אלפבית לוקחת את המושכות על ייצור מכשירי ה-Pixel

החברה האם של גוגל רוכשת את חטיבת ייצור המכשירים מ-HTC הטייוואנית ● מדובר בעסקה בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר, שמסמלת את כניסתה של הענקית חזרה לשוק יצרניות הטלפונים אחרי שהסיבוב הקודם הסתיים בכישלון

הבכור מקבל הכל. ה-Pixel של גוגל. צילום: יח"צ

אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google) רוכשת את חטיבת ייצור מכשירי ה-Pixel מ-HTC הטייוואנית. מדובר בעסקה בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר שמסמלת את כניסתה של גוגל חזרה לשוק יצרניות הטלפונים אחרי שהסיבוב הקודם הסתיים בכישלון.

במסגרת העסקה תקלוט גוגל לשורותיה כ-2,000 עובדים מ-HTC, מספר שמהווה כ-20% מכוח העבודה של החברה. כמו כן חתמו שתי החברות על הסכם על פיו לגוגל תהיה גישה, לא בלעדית, לקניין הרוחני של יצרנית הטלפונים.

ההסכם אינו מקנה לגוגל נכסים פיזיים לייצור טלפונים. ככל הנראה היא תמשיך להשתמש, לפחות בהתחלה, במתקני הייצור של HTC עצמה שתוכל להמשיך ולייצר טלפונים, אם כי קשה לדעת מה טומן העתיד לחברה בהיבט הזה. המכירה הזו מגיעה אחרי מספר שנים בהן היא נאבקת בצרות כספיות בעקבות הידרדרות מעמדה עד כדי מכירות טלפונים שהקנו לה פחות מאחוז נתח שוק.

גוגל אמורה להשיק ב-4 באוקטובר את צמד מכשירי ה-Pixel החדשים שלה. Pixel 2, המכשיר הקטן בין השניים, מיוצר בידי HTC כמו גם קודמו. הדור הראשון של המכשירים אולי התקבל בהערכה בידי רוב המבקרים, אבל במכירות הביטוי היה גודל של אחוז בלבד מהשוק. לפי נתונים של IDC מכרה החברה כ-2.8 מיליון מכשירים בלבד בשנה שעברה.

כמוזכר לעיל, מדובר בניסיון שני של גוגל בתחום, אם כי הפעם ההימור הרבה יותר נמוך. ב-2012 היא רכשה את מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) תמורת 12.5 מיליארד דולר רק כדי למכור אותה תמורת פחות משלושה מיליארד דולרים ללנובו (Lenovo) שנתיים לאחר מכן.

ההערכות בשוק לגבי סיבת הרכישה נעות על כל הסקאלה. אם מספר אנליסטים הביעו תמיהה, אחרים טוענים שרק כך תוכל גוגל לחזק את מעמדה מול המתחרה הגדולה באמת שלה, אפל (Apple), וכך החברה מקווה לחזק את מעמדה של אנדרואיד הנקייה, ללא ממשקים של היצרניות האחרות, דבר שגוגל מאוד לא אוהבת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים