סגן נשיא סמסונג העולמית נידון לחמש שנות מאסר

בית המשפט מצא את ג'יי י. לי אשם במתן שוחד כדי לקבל תמיכה מהנשיא שהודח, פארק גום היי ● הוא גם נמצא אשם במעילה, בהסתרה של נכסים מעבר לים ובשבועת שקר

שחרור מוקדם מהכלא לריאליטי ווינר. צילום אילוסטרציה: BigStock

בית משפט בקוריאה הדרומית דן ביום שישי האחרון את המנהל בפועל של תאגיד סמסונג (Samsung), סגן הנשיא ג'יי י. לי, לתקופת מאסר של חמש שנים. בכך תם המשפט שהתנהל נגדו, שבו הואשם לי במתן שוחד כדי להשיג טובות הנאה ממשלתיות עבור התאגיד שעמד בראשו.

בית המשפט מצא את סגן הנשיא של סמסונג אשם במתן שוחד כדי לקבל תמיכה מהנשיאה שהודחה, פארק גום היי. הוא גם נמצא אשם במעילה, בהסתרה של נכסים מעבר לים ובשבועת שקר.

לי הינו נצר לאחת המשפחות העשירות והמשפיעות בקוריאה הדרומית.

פרשת השוחד שבה הואשם לי קשורה למתן שוחד לחבר קרוב של הנשיא המודח פארק, כדי לקבל טובות הנאה לטובת סמסונג. טובות הנאה אלה כוללות אישור ממשלתי ב-2015 על המיזוג בין חטיבת C&T של סמסונג ל-Cheil Industries, בעסקה שלפי טענותיו של אחד מבעלי המניות של C&T, העריכה ביתר את ערכה של  Cheil ובחסר את ערכה של C&T.

העסקה הייתה חלק מארגון מחדש של התאגיד, שהונע על ידי משפחתו של לי כדי לצבור כוח, בייחוד בקשר למותג המוביל סמסונג אלקטרוניקס (בעל מכשירי הסלולר) וכדי להימנע מתשלום מס ירושה גדול.

בעקבות אותו מיזוג, הייתה אמורה סמסונג אלקטרוניקס וגם חברת ביטוח חיים של סמסונג להיות תחת C&T, אך המהלך הזה לא הושלם בגלל השערורייה שהתעוררה.

לדברי אנליסטים, שהייתו של לי בכלא תעורר אי ודאות כלשהי בהקשר לניהול התאגיד כולו וגם לניהול סמסונג אלקטרוניקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים