תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2017, יום ג' 14 בנובמבר, LAGO

"כבר לא צריך לשכנע את המנמ"ר ללכת לקוד פתוח"

24/10/2017 13:52
דן טולדנו, מנהל אזורי לישראל, יוון וקפריסין ברד-האט. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"המנמ"ר הולך לקוד פתוח, כי כעת הוא הופך להיות מיינסטרים לחלוטין. כבר אין צורך לשכנע אותו לגבי החלופה של קוד פתוח, החלופה הזו הפכה לטבעית. הוא מבין כי קוד פתוח מניב חיסכון, וכי החדשנות קורית בקוד פתוח בצורה מהירה ואפקטיבית יותר מאשר עבודה בסביבה קניינית", כך אמר דן טולדנו, מנכ"ל רד-האט (Red Hat), ישראל, יוון וקפריסין.

טולדנו אמר את הדברים בראיון לקראת Red Hat Forum Israel 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג', ה-14 בנובמבר, באולם אירועים LAGO, ראשון לציון.

לדברי טולדנו, "כיום, המנמ"רים מבינים כי אבטחת המידע ברמה הגבוהה ביותר מתקבלת בסביבת הקוד הפתוח, כי המודל של הבדיקה של שורות הקוד, הנעשה על ידי הקהילה באופן נרחב – חוסם בצורה היעילה ביותר את האיומים". כך, אמר, "היבטי העלות, החדשנות ואבטחת המידע הניעו את הקוד הפתוח לחלופה ראויה".

"הצלחנו בכך כבר", אמר טולדנו, "בסביבות מערכות ההפעלה: Linux הפכה להיות מערכת הפעלה בשכבות ה-IT הקריטיות בארגונים. כעת, אנו עוברים לשכבה האפליקטיבית, ברמת פלטפורמת הפיתוח וארכיטקטורת הענן".

רד האט, הסביר, "מובילה בהטמעת מערכות קוד פתוח עבור ארגוני אנטרפרייז. סל המוצרים של החברה רחב מספיק ואף אינטגרטיבי: כשבוחרים מוצר ולאחר מכן רוצים להרחיב את השימוש בו, ולהוסיף רכיבים נוספים – התאימות מובטחת".

"רד-האט העולמית ממשיכה להצליח", ציין, "והיא חוותה בשנה שעברה גידול של 290% בעובדים ובמחזור – והמגמה ממשיכה. כך, גם סל המוצרים שלנו התרחב. בשנה שעברה רכשנו את 3scale, ספקית פתרונות ניהול API. זהו תחום המתפתח מאוד בשנים האחרונות ומתאים למגמה של הפיכת 'הכל כשירות', XaaS".

פתרונות החברה, ציין טולדנו, "מתאימים לכלל תצורות מערכי המחשוב: דטה סנטר פנימי, ענן פנימי וענן היברידי, המשלב בין הפרטי והציבורי. גישתנו היא של ענן היברידי פתוח. לקוחות אנטרפרייז מעבירים חלק מהיישומים שלהם לעננים ציבוריים, ומנגד, יש לקוחות שישמרו חלק גדול וחשוב מהיישומים שלהם – אצלם בדטה סנטר, משיקולי רגולציה, או שליטה ואבטחת מידע. כך, כל הכלים והמוצרים שלנו עונים לאותה תפיסה. הגישה מתממשת במודלים של קונטיינרים, מודל המבטיח סטנדרטיזציה להרצת יישומים בצורה אחידה – בין בענן פרטי ובין בציבורי".

להשפיע על מפת הדרכים הטכנולוגית

"הסניף הישראלי צומח בקצב גבוה מזה של החברה העולמית", סיפר טולדנו. "יש לנו עשרות אנשי מכירות ותמיכה, לצד מרכז פיתוח, המונה יותר מ-200 עובדים. בשל מרכז הפיתוח בישראל, אנו עדים לשיתופי פעולה מעמיקים, מרכז המו"פ וצוות המכירות, המביא להעצמת מודל הקוד הפתוח אצל הלקוחות. יש אינטרס הדדי של לקוחות גדולים, כגון הצבא והבנקים, לשתף פעולה ישירות עם מרכז המו"פ, על מנת להשפיע על מפת הדרכים הטכנולוגית שלנו".

"ההשפעה היא הדדית, כי אנשי המו"פ שמחים על הקשר עם לקוחות העובדים בחוד החנית הטכנולוגי: צה"ל, חברות היי-טק גדולות דוגמת אמדוקס, ועוד. אנו רואים ארגונים המשתמשים בגרסה החינמית ובאים אלינו למרכז המו"פ ומבקשים להפוך ללקוחות. שיתופי הפעולה הללו מחזקים את מוצרינו לארגוני אנטרפרייז".

בכנס, סיכם טולדנו, "נציג סיפורי לקוח כאלה, נציג את החזון שלנו על האצת תהליכי פיתוח דרך השימוש בפלטפורמה כשירות, PaaS, עם מוצר OpenShift, הטמעת ארכיטקטורת ענן תוך שימוש ב-OpenStack, פיתוח אפליקציות עם תווכת JBoss, מעבר הדרגתי לאחסון מוגדר תוכנה, עם CEPH, מוצר שלנו שמנהל את האחסון בהיבט התוכנה, ואשר מתאים ליישומי Big Data ועוד.

הפתרונות שלנו מתאימים לכלל תצורות מערכי המחשוב. אנו מסייעים לארגונים לענות לאתגר הטרנספורמציה הדיגיטלית, עם מענה מחשובי להיבטים העסקיים ופיתוח מהיר של אפליקציות על ממשקים שונים – מובייל ואינטרנט של הדברים – ובסביבות הרצה מגוונות".

אירועים קרובים