ביל גייטס נגד ה-ctrl+alt+delete

לדברי היזם המפורסם בעולם, צירוף שלושת המקשים היה צריך להיות רק מקש אחד ● הוא אמר כי היה משנה דברים שפיתח במיקרוסופט ● רעייתו, מלינדה, זועמת על אי השוויון המגדרי בעמק הסיליקון ומצטערת שנתנה לילדים שלה סמארטפונים בגיל מוקדם מדי

שלושה מקשים במקום מקש אחד. צילום: Pikselstock, BigStock

המיליארדר ואיש ההיי-טק הוותיק ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט (Microsoft), התבקש באירוע של בלומברג (Bloomberg) שנערך באחרונה להסביר את אחת התהיות הגדולות ביותר בעידן הדיגיטלי: מדוע אנחנו נזקקים לשלוש אצבעות בכדי לנעול או להתחבר למחשב – בהתייחס למקשים ctrl+alt+delete – ומדוע הוא חשב שזה רעיון טוב כשבחר בדרך זו.

גייטס, שהעווה מעט את פניו לנוכח השאלה, השיב בציניות, תוך שהוא מסיט את אחריותו לפעולה המשולשת, כי "ברור שהאנשים המעורבים היו צריכים להוסיף עוד מקש בכדי לגרום לזה לעבוד".

בתגובה לחץ עליו המראיין, דיוויד רובינשטיין, מייסד שותף ומנכ"ל קבוצת קרלייל (Carlyle Group), ודרש בכל זאת לדעת האם הוא מתחרט על ההחלטה. "אתה לא יכול לחזור ולשנות את הדברים הקטנים בחיים שלך מבלי לסכן את הדברים האחרים", ענה גייטס, אך הוסיף ואמר כי "בטח. אם הייתי יכול לעשות שינוי אחד קטן – הייתי הופך זאת לפעולה של מקש אחד".

מלינדה גייטס: עד היום אני לא מוערכת בחוגים רבים

אבל לא רק ביל גייטס הוצב באחרונה בפני שאלות גורליות, אלא גם אשתו, מלינדה, שנתנה את דעתה לעניינים מהותיים בכל הקשור בעידן הנוכחי בארוחת בוקר של CNN, שנערכה בארצות הברית.

לפני שהקימה יחד עם בעלה את קרן ביל ומלינדה גייטס – שהיא אחד הארגונים הפילנתרופיים הנדיבים בעולם – עבדה מלינדה כאחת המקודדות הראשונות במיקרוסופט. לדבריה, בעברה היא נתקלה בסקסיזם לאורך כל הקריירה שלה, כשהתופעה החלה עוד בתיכון, לאחר שהחליטה ללמוד מדעי המחשב. "חוויתי את זה מעמיתים, מפרופסורים, מכולם", אמרה. "זה לא בלט בתוך מיקרוסופט; נתקלתי בזה קצת בתוך החברה, אבל זה היה רווח בתעשייה. תמיד ידעתי שאני מוכרחה להוכיח את עצמי".

לדבריה עד עצם היום הזה היא לא מוערכת מספיק בחוגים רבים. "אני עדיין הולכת למקומות עם ביל וכל כך הרבה אנשים – גברים ונשים כאחד – מניחים שהוא האדם החכם ביותר בחדר. וכשאני פותחת את הפה הם נותנים לי את המבט הזה של 'וואו, יש לה משהו להגיד'", סיפרה.

"סוף סוף נשים נאבקות נגד אי השוויון בתעשייה"

לקרן שהקימו בני הזוג גייטס יש משימה מוגדרת – לשפר את בריאות הציבור ולהוציא בני אדם ממצבים של רעב ועוני קיצוניים. אבל לפני כשנה הכריזה מלינדה כי היא מקדישה את הפרק הבא בחייה לשיפור מצבן של בנות ונשים, ובמיוחד בהתמקדות בתחום הטכנולוגיה.

גייטס סיפרה באירוע שהיא ממש אובדת עצות מול הידיעה כי סקסיזם מערכתי עדיין יכול לחלחל לתעשיית הטכנולוגיה – גם בעידן הנוכחי. "לא ידעתי אם להיות עצובה או לזעום", אמרה בהקשר לתזכיר שפרסם המהנדס שעבד בגוגל (Google). "העצב בא קודם… העצב לראות את נקודת המבט הזאת. והזעם לראות שאנחנו כותבים על נשים כך בזמן ובעידן הזה", אמרה בהתייחסה לדברים שכתב המהנדס ג'יימס דמור, שפוטר משורות ענקית החיפוש לאחר שהאשים את הפער הביולוגי בין המינים בחוסר השוויון שמתקיים במגזר הטכנולוגי.

גייטס הדגישה שכמובן שהמצב לא רווח רק בגוגל, אלא מופיע גם באובר (Uber) או ב-SoFi, שהמנכ"לים של שתיהן התפטרו בגלל תרבות ארגונית סקסיסטית ושערוריית הטרדה מינית, בהתאמה. לדבריה, הבעיה היא בתעשייה, אבל היא טענה שהיא מבחינה בתמורה חדשה וחשובה – נשים מדברות על התופעה.

"אני מזועזעת ממה שקורה, אבל אופטימית כי אנחנו סוף סוף רואים את השקיפות מתבלטת. רואים קקופוניה של קולות שמדברים על זה. נשים נוקבות באמת, ולא מתביישות. סוף סוף מתחילים לראות פעולה בתעשייה", היא אמרה. "זה לא מספיק, אבל זו ההתחלה של מה שיפעל להתחלת שנוי בענף".

"בני הנוער לא לגמרי בשלים לניידים"

בכלל, נדמה שלמלינדה גייטס יש לא מעט ביקורת על הנתיב שאליו פנה העולם מבחינה טכנולוגית. באחרונה היא כתבה מאמר דעה שפורסם בוושינגטון פוסט (Washington Post), שבו ציינה באופן מפתיע כי "קרוב לוודאי שהייתי צריכה להמתין זמן רב יותר לפני שהכנסתי מחשב לכיסים של ילדיי", בהתייחסה לטלפונים החכמים, ששולטים ביד רמה בחיינו.

במאמרה היא הסבירה מדוע לדעתה יש להמתין זמן רב ככל שניתן לפני שנותנים סמארטפונים לבני נוער: "טלפונים ואפליקציות אינם טובים או רעים בפני עצמם, אבל עבור מתבגרים, שעדיין אין להם את הכלים הרגשיים בכדי לנווט את הסיבוכים של החיים והבלבול שבהם, הם יכולים להחריף את קשיי ההתבגרות: ללמוד איך להיות אדיבים, להתמודד עם תחושת הדרה ולנצל את החירות תוך הפגנת שליטה עצמית", ציינה.

גייטס הוסיפה שכיום יותר מתמיד, חשוב שהורים ילמדו את ילדיהם אמפטיה כבר מההתחלה, מכיוון ש-"הילדים שלנו יזדקקו לה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים