תוכן שיווקי
לקראת אירוע - COMMVAULT CONNECTIONS LIVE, יום ה' 7 בדצמבר, אווניו

גיבוי מערכות Legacy: מענה מודרני לבעיה ישנה

רוני כפטל, סמנכ"ל שירותיים טכנולוגיים בקומוולט ישראל, מסביר על הצורך בגיבוי חדשני למערכות ה-Legacy ועל הפתרונות שקומוולט מספקת בתחום זה

18/10/2017 12:34
רוני כפטל, מנהל מחלקת שירותים מקצועיים בקומוולט ישראל ואפריקה. צילום: יח"צ

כתב: רוני כפטל, סמנכ"ל שירותיים טכנולוגיים בקומוולט (Commvault) ישראל

גיבוי, שחזור רפליקציה, התאוששות מאסון, ארכוב מידע, חיפוש, אחסון מבוסס ענן וירטואליזציה, היפר וירטואליזציה, ביטול כפילויות, ניטור, גיבוי לאחסון מבוסס אובייקטים, דו"חות ואנליטיקה. כל מילות המפתח העדכניות בעולם האחסון והגיבוי נזרקות לאוויר, ועדיין כמעט לכל לקוח שאנו פוגשים יש מערכת ותיקה שמצריכה הגנה.

מערכות קריטיות במשק הישראלי רצות עדיין על גרסאות ישנות של Windows או Unix. מערכות "סגורות" כגון Mainframe ,AS/400 ו-OpenVMS עדיין מריצות שירותים חיוניים הדורשים מענה מודרני לבעיה ישנה.

כל ארגון הוא יישות מורכבת בפני עצמה. אין היום שני ארגונים זהים מבחינת מערכות ודרישות ה-IT. גם סביבות ה-Legacy זקוקות להגנה על המידע הארגוני ושילובן עם סביבות אחסון מבוססות ענן, ולכן מומלץ לבחור בטכנולוגיה שאינה חוסמת פלטפורמות ומאפשרת רוחב מקסימלי מבחינת הסוכנים והסביבות הנתמכות על פני ניהול של מספר מוצרי גיבוי בארגון.

בשנה האחרונה ביצענו מספר פרויקטים בסביבות Legacy. עבודה עם ה-API של היצרנים הללו מאפשרת לנו לגבות היום לדיסק בביטול כפילויות ולאפשר ללקוחות ליהנות מפלטפורמה אחודה וחסכון בהוצאות בהשוואה לגיבוי מסורתי מבוסס טייפים.

לסביבת ה-AS400 למשל פיתחנו פתרון שכבר מוטמע במעל 10 אתרים בישראל ואפילו הכשרנו שותף ייעודי לנושא זה, בנוסף להכשרת אנשי ה-PreSale שלנו.

הפתרון בסביבת ה-AS400 מאפשר גיבוי רשתי של המערכת לדיסק עם ביטול כפילויות, רפליקציה ויכולת חיפוש אובייקטים ושכפול מידע. היתרון המשמעותי של הפתרון הוא היכולת להקצות כל שטח אחסון, כולל אחסון מבוסס ענן עבור הגיבויים, ללא רכש של התקני גיבוי יעודיים לנושא זה. הפתרון גם תומך בשחזור Bare metal לסביבת ה-AS400 ומחליף למעשה באופן מלא את הפתרון הטבעי אשר נקרא BRMS.

סביבת OpenVMS המבוססת מעבדי Itanium היא דוגמה נוספת למערכת מידע קריטית אשר מתפקדת אצל לא מעט לקוחות ודורשת גיבוי. היתרון של קומוולט בסביבה זו הוא הפשטות בהטמעה והיכולת לנהל תהליכי גיבוי מורכבים באופן פשוט ללא צורך בכתיבת סקריפטים או שימוש בשורת פקודה.

מערכות קומוולט מוכוונות כמעט תמיד להגנה על סביבות פתוחות השונות ממערכות ה-Legacy. באמצעות הפתרון של קומוולט יכול מנהל הגיבוי בארגון שאינו מכיר את סביבות ה-Legacy מצד אחד, לקחת אחריות גם על סביבות פחות מוכרות לו על ידי שימוש ב-GUI פשוט ליצירת דו"חות הצלחה והגדרת מדיניות גיבוי ארגונית, ומצד שני לתת עצמאות למנהלי סביבות ה-Legacy להתחבר למערכת קומוולט ולבצע שם את כל הפעולות השוטפות שלהם מבלי להזדקק לכלים יעודיים.

סינרגיה מושלמת בזכות הטכנולוגיה היודעת לספק פתרונות גיבוי מודרניים למערכות ותיקות וחזקות.

אירועים קרובים