תחזית: המכירות בשוק האלקטרוניקה הבידורית בארה"ב יעלו השנה על 165 מיליארד ד'

ההכנסות של תעשיית האלקטרוניקה הבידורית עתידות לגדול השנה, לאחר הירידה שנרשמה בשנת 2009 ● הצמיחה המהירה ביותר צפויה בפלחי השוק של טלפונים חכמים ומחשבי Netbook ● מכירות הטלפונים החכמים בשנת 2010 צפויות להגיע להיקף של קרוב ל-17 מיליארד דולרים ולמעלה מ-52 מיליון יחידות

היקף המכירות בשוק של האלקטרוניקה הבידורית בארה"ב יעלה השנה על 165 מיליארד דולרים – גידול קל בהשוואה לשנת 2009, על פי תחזית שפרסם האיגוד האמריקני של תעשיית האלקטרוניקה הבידורית (CEA) לקראת תערוכת CES שנפתחה בסוף השבוע. גארי שפירו, נשיא CEA ומנכ"ל האיגוד, חשף את התחזית בדברי הפתיחה שנשא בפתח התערוכה.

"בתום שנה שכולנו מקווים שלא תחזור על עצמה, אנו נושאים את פנינו בתקווה לקראת שנת 2010. אפשר להבחין כבר באור שבקצה המנהרה, וזהו אור נעים של חדשנות", אמר שפירו. "בתערוכה מוצגים השנה יותר חידושים מבכל תערוכה אחרת שנערכה עד כה. בין 2,500 החברות שמציגות השנה את הדור הבא של הטכנולוגיה אפשר למצוא מספר שיא של מציגים חדשים – לא פחות מ-330".

ההכנסות של תעשיית האלקטרוניקה הבידורית עתידות לגדול השנה, לאחר הירידה שנרשמה בשנת 2009. בשנה שעברה ירדו ההכנסות בכ-7.8%, למרות שבמספר היחידות שנמכרו נרשמה עלייה של כ-10%: הצרכנים בחרו לרכוש מוצרי אלקטרוניקה במחירים נמוכים, דבר שפגע בהכנסות התעשייה. כעת מתחילה התעשייה להתאושש בהדרגה מהמיתון, ובקטגוריות של המוצרים הפופולאריים שוב צפויה צמיחה.

כך למשל, בפלח של הטלפונים הסלולריים צפויה צמיחה נאה בשנת 2010, והם אמורים לשמש כמקור הצמיחה העיקרי של התעשייה. הטלפונים החכמים יוסיפו להוביל גם בשנת 2010, עם מכירות בהיקף של קרוב ל-17 מיליארד דולרים ולמעלה מ-52 מיליון יחידות. כיום אחראים הטלפונים החכמים ליותר מ-30% מכלל המכירות של הטלפונים הסלולריים, ושיעור זה צפוי לגדול בשנים הקרובות.

גם מכירות המחשבים עתידות לשמש כנקודת אור בשנה הקרובה, ובעיקר אלו של מחשבי ה-Netbook. היקף המכירות של מחשבי Netbook עלה בשנת 2009 ביותר מפי שניים, הרבה מעל התחזיות. בשנת 2010 עתידים להימכר יותר משלושים מיליון מחשבי Netbook, והיקף ההכנסות צפוי להסתכם ביותר מ-14 מיליארד דולרים.

"הטלפונים החכמים ומחשבי Netbook עתידים לרשום צמיחה נאה, משום שהצרכנים מוסיפים לחפש מכשירים ניידים, יעילים וחסכוניים", אמר סטיב קניג, מנהל הניתוח של איגוד CEA. "יותר צרכנים מבקשים ליהנות מתכנים בכל מקום ובכל עת, ועקב הביקוש הרב צפוי גידול משמעותי במכירות".

גם בפלח השוק של נגני Blu-ray צפויה צמיחה נאה, לאחר שבשנת 2009 עלה היקף המכירות ב-155% והסתכם ביותר משבעה מיליון יחידות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים