"ה-IOT משפר את השירות לאזרחים ונותן תובנות לארגונים"

"המטרה היא לזהות את ההחלטות הטובות ביותר לארגון וללקוחותיו, תוך למידה מתמדת של הנתונים", כך אמרה ד''ר יעל דובינסקי, ראש תחום האינטרנט של הדברים, נס

ד''ר יעל דובינסקי, ראש תחום האינטרנט של הדברים, נס. צילום: ניב קנטור

"בעשור האחרון, אנו רואים יותר ויותר יישומים מבוססים על האינטרנט של הדברים. יישומים אלה יביאו לשיפור השירות לאזרחים ולמתן תובנות לארגונים", כך אמרה ד"ר יעל דובינסקי, ראש תחום האינטרנט של הדברים, נס.

ד"ר דובינסקי דיברה בכנס "הפסגה הדיגיטלית 2017 – מציאות שיוצרת הזדמנויות". הכנס השנתי של הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל, נערך היום (ה'), באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני IT. את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הנחה זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס.

לדברי ד"ר דובינסקי, "יישומים מבוססים על האינטרנט של הדברים, כוללים חיישנים ויכולות חישוב ועיבוד באובייקטים שונים, המחוברים בדרך כלל באמצעות מנהלי התקנים למערכת בענן. איסוף המידע מהאובייקטים בזמן אמת, מאפשר קבלת החלטות בזמן אמת, ובכך משנה את המודלים העסקיים של ארגונים רבים ואת סוגי היישומים".

לדבריה, "אנליסטים בתחום האינטרנט של הדברים מצביעים על המגמה העולה של שימוש במידע העצום שנאגר מהחיישנים הרבים – למטרת פיתוח אנליטיקות. הנתונים הרבים ממקורות שונים שנאספים בזמן אמת בפרויקטים מבוססי אינטרנט של הדברים, משמשים כקלט לאלגוריתמים המספקים אנליטיקות ותובנות ייעודיות לבעלי העניין בארגון".

המטרה, אמרה ד"ר דובינסקי, "היא לזהות את ההחלטות הטובות ביותר לארגון וללקוחותיו, תוך למידה מתמדת של הנתונים. זאת, למשל, על ידי זיהוי תבניות של נתונים, לשם ניבוי הזדמנויות עסקיות, או תקלות".

להשפיע על קבלת החלטות בזמן אמת

כך לדוגמה, אמרה ד"ר דובינסקי, "רשת מוצרי פארמה יכולה לקבל מידע בזמן אמת, לגבי מה שקורה בסניפים השונים. ניתן להתבסס על סוגי מידע המגיעים מחיישנים שונים, כדי לאפיין סטטיסטית את קהל הלקוחות, להבין את סוגי המוצרים שקהל זה מתעניין בהם כרגע – ואף לכוון את הקהל למקומות בהם נמצאים המוצרים שיכולים לעניין אותו".

לדבריה, "לקוחות שמתירים זאת, יוכלו לקבל שירות אישי, על בסיס היתוך מידע זמן אמת עם מידע קיים. למשל, קבלת הודעה לפיה ויטמין מסוים, שנרכש בדרך כלל כל חודשיים שלושה, נמצא כעת במבצע". היא הסבירה כי "קישור בין מידע מתעשיות שונות יכול להציג ללקוח, שקיבל כרגע מרשם לתרופה מסוימת במרכז הרפואי שלו, את הסניף המשתלם לו ביותר לגשת אליו".

"המידע שנאסף בזמן אמת", אמרה ד"ר דובינסקי, "נמצא בבסיס היישום, ואנו מאפשרים לארגון כמה דברים: לנהל ממערכת אחת את כל החיישנים ומקורות המידע בזמן אמת; לבצע היתוך מידע, שמאפשר את הבנת האירועים; לתמוך בקבלת החלטות בזמן אמת מחדר המצב ועל ידי בעלי התפקידים השונים בשטח".

נס, אמרה ד"ר דובינסקי, "היא מהאינטגרטורים הראשונים בישראל, אשר מובילים חדשנות בעולם זה ומהווה HUB לספקים, שותפים ומומחי ידע, עבור ניהול פרויקטים מקצה לקצה ומתן שירות מתמשך בנושאי מידע ואנליטיקות".

היא סיכמה באומרה כי "נס יצרה שותפויות עם ספקים של מערכות חיישנים, והקימה את IoT Playground Ness בקרית עתידים".

"בשיתוף עם ספקים, אנו מציגים ניהול מערכת גופי תאורה LED המאפשרת חיסכון משמעותי בצריכת אנרגיה ובאחזקה; ניהול מרחוק של חיישנים בגופי התאורה כמו מצלמות, חיישנים סביבתיים, עמדת SoS; ניהול מסכים דיגיטליים קינטיים, המזהים מחוות ומייצרים אינטראקציה עם הקהל; מערכות להיתוך וניהול מידע זמן אמת, כדי להפיק אנליטיקות ייעודיות – ולהשפיע על קבלת החלטות בזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים