לזכרו של יוסי ביינארט: כך ראה מנכ"ל הבורסה את תפקיד המנמ"ר בארגון

"מנמ"ר שלא מכיר את התהליכים בבורסה לא יוכל לתפקד, כי הוא חלק מקו הייצור", אמר ביינארט בראיון לאנשים ומחשבים ● "אין מקום לפשרות, כי המחיר שנשלם עבור התפשרות יהיה יקר מאוד"

יוסי ביינארט ז"ל. צילום: אתר הבורסה

יוסי ביינארט, לשעבר מנכ"ל הבורסה, נפטר לאחר מאבק במחלה קשה שפקדה אותו. בן 61 היה במותו. ביינארט היה מנכ"ל הבורסה במשך שנתיים וחצי ובספטמבר אשתקד הודיע על פרישתו עקב מצבו הבריאותי. כמה חודשים לפני כן יצא לחופשה, מתוך תקווה כי יצליח לחזור לתפקידו, אולם בסופו של דבר נאלץ להתפטר.

ביינארט החליף את אסתר לבנון. הוא הגיע לתפקיד לאחר ששהה במשך 25 שנים בחו"ל, לשם נסע לאחר שהשתחרר משירות קבע בצה"ל בדרגת סא"ל. בין היתר שימש כמנכ"ל ונשיא חברת סטארט-אפ אמריקנית שפיתחה תוכנה לשמירה על זכויות יוצרים. ב-2006 הצטרף לשורותיו של סטארט-אפ לונדוני וב-2008 היה נשיא ומנכ"ל בורסת הנגזרים Nadex בשיקגו.

בתקופת כהונתו בבורסה בתל אביב שם ביינארט דגש חזק על העצמת הטכנולוגיה שלה, כחלק מהמאמצים להחזיר את אמון הציבור בה. בראיון שהעניק ב-2015 לאנשים ומחשבים הוא דיבר על חשיבות הטכנולוגיה בעבודת הבורסה. הוא אמר ש-"אגף המחשוב של הבורסה הוא בית תוכנה לכל דבר. אולם, בניגוד לחברת תוכנה, שבה אין ייצור, כל מוצר שמפותח כאן קשור לקו הייצור המרכזי, והוא קריטי. המוניטין שלנו מבוסס על אמון המשקיעים והוא יכול להתרסק בן רגע על רקע תקלה שתגרום להפסקת פעילות".

באותו ראיון התייחס ביינארט לתפקיד המנמ"ר בבורסה – או, בהגדרתו בארגון זה, סמנכ"ל הטכנולוגיות – אותו מילא באותה התקופה אלדד הרשטיג. "הוא (המנמ"ר) קודם כל צריך להבין את הביזנס", אמר. "בעולם הפיננסי זה דבר מתבקש, אבל לצערי לא תמיד מיושם. אצלי זה לא יכול להיות. מנמ"ר שלא מכיר את התהליכים בבורסה לא יוכל לתפקד, כי הוא חלק מקו הייצור".

"אני מוכן להשקיע כמה משאבים שצריך כדי שיהיו לי אנשי צוות שבתוך שניות מבינים למה אני מתכוון ובאותו פרק זמן מבצעים את זה", הוסיף ביינארט. "אין מקום לפשרות, כי המחיר שנשלם עבור התפשרות יהיה יקר מאוד בהמשך ובסופו של דבר, האחריות למה שקורה בבורסה היא שלי, כמנכ"ל. דבר נוסף: אני דורש יצירתיות, שהיא פועל יוצא מהידע העסקי וההתמצאות, והיא נדרשת משום שאין כאן זמן להתמהמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים