"לא כל ה-IT יילך לענן – אבל ההיברידי הופך לנורמלי"
"טכנולוגית הענן מספקת לארגונים את כרטיס הכניסה למגרש בו נערך המירוץ לחדשנות", אמר סבסטיאן קראוזה, מנכ''ל עסקי הענן של יבמ באירופה
"לא כל המחשוב הארגוני יעבור לענן, אולם חלקו הגדול יעשה זאת. אנו מאמינים כי בסופו של דבר, הענן בן הכלאיים, ההיברידי, הוא זה שישלוט ויהפוך להיות הנורמלי החדש", כך אמר סבסטיאן קראוזה, מנכ"ל עסקי הענן של יבמ (IBM) באירופה.
בראיון לאנשים ומחשבים אמר קראוזה כי "הענן כיום כבר אינו שאלה טכנולוגית, אלא עסקית. מדובר בטכנולוגיה המניעה חדשנות עסקית, משנה מודלים עסקיים בארגון ומספקת גמישות תפעולית".
ארגונים, אמר קראוזה, "עוברים לענן, ובמיוחד לענן היברידי, מהר יותר ממה שמישהו צפה. אגב, את המושג ענן בן כלאיים, ההיברידי, אנו המצאנו. הענן נועד לתמוך בטרנספורמציה הדיגיטלית, להניע חדשנות של מודל עסקי ולגרום לצמיחה".
לדבריו, "מחקרים מצביעים, כי תוך שנים ספורות כשליש ממערכי המחשוב הארגוניים יישבו בענן הציבורי, וכמחצית מהם יישבו בסביבות ענן היברידי. עדיין, תהיינה סביבות IT שונות שלא ניתן יהיה, או לא יהיה כדאי, להעבירן לענן, והן ימשיכו לעבוד בתצורת הרישוי המסורתי".
לכן, אמר קראוזה, "משימת המנמ"ר תהיה לשלב בין כמה סביבות, זו של חצר הבית שלו, הדטה סנטר, ענן פרטי, ציבורי והיברידי".
ארכיטקטורה חוצת-סביבות
"ארכיטקטורת הענן שלנו היא חוצת-סביבות", הסביר קראוזה, "וגורמת לאנשי התשתיות בארגונים לעבוד יותר יעיל. אנחנו ממוקדים בשוק הארגוני ומספקים להם יכולות ושירותים בסביבות הענן השונות. אנו נותנים משקל לטיפול בנתונים, באמצעות המחשוב הקוגניטיבי, ובמיוחד שירותי הענן של ווטסון, המסייעים להפוך את הנתונים עצמם – למנוע המקדם את השימוש בענן. זאת, לצד יכולות נוספות, בעולמות האינטרנט של הדברים, בלוקצ'יין ואבטחה".
"אנו מספקים שירותי ענן וכלים שמתאימים לארגונים לפי מגזרי פעילות, תוך מענה לנושאים ספציפיים, כמו שילוב בין רגולציה וגיאוגרפיה למשל. אנו מפעילים 51 מרכזי ענן ב-20 מדינות, כך שמתקבלת שליטה מלאה על מיקום הנתונים, הכפופים לפיקוח רגולטורי בשווקים שונים".
לדבריו, "חברות המחקר קבעו כי לקוחות המתמודדים עם דרישות מורכבות בתחום הענן ההיברידי, ומחפשים אחר שילוב בין מערכות ארגוניות וענן פנימי ובין שירותי ענן ציבורי – צריכים לשקול שימוש בענן שלנו".
לדברי קראוזה, "השוואה בין דו"חות הרבעון השני של ענקיות הטכנולוגיה, מעלה כי אנו מובילים במכירות הענן בתריסר החודשים האחרונים".
"יבמ היא הראשונה שחצתה את רף ההכנסות של 15 מיליארד דולר בתחום הענן ב-12 החודשים האחרונים. מכירות הענן שלנו לשנה שהסתיימה בסוף יוני 2017 עמדו על 15.1 מיליארד דולר, לעומת 14.9 של מיקרוסופט (Microsoft), 14.5 מיליארד דולר של אמזון (AWS) ו-10 מיליארד של גוגל (Google)".
"לצד גידול הרצוף בעסקי הענן שלנו", הוסיף, "חווינו גם צמיחה מהירה במכירות מוצרים ותוכנה כשירות, SaaS: תזרים ההכנסות של החברה בתחום עמד ברבעון השני על 8.8 מיליארד דולרים – עליה של 30% בהשוואה לשנה הקודמת. זהו גידול מרשים לעומת 2012, אז החברה הגדירה את תחום הפתרונות כשירות כיעד אסטרטגי, והמכירות בזירה זו עמדו על 1.5 מיליארד דולר בלבד".
האינטרנט של האשפה
השוק הישראלי, אמר קראוזה, "מתאפיין בחדשנות הזורמת בעורקיו. בין השאר, אנו חשים בחדשנות זו בחברות הסטארט-אפ שעוברות ועברו באקסלרטור שלנו Alpha Zone. חדשנות קיימת במידה רבה ביותר גם במרכז המו"פ הגדול שיש לנו בישראל".
"כך, לדוגמה, אנו עובדים עם GreenQ הישראלית, העושה מיטוב ובקרה לפינוי האשפה. הפיתוח שלהם הופך את מערכי פינוי האשפה לחכמים, באמצעות התקנה פשוטה על הציוד הקיים. בדרך זו הוא חוסך לפחות 30% מעלויות איסוף האשפה בערים".
"הסטארט-אפ הישראלי, העובד בתחום האינטרנט של האשפה, מתבסס על OpenWhisk, הפלטפורמה שלנו נטולת השרתים, הפועלת במתכונת של 'לפי דרישה'. לקבוצת אלקטרה אנו מספקים יכולות לטיוב עבודת הטכנאים ולמניעת תקלות במזגנים, על ידי חיזוי בעיות ומיטוב עבודות התחזוקה שלהם".
"הענן שלנו מתפתח כל הזמן, ואנו מוסיפים לו עוד יכולות ועוד שירותים", סיכם קראוזה. "בעתיד נספק עליו יותר שירותים, יותר נתונים, יותר ניתוחים מעמיקים, וכן יכולת לעבוד במציאות רבודה. טכנולוגיית הענן מספקת לארגונים את כרטיס הכניסה למגרש בו נערך המירוץ לחדשנות".
תגובות
(0)