יצרניות סמארטפונים סיניות מצמצמות פערים מול אפל וסמסונג
וואווי נמצאת במקום השלישי, עם רק שלושה מיליון פחות מכשירים שנמכרו ברבעון השני לעומת אפל ● בסך הכול, חלה עלייה רבעונית של 4% במכירת הסמארטפונים
מזה זמן רב תופסות סמסונג (Samsung) ואפל (Apple) את שני המקומות הראשונים בשוק הסמארטפונים העולמי, אבל חברות ה-OEM הסיניות וואווי (Huawei), אופו (Oppo) ושיאומי (Xiaomi) לא קופאות על השמרים – ובהתמדה מצמצמות את הפערים מולן.
לפי הדו"ח האחרון שפרסמה חברת המחקרים קאנאליס (Canalys) לרבעון השני של השנה, וואווי מזנבת עם 38 מיליון משלוחים של מכשירים לרבעון השני לאחר אפל, שמכרה 41 מיליון מכשירים, והציגה גידול של 20% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
גם אפל הציגה רווחים טובים, ומשקיעיה מתלהבים במיוחד בשל איתותים להכנסות שיא ברבעון הרביעי של השנה, אבל נראה שלא כל הצרכנים קנו דווקא אפל.
במונחי גידול, אופו ושיאומי הציגו את הצמיחה הגדולה ביותר, ותפסו את המקומות הרביעי והחמישי, עם גידול במשלוחים של 44% ו-52%, בהתאמה.
מה עם סמסונג?
המובילה העולמית, סמסונג, מכרה יותר מ-79 מיליון מכשירים ברבעון, על אף שבמונחי גידול אין כמעט הבדל מול הרבעון המקביל בשנה שעברה, בעיקר בשל שחיקה מול הצמיחה החזקה של מתחרות ה-OEM. לדברי האנליסטים, החברה עומדת להגיע לתקרת המחיר של מותג ה-Galaxy, שכן מתחרות רבות מציעות מכשירי פרימיום במחיר תחרותי, שעשוי גם להגביל את אפל במחיר שתוכל לדרוש עבור מכשיריה הבאים.
"למרות חוויית המשתמש הייחודית למכשירי אפל", אמר טים קולינג, אנליסט בכיר בקאנאליס. "יהיה עליה להצדיק העלאה משמעותית במחיר המכשירים באמצעות שיפורים ניכרים הן בתכונות והן בעיצוב".
בסך הכול, ברבעון השני נמכרו 340 מיליון סמארטפונים בעולם, המייצגים עלייה של 4% יחסית לשנה שעברה, ומנתחי הדו"ח ציינו גם כי שוק הסמארטפונים בהודו ובסין החל לצנוח ברבעון המדובר.
בצפון אמריקה דווקא עלו המכירות הכלליות בכ-7% יחסית לרבעון המקביל בשנה שעברה, וגם אפל צמחה בו ב-10% – למרות המתנה של צרכנים לעדכון גרסת הדגל שלה הצפויה בסתיו.
תגובות
(0)