"האתגר: לבנות את תשתיות ה-IT והאבטחה מראש – לפני האפליקציות"

"על המנמ''ר ואנשיו להעמיד, להתאים ולתחזק את מערכות ותשתיות התקשורת והמחשוב בארגון שלהם, בתקופה בה הקישוריות וכמות המידע גדלים באופן לא פרופורצינלי", כך אמר תומר שרון, מנכ"ל אואזיס

תומר שרון, מנכ"ל אואזיס. צילום: ניב קנטור

"יש לבצע התאמה של תשתיות ה-IT לארגון דינאמי. התשתיות אמורות לתמוך בצמיחתו של הארגון – ולא להכביד עליו. בנוסף, יש לתת מענה לכלל איומי הסייבר. על מנת שתשתיות ה-IT יתמכו בהיבטים העסקיים של הארגון, יש לתכנן, לעצב, לאפיין ולבנות את התשתיות מראש – לפני האפליקציות", כך אמר תומר שרון, מנכ"ל אואזיס (Oasis) מקבוצת טלרד.

שרון דיבר  בפתח כנס הלקוחות השנתי של אואזיס. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ג') באולם אושן, גני התערוכה בתל אביב, תחת הכותרת Make IT with a smile, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

על המנמ"ר ואנשיו, ציין שרון, "להעמיד, להתאים ולתחזק את מערכות ותשתיות התקשורת והמחשוב בארגון שלהם, בתקופה בה הקישוריות וכמות המידע גדלים באופן לא פרופורצינלי".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריו, "תפקידי המנמ"ר וה-CTO משתנים: אנו חיים בתקופה מאוד אינטנסיבית, רוויית שינויים ואתגרים. לכן, המנמ"ר וצוות ה-IT בארגון נדרשים לגמישות ולהתאמת עצמם לשוק הדינאמי, על מנת לספק שירותים 'תוך כדי ריצה'. זאת, כי בסופו של יום, התשתיות משרתות את המטרה העסקית של הארגון. פעם ה-IT היה 'חדר המכונות' – ואילו היום הוא מצוי בחזית, הוא המהות".

אתגר נוסף, לדברי שרון, "הוא מתן מענה לכלל איומי הסייבר, ההולכים ומתרבים ונהיים מתוחכמים. אבטחת המידע והגנת הסייבר הן חלק מהותי באפיון התשתיות. מדובר על תפיסת Security by design – לפיה נדרש לחשוב ולטפל בהיבטי אבטחת המידע כבר בשלב הראשון, של חשיבה על ותכנון התשתיות. הגנת הסייבר היא קרדינלית לאפיון התשתיות, ולכן צריך להתחיל בה".

לצפות את הבלתי צפוי

"יש לצפות את האתגרים הבאים", אמר שרון, "וזה החשש הכי גדול שלנו – כי איננו יודעים לצפות את הבלתי צפוי. הבלתי צפוי הופך להיות דבר שבשגרה – וזה אתגר לא פשוט. בנוסף, לא תמיד רואים את מורכבות ה-IT, לעתים המחשוב נתפס כפשוט, ולא כך הדבר".

11 שנים אחרי הקמת החברה, ציין שרון, "אנו פעילים ברמה גבוהה בשוק ספקי התקשורת בארץ וגם בעולם. זאת, לצד פעילות בקרב ארגונים עסקיים אחרים, כגון ספקי אפליקציות, ארגונים מבוזרים, וארגוני פיתוח – שתקשורת היא רצפת הייצור הקריטית לארגון".

שרון אמר כי "לפני חמש שנים נרכשנו על ידי טלרד, והיום אנו חלק מקבוצת טלרד, ומשמשים כזרוע תשתיות ה-IT בקבוצה".

שרון סיכם באומרו כי "בשלוש השנים האחרונות הכפלנו את היקף הפעילות של החברה, בלא ששינינו את אופי ודפוס ההתנהגות שלה. הצמיחה שלנו היא בעולמות התקשורת, אבטחת מידע וסיסטם, לצד פעילויות בעולמות נוספים – כאשר השירות הוא הגורם המבדל אותנו תחרותית. שנת 2017 מסתמנת כטובה מאוד עבורנו ואני מעריך כי כך יהיה ב-2018".

"קבוצה של צעירים חסרי מנוח"

רן בוקשפן, יו"ר אואזיס ומנכ"ל טלרד, אמר כי "אואזיס היא חוליה חשובה בקבוצה. כאשר רכשנו את החברה בשנת 2012, הם היו קבוצה של צעירים חסרי מנוח, תמיד בלגן, רעש וביגוד לא פורמלי. מאז אואזיס גדלה פי חמישה. כשנגיע ל-500 מיליון שקלים מכירות, נעשה את הכנס השנתי של אואזיס בסן פרנסיסקו. לא היתה חברה שגדלה בקצבים שכאלה – כמו אואזיס".

על פי בוקשפן, "צוות אואזיס הם מקצוענים המזהים מגמות שוק ושינויים טכנולוגיים. הם יודעים ללכת ולהתאים את עצמם למציאות המשתנה וליישם את מה שהם למדו אצל הלקוחות".

רן בוקשפן, יו''ר אואזיס ומנכ''ל טלרד. צילום: ניב קנטור

רן בוקשפן, יו"ר אואזיס ומנכ"ל טלרד. צילום: ניב קנטור

בשנה האחרונה, אמר בוקשפן, "שיתופי הפעולה של טלרד ואואזיס צמחו, בעיקר בקרב לקוחות טלרד באפריקה – מפעילי תקשורת וספקיות שירותים".

"טלרד חגגה 66 שנים לקיומה", אמר, "פעם בכל בית בישראל היה טלפון חוגה של טלרד. לפני כמה שנים טלרד הגיעה לשפל של מכירות שנתיות של 20 מיליון דולרים. השנה חזרנו לבתי אב רבים, כבעלי מניות: הנפקנו את הקבוצה בבורסת תל אביב, גייסנו 20 מיליון דולרים. חזרנו לעצמנו, השנה נעבור את מחזור המכירות של 125 מיליון דולרים".

הוא סיים בציינו כי "אנו בוחנים הרחבה של פעילות אואזיס, בצורת רכישות – כניסה לתחומים משלימים ונוספים, על מנת להגדיל את פעילות אואזיס בארץ".

הערב הסתיים בהופעת הסטנדאפיסט ישראל קטורזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים