הינו מקרי בהחלט (אני מכיר הרבה מקרים שבהם העובד לא היה פעם אחת ולא ראה מעולם את החברה שלו ויש כ 1200 עובדים כאילו במשרדי הממשלה השונים השאר עובדים בחברות הי טק שכירים של אותם החברות שמועסקים בעסקת אאוטסורסינג במשרדים השונים. אני קורא לכולם כוחנו באחדותינו התטצרפו אלינו במאבק את כולנו לא יפטרו ! כולנו כוח חזק יחד כל אחד לחוד לא שווה מבחינת כוחו מול האוצר רק ביחד הטצרפו לתביעה !

  8. מר

    הם מ פ ח ד י ם (האוצר ) וכנראה יש להם סיבות טובות לכך !! החצופים שחושבים שיתנערו בקלות מיחסי עובד מעביד ! הלו תשכחו מזה כולנו עובדי הקבלן ! ניתאגד ונשבית את כל מערך המחשוב הממשלתי ואז נראה אתכם חצופים חושבים שפוחדים מכם אז לא יותר מתחתם את החבל יותר מידי עכשיו בית המשפט יגיד את דבריו ! אני קורא לכולם להתאגד ולהצטרף לתביעה בבית המשפט.

  9. בושה לאוצר

    ממש חצופים שם באוצר.... 2000 עובדים ??? איזה 2000 עובדים של קוסט פלוס יש ואיפה הם ? יש 2000 עובדים שעובדים בשיטה הרגילה שם החברות מנצלות את חוסר הידע וכשל הניהול של האוצר כדי להרוויח על הגב שלהם בין 15% לעשרות אחוזים. לעובדים האלה אין יכולת לתבוע את האוצר ולכן הם לא בתביעה של הקוסט פלוס הלוואי ויתאגדו אותם עובדים וקימו וועד עובדים שיראה למעסיקים והאוצר שאי אפשר להתעמר בעובדים

  10. יוסי

    האוצר בריון שכונתי אשר אנשיו רק לעצמם דואגים וכך אנו נראים אין טיפה של רגישות המשרד זה מנהלי המדינה די נמאסתם וזה עניין של זמן שתגיעה מהפכה למשרד זה

  11. יבושה

    "נותני שירותים", זה השיחדש של משרד האוצר: מדובר על עובדים לכל דבר, שחלקם עובדים 20 שנה ויותר במשרדי הממשלה. אני מאוד מקווה שבית המשפט יעשה סוף לפארסה הזאת ויכיר בהם כעובדי מדינה.

  12. מאיר

    ומי יתן והמדינה תפסיד וזה יפתח פתח לתביעה דומה מצד עובדי החברות הנעשקים,בעידוד האוצר,יום יום ושעה שעה ע"י בכירים בבתי התוכנה שהנם לא יותר מחבורת אוכלי החנם.

אירועים קרובים