דו"ח של משרד התמ"ת: ההכנסות הכוללות של מוקדי השירות ב-2008 נאמדו בכ-550 מיליון שקלים
עוד עולה מהדו"ח, כי בארץ פועלים כ-120 מוקדי שירות טלפוניים - מרביתם בפריפריה - כמו בערים כרמיאל, אשקלון ומודיעין עילית ● בני פפרמן, מנהל המינהל למחקר, תכנון וכלכלה במשרד התמ"ת: "למדינה, באמצעות משרד התמ"ת, תפקיד משמעותי בהקמתם ובהעתקתם של מוקדי שירות טלפוני לפריפריה, באמצעות התחייבותה לסבסד את שכרם של העובדים במוקדים"
הכנסותיהם הכוללות של מוקדי השירות ב-2008 נאמדו בכ-550 מיליון שקלים, כאשר שירות לקוחות מהווה כ-50% מהכנסות הענף ושירותי הטלמרקטינג מהווים כ-25% מההכנסות – כך עולה מדו"ח שפרסם מינהל מחקר, תכנון וכלכלה במשרד התמ"ת הסוקר את ענף מוקדי השירות הטלפוניים (Call Centers).
עוד עולה מהדו"ח, כי בארץ פועלים כ-120 מוקדי שירות טלפונים – מרביתם בפריפריה – בערים כרמיאל, אשקלון ומודיעין עילית. בני פפרמן, מנהל המינהל למחקר, תכנון וכלכלה במשרד התמ"ת, אמר, כי "למדינה, באמצעות משרד התמ"ת, תפקיד משמעותי בהקמתם ובהעתקתם של מוקדי שירות טלפוני לפריפריה, באמצעות התחייבותה לסבסד את שכרם של העובדים במוקדים אלו". לדבריו, "המשרות שנתווספו בעקבות תמיכת המדינה מהוות 63.5% מסך כל התעסוקה במוקדי השירות הטלפוני, כאשר חלקן המכריע של המשרות הינו בפריפריה".
פפרמן הוסיף, כי אף שמדובר בסיוע קצוב זמן (התמיכה נפרסת במהלך 5 שנים), הרי שהנחת העבודה היא, כי למרות היכולת להעתיק במהירות מוקד שירות מהפריפריה למרכז, המוקדים הקיימים ימשיכו לפעול במקומות שבהם הוקמו, ובעיקר בפריפריה, גם בתום תקופת התמיכה, ויספקו עוגן תעסוקתי לתושבי הפריפריה הצפונית והדרומית.
מספרם של העובדים בכלל מוקדי השירות עמד על כ-8,500 מועסקים והם עתידים להניב עוד כ-3,500 אלף משרות בממוצע יומי. באופן זה צפויים להתווסף למשק, הודות לתמיכות הממשלה עד סוף 2014, עוד כ-6,300 עובדים.
תגובות
(0)