האם גוגל רוצה לחזור להיות יצרנית טלפונים?

לפי דיווחים שהולכים ומתרבים הענקית נמצאת על סף רכישת HTC, אשר אמנם ייצרה עבורה את צמד מכשירי ה-Pixel, אך נמצאת כבר מספר שנים בבעיות כלכליות קשות בעיקר בגלל שאינה מוכרת מספיק טלפונים

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

האם גוגל (Google) רוצה לחזור ולהיות יצרנית טלפונים? לפי דיווחים שהולכים ומתרבים היא נמצאת על סף רכישת HTC הטייוואנית, ועוד לפני ש-2017 תפנה את מקומה בהיסטוריה לטובת השנה החדשה.

HTC היא זו שייצרה עבור גוגל את צמד מכשירי ה-Pixel הראשונים שלה, וזו שגם תהיה אחראית לייצור בפועל של הדור השני של המכשירים הללו – שאמורים לפי כל ההערכות לזכות להכרזה שלהם כבר בתחילת אוקטובר, כלומר בעוד פחות מחודש.

חטיבת ייצור הטלפונים של HTC כבר נמצאת מספר שנים בבעיות כלכליות קשות בעיקר בגלל שהחברה אינה מוכרת מספיק טלפונים. המכירות אינן גדולות מספיק למרות שמכשירי הדגל של החברה בדרך כלל זוכים להערכה, כשכנראה הבעיה היא התמחור הגבוה מאוד שלהם בחלק מהמדינות.

מכשיר הדגל האחרון של החברה, U11, הציג חידוש יוצא דופן: הוא מאפשר לבצע פקודות על ידי לחיצה פיזית על קצוות הטלפון, ולאחרונה אף הוצע עדכון שמאפשר להרחיב את השימוש לעוד אפליקציות, כולל זיהוי גובה הלחיצה בצידי המכשיר לטובת פקודות כאלה או אחרות.

גוגל, כזכור, כבר הספיקה לחוות הרפתקה אחת בה היא הייתה בעליה של יצרנית טלפונים. היא רכשה את מוטורולה מובילטי (Motorola Mobility) ב-2012 תמורת סכום ענק של 12.5 מיליארד דולרים, רק כדי למכור אותה בקול ענות חלשה תמורת שלושה מיליארד דולר ללנובו (Lenovo) אחרי שנתיים בלבד, אך בלי הפטנטים עליה שמה יד ברכישת היצרנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים