סאפ רוצה שהלקוחות שלה יעמיקו את הקשר עם הלקוחות שלהם

הרכישה של סאפ את Gigya הישראלית נועדה לסייע ללקוחות הארגוניים שלה להיות בקשר הדוק יותר וישיר - עם הלקוחות הסופיים, תוך טיפול ב-Big Data וניהול כולל של מחזור חיי הלקוח

ביל מקדרמוט, מנכ"ל סאפ. צילום מסך: Sapphire 2017

שלא כמו HP, יבמ (IBM) וסיסקו (Cisco), הרי שסאפ (SAP) – מהגדולות שבחברות התוכנה בעולם, לא הרבתה להשקיע בישראל בשנים האחרונות. כך, היא החלה את הפעילות שלה בישראל, כאשר רכשה בשנת 2001 את טופ טיר (Top Tier) של שי וראובן אגסי, תמורת 400 מיליון דולר.

ב-2002 רכשה סאפ את מנהל של ראובן אגסי, כדי להיכנס לתחום ה-ERP לארגונים קטנים ובינוניים, ושינתה את שם הפתרון ל-SAP Business One. בחלוף יותר מעשור, בשנת 2014, סאפ רכשה את חברת התוכנה הארגונית אופטיר (Optier), שפיתחה מערכת לניהול תשתית לגופים פיננסיים – תמורת 10 מיליון דולר. שאר הרכישות שלה בארץ היו מועטות, ובסכומים נמוכים.

ביוני השנה ביקר בארץ ביל מקדרמוט, מנכ"ל סאפ. בראיון לגלובס הוא רמז על העתיד לבוא ואמר כי "אני רוצה לחזור לרמות ההשקעה בישראל שהיינו בהן בעבר, וזה יקרה. יש לנו מותג חזק ונוכחות יציבה בישראל, אבל במונחי השקעה – אנחנו באים. נכפיל את המיקוד שלנו כאן, ותראו עוד הרבה ממני".

לדבריו, "השוק כאן, יחסית לגודל האוכלוסייה, הוא קרוב לוודאי השוק הטכנולוגי הכי מרגש בעולם. שיעור המהנדסים והמדענים בישראל גבוה מבכל מקום בעולם, וההשקעה במו"פ לנפש גבוהה מאשר בכל מקום בעולם. אנחנו צריכים להכפיל את המיקוד שלנו כאן, ונעשה זאת".

ניהול פרופילים של משתמשים

היו מי שהרימו גבה או שתיים כאשר  נודע דבר הרכישה של סאפ את Gigya הישראלית, שפיתחה מערכת לאיפיון ולניהול פרופילים של משתמשים. הטכנולוגיה של הנרכשת מאפשרת לחברות לנהל פרופילים של משתמשים, כשהמידע על כל לקוח מגיע מכמה ערוצים, ביניהם זה שהמשתמשים מזינים באתר וכן פרטים שהגיעו מהחשבונות שלהם במדיה החברתית.

המערכת של הנרכשת מדרגת את הלקוחות לפי מידת ההשפעה שלהם, על פי רמת המעורבות, מספר העוקבים והפעילות שלהם במדיה החברתית. בדרך זו יכולים הארגונים למקד את מאמציהם במי שמעניין ומשפיע יותר. עוד מספקת הנרכשת יכולת לאגירת מידע, שעשוי גם לשמש את הלקוחות עצמם, לצורך התאמה אישית של השירות והמוצר שהם מקבלים.

למסד את הקשר

גורם בענף המכיר את המערכת של Gigya והיה מעורב בהטמעתו בארגון גדול בארץ, אמר לאנשים ומחשבים כי "אין צורך להרים גבה אחת ולא שתיים. אין כל פלא ברכישה. מדובר במעשה מובן, ברור ואף נחוץ".

לדבריו, "התחום בו Gigya פועלת בו הוא תחום הנמצא בעלייה – של ניהול משתמשים, ניהול רשתות חברתיות, וכל נושא הקשר הישיר עם הצרכנים".

הוא ציין כי "סאפ הבינה לאן נושבת הרוח. התחום הזה מתפתח בארגונים שהם הלקוחות של סאפ, זה הופך לצורך של כל ארגון גדול, שיש לו קשר מועט עם הצרכן הסופי, או כלל אין לו – והוא מעוניין למסד קשר שכזה. הקשר הישיר עם הצרכנים הופך להיות חשוב יותר בעידן הדיגיטלי, שבו יש חשיבות ל-Big Data. בעידן זה, התקשורת של הארגון עם הצרכן – משתנה".

הרכישה הסביר הגורם בענף, "נותנת ללקוחות הארגוניים של סאפ את היכולת להפוך משתמשים ליוזרים רשומים. עם הפלטפורמה של Gigya ניתן לצבור עליהם נתונים ולהפוך נתונים אלה למידע, לעשות עליהם שימוש אנליטי – זוהי יכולת מאוד נדרשת בימינו".

"התועלות הצפויות ללקוחות סאפ מהרכישה שלה הן רבות", סיכם הגורם המקצועי. "הן יביאו להעמקת והרחבת המידע על הלקוח, הן בשל החיבור למדיה החברתית והן בשל המימד של האנליטיקה וניהול פלחי שוק. בדרך זו הארגונים יוכלו לקבל ערוץ תקשורת ישיר מול הלקוח הפרטני. זה סוגר את המעגל של מחזור חיי הלקוח ומספק יכולות להתאמה אישית בהצעות של שירותים ומוצרים של הארגון. זהו כלי חיוני לכל חברה שרוצה להשתתף ולשחק על המגרש הדיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים