מחקר: שליש מחברות הטכנולוגיה ישיקו השנה פתרונות תומכי 5G

"קיימת תחושה שאימוץ של טכנולוגיות 5G הוא עניין עתידי - אלא שבקרב חברות טכנולוגיה, הפריסה והאימוץ של 5G הם עניין עכשווי, שנמצא בעדיפות גבוהה על סדר היום", כך לדברי אדר אייל, מנהל פעילות איקסיה בישראל

אדר אייל, מנהל פעילות אזורי באיקסיה. צילום: יח"צ

הדור הבא של טכנולוגיות הסלולר כבר כאן: 67% מהארגונים כבר החלו תהליך של בחינת טכנולוגיות דור חמש, 5G – או שהם יחלו תהליך בחינה שכזה במהלך 12 החודשים הקרובים, כך עולה ממחקר שביצעה איקסיה (Ixia), חטיבה ב-Keysight Technologies, ספקית של פתרונות לבדיקות, נראות והגנה על סביבות הרשת והענן הארגוניים.

המחקר בחן את התוכניות לשימוש והטמעה בטכנולוגיות דור חמש של מגזר חברות ההיי-טק וספקיות שירות גלובליות. הוא התבצע בשיתוף עם חברת המחקר Dimensional Research, בקרב 297 בכירים בחברות המעסיקות יותר מ-1,000 עובדים.

מהמחקר עולה כי 83% מהחברות יפרסו טכנולוגיות סלולר מהדור החמישי, 5G, במהלך 24 החודשים הבאים. עוד עולה כי 13% מהארגונים כבר סיימו פריסה של רשתות סלולריות מהדור החמישי. 96% מהחברות ציינו כי בתוכניות שלהן קיימת התייחסות לשימוש בטכנולוגיות דור חמש: 36% ציינו כי בכוונתן לפרוס בארגון רשתות ותשתיות של הדור החמישי; 34% ישתמשו בטכנולוגיה כדי לשלב אותה במוצרים ובשירותים שלהן; 18% יביאו ליצירת תוכנה תומכת שימושים בטכנולוגיות דור חמש; 8% יביאו ליצירה של חומרה או מכשירים תומכי דור חמש; ורק 4% ציינו כי אין להם כלל תכניות לשימוש בטכנולוגיה.

ליהנות מיתרונות המהירות והחיבוריות שמבטיחה הטכנולוגיה

על פי הנסקרים, המגזרים שיובילו את האימוץ של טכנולוגיות דור חמש הם: ספקיות תקשורת (73%), ספקיות טכנולוגיה (67%), מוסדות פיננסיים (37%). מגזרים נוספים הם רפואה (33%), מדיה ופרסום (33%) וקמעונאות (27%).

המחקר מצביע כי הארגונים יפיקו מטכנולוגיות דור חמישי אפשרות לשיפור ביצועים, להגדיל את אפשרויות החיבוריות – בדגש על חיבור לעולם האינטרנט של הדברים, ולהעצמה של המשתמשים. רשתות דור חמש רלוונטיות במיוחד לעולם הדיגיטלי, ולטרנספורמציה הדיגיטלית שעוברים ארגונים, שבמסגרתה הם משתמשים בטכנולוגיה כדי לייצר תשתיות IT מהירות וגמישות.

הסיבות לאימוץ טכנולוגיות דור חמש שעלו במחקר: מעבר לרשת גמישה ובעלת יכולת גידול, סקיילבילית (59%), מענה לדרישה של הצרכנים (55%), ורצון לייצר מובילות שוק (46%). מנגד, החסמים המרכזיים לאימוץ טכנולוגיות דור חמש כוללים: תקציבים מוגבלים (42%), היעדר של סטנדרטים ברורים והנחיות של גופי התקינה (38%), וחוסר בהתמחות בטכנולוגיה (35%). חסמים נוספים שציינו הנשאלים במחקר הם: מחסור בתדרים זמינים (24%), מודל עסקי לא ברור (19%), וזמינות של כלי בדיקה מתאימים (16%).

לדברי אדר אייל, מנהל פעילות איקסיה בישראל, רוסיה, טורקיה, מזרח אירופה ואפריקה, "הן בציבור הכללי והן בקרב מומחים ואנליסטים קיימת התחושה שאימוץ של טכנולוגיות 5G הוא עניין עתידי, והערכות מדברות על תחילת פריסה לצרכנים בין השנים 2020 ועד 2022. אלא שאנחנו רואים באופן מובהק שבקרב חברות טכנולוגיה, הפריסה והאימוץ של 5G הם עניין עכשווי, שנמצא בעדיפות גבוהה על סדר היום. הדבר נכון במיוחד לחברות טכנולוגיה ישראליות – בדגש על חברות העוסקות בתחומים של תקשורת או חברות לייצור חומרה, ציוד ושבבים. חברות אלו מייצרות את עמוד השדרה שעליו ייבנו הרשתות העתידיות, והן נמצאות עמוק בתהליכים לפיתוח מוצרים שיתמכו בטכנולוגיה החדשה".

הוא הוסיף כי "פתרונות בדיקה, הגנה בפני התקפות והדמיה של תעבורת רשת עתידית למוצרים תומכי 5G, תסייע לארגונים לבצע את המעבר לעולם הטכנולוגי החדש הזה בצורה בטוחה וחלקה יותר. מנהלי פיתוח יוכלו להבטיח שהמוצרים המצויים תחת אחריותם מוכנים ותואמים לדור החמישי, ויאפשרו ללקוחותיהם ליהנות מיתרונות המהירות והחיבוריות שמבטיחה הטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים