בקרוב בבאר שבע: מרכז מחקר וניסויים להגנת סייבר ותחבורה חכמה

המרכז ישמש למחקר אקדמי, לחדשנות ולמציאת פתרונות בתחום ● הוא יופעל על ידי אוניברסיטת בן גוריון, דויטשה טלקום, קרן JVP וגופים נוספים

מימין: יובל דיסקין, יו"ר סיימוטיב; רוני זהבי, מנכ"ל סייברספארק; פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון; נטע כהן, מנכ"ל BGN Technologies; סער דיקמן, סגן נשיא לפתרונות הגנת סייבר לרכבים ב-Harman; ופרופ' יובל אלוביץ', מנהל מעבדות דויטשה טלקום באוניברסיטת בן גוריון. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

"בירת הסייבר של ישראל" מתרחבת: מרכז מחקר וניסויים להגנת סייבר ותחבורה חכמה יוקם בקרוב בבאר שבע – כך הוכרז היום (ב') באירוע באוניברסיטת בן גוריון.

הקמת המרכז היא פרי יוזמה של שורת גופים, בהם האוניברסיטה, סיימוטיב של פולקסוואגן (Volkswagen) וראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), קרן JVP ו-Harman, חברה בת של סמסונג (Samsung). הוא יבצע בחינה והערכה של פתרונות תחבורה חכמה ורכבים אוטונומיים אל מול איומי הסייבר.

המרכז ייקרא SMART Range וישמש למחקר אקדמי ולחדשנות. כמו כן, הוא יהווה מרכז לבחינה ורישוי בתחומי הסייבר, ולבחינת והגדרת תקנים לתחבורה חכמה – ברמה הבינלאומית. הוא עתיד לפעול בתפיסת מעבדה חיה (Living lab), במתווה של עיר חכמה, על כל המאפיינים הקשורים במערכי התחבורה העתידית, כגון תחבורה ציבורית, תחבורה פרטית וכלי ניוד אישיים. כל זאת, בסביבה המדמה מציאות מורכבת, שמאפשרת לבצע בדיקות של טכנולוגיות מתקדמות, לבחון ממשקים של אדם-מכונה-סביבה, לבחון פתרונות תחבורתיים במציאות הרשתית העירונית העתידית, ולבחון תפקוד ועמידות של מערכות תוכנה וחומרה מול איומי סייבר.

מטרות המרכז, כפי שנמסרו על ידי מקימיו, הן קידום החדשנות בתחום התחבורה החכמה; קידום התקינה העולמית בתחום הגנת הסייבר לעולם זה; רישוי סייבר למערכות תוכנה וחומרה בעולם התחבורה החכמה; הובלה עולמית בגיבוש, בחינה והוכחת חסינות (Resilience) התחבורה החכמה מפני איומי סייבר; ומימוש מעמדה של מדינת ישראל כבולטת בתחום.

"הצורך בהגנת סייבר בתחום התחבורה החכמה – חיוני ביותר"

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, אמרה כי "המרכז מהווה שלב נוסף וטבעי בעשייה המחקרית הרחבה והמגוונת באוניברסיטה בתחומי הטכנולוגיה, הרובוטיקה האוטונומית, מערכות המידע ואבטחת הסייבר".

דיסקין ציין ש-"הקמת שדה הניסויים החכם בבאר שבע היא הזדמנות משמעותית לקידום טכנולוגיות התחבורה החכמה והפיכתן לטובות יותר ובטוחות יותר לשימוש. שדה הניסויים ישלב לצורך זה את הידע הרב הקיים במדינת ישראל בתחומים אלה עם מחקר אקדמי מתקדם".

לדברי יואב צרויה, שותף בקרן JVP, "במציאות המשתנה, בה תעשיית הרכבים החכמים והאוטונומיים עומדת בחזית הטכנולוגיה הגלובלית, הצורך בהתמקדות בהגנה בפני איומי סייבר ובמינוף טכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידה עמוקה לרכבי העתיד הופך חיוני ביותר. השותפות בין השחקנים המובילים את תעשיית הסייבר ומדעי הנתונים במסגרת הקמת מרכז המחקר והניסויים בבאר שבע יכולה לייצר ערך משמעותי לתחום, המתפתח במהירות בתעשיית הרכב העולמית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Google

    The time to read or pay a visit to the subject material or websites we've linked to below.

אירועים קרובים