האיחוד האירופי יתיר העברת מידע אישי של אזרחיו לישראל

ההחלטה, שהתקבלה בעקבות קביעת האיחוד, כי אבטחת המידע בארץ עומדת בסטנדרט האירופי, צפויה לאפשר לחברות ישראליות לזכות בחוזי מיקור חוץ של עיבוד מידע אישי אודות אזרחי אירופה ● בנוסף, היא צפויה להקל על חברות אירופיות בינלאומיות לפעול בישראל, ועל חברות ישראליות לנהל פעילות באירופה

קנסות נגד גוגל. האיחוד האירופי

רמת ההגנה המשפטית על פרטיות המידע בישראל תואמת את הדרישות המחמירות הקבועות בחקיקה האירופית; כך, בהחלטה תקדימית, קבעה אתמול (ג') קבוצת עבודה 29, הגוף המקצועי של האיחוד האירופי בנושא פרטיות והגנת מידע אישי. להחלטה משמעויות עסקיות מרחיקות לכת, שכן היא צפויה לאפשר לחברות ישראליות לזכות בחוזי מיקור חוץ של עיבוד מידע אישי אודות אזרחי אירופה, ובנוסף, להקל  על חברות אירופיות בינלאומיות לפעול בישראל, ועל חברות ישראליות לנהל פעילות באירופה.

התהליך שהוביל להחלטה ארך כשנתיים וחצי, והחל בפניית מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר, עו"ד משה שילה, אל עמיתו האירופי ביולי 2007. בחוות הדעת נקבע, כי ישראל הוכיחה עמידה בדרישות הדירקטיבה האירופית להגנת מידע אישי, וכי יש להעביר את העניין לדרג הפוליטי באיחוד, לצורך אימוצה הסופי של חוות הדעת על ידי הפרלמנט האירופי.

יש לציין, כי מדובר בהחלטה נדירה יחסית, המהווה הישג משמעותי לישראל. המדינות היחידות שזכו עד כה להכרה זו היו שוויץ, קנדה וארגנטינה. ארה"ב ואוסטרליה, שביקשו גם הן הכרה דומה, לא זכו לחוות דעת חיובית של הוועדה. כמו כן, מהווה ההחלטה אישור של רגולטורים מ-27 המדינות החברות באיחוד האירופי, לקיומה והגנתה של הזכות לפרטיות בישראל.

הליך הבדיקה של ישראל על ידי האירופים נעשה מול רמו"ט – הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, בראשות עו"ד יורם הכהן. לעצם הקמתו של גוף זה, המשמש כרשות להגנת המידע האישי בישראל, היה משקל רב בהחלטה האירופית. בהליך קבלת ההחלטה נבדק תפקודה של הרשות כמיישמת של חוק הגנת הפרטיות, וכאמור, תוצאות הבדיקה האירופית היו חיוביות למדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים