פייסבוק מבשלת מוצר חדשות חדש למנויים

למעשה מדובר על מה שעתיד להיות שת"פ בין ענקית הרשתות החברתיות לבין אתרי חדשות ומו"לים דיגיטליים, בכוונה להביא יותר מבקרים לאתריהם - ובתמורה להכנסה קבועה ● החברה אומרת שתתחיל לבדוק את המוצר בפועל כבר באוקטובר

פייסבוק. צילום: BigStock

אחת מהבשורות שמגיעות מאירוע Digital Publishing Innovation Summit, שהתקיים בניו יורק ביום ג' האחרון, היא שפייסבוק (Facebook) שוקדת על מוצר חדשות חדש למנויים. על הדברים הכריזה ראש תחום שותפויות חדשות בפייסבוק, קמפבל בראון, כפי שדיווח TheStreet.

בהודעה ששלחה פייסבוק בדוא"ל כתבה בראון ש"אנחנו נמצאים בשיחות מוקדמות עם כמה בעלי אתרי חדשות על איך נוכל לתמוך טוב יותר במודלים עסקיים מבוססי מנוי בפייסבוק. כחלק מפרויקט העיתונאות של פייסבוק (Facebook Journalism Project), אנחנו לוקחים את הזמן לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים שלנו ולהבין את הצרכים שלהם".

לדבריה, פייסבוק תתחיל לבחון את מוצר החדשות מבוסס מנויים בחודש אוקטובר, אשר יפנה את המשתמשים לדפי הבית של בעלי האתרים שבהם הם יכולים לרכוש מנויים דיגיטליים, ותכונת חומת אש שתעניק גישה בלעדית למנוי התוכן של אתרים אלו רק לאחר שהמשתמשים ניגשו ל-10 מאמרים חופשיים מאותו אתר.

אתרי החדשות מתאחדים – פייסבוק מחפשת שיתוף פעולה

ההכרזה מגיעה שבוע לאחר שכמה מאתרי החדשות הבולטים בארצות הברית, כמו גם מספר עיתונים קטנים יותר – קרוב ל-2,000 מו"לים בסך הכל – הקימו ארגון סחר שעונה לשם "News Media Alliance".

הארגון מגדיר עצמו בדף האתר שלו ככזה שבו "החברים שלנו משקפים התכנסות של כל ארגוני תוכן החדשות מכל גופי המולטי-מדיה בתעשייה שהתפתחה לעסק רב-פלטפורמי – פרסום תוכן מקורי בפרינט, בדיגיטל ובשילוב של הפורמטים".

לראות חומת אש בפייסבוק

"חברינו מייצגים את המותגים המהימנים והמשכנעים ביותר כיום בתחום המדיה. התפקיד שלהם הוא לשמור על העולם מיודע. התפקיד שלנו הוא לעזור להם להצליח. אנו מוודאים שהם נמצאים בפני קהל מרכזי ומקבלי החלטות מתוך ומחוץ לתעשייה: צרכנים. מפרסמים. מחוקקים. חדשנים. ביחד, אנחנו יוצרים את האסטרטגיות ואת המודלים העסקיים שיאפשרו לחדשות לשגשג במשך שנים רבות".

גורם המקורב לתכניותיה של פייסבוק אמר ל-Social Pro Daily כי התכונה החדשה תיבנה על גבי המאמרים המיידיים (Instant Articles) של הרשת החברתית, ושציינו כי מנהלי פייסבוק העובדים על שותפויות ומוצרים חדשותיים, כולל בראון וסגן נשיא המוצר, פיג'י סימו, השתתפו במפגשי שולחנות עגולים עם מנהלי התקשורת בניו יורק ובפריז בשבוע שעבר.

המקור אישר את המגבלה של 10 מאמרים ללא תשלום, והוסיף כי התכונה החדשה תתמוך גם בדגמי freemium, וכן ציין שלבעלי האתרים תהיה שליטה מלאה על ההחלטה האם לנעול או לבטל את נעילת המאמרים שלהם.

בראון ציינה בכנס כי "אחד הדברים ששמענו בפגישות הראשונות שלנו מעיתונים רבים וממוצאים לאור דיגיטליים הוא ש-'אנחנו רוצים מוצר מנוי. אנחנו רוצים להיות מסוגלים לראות חומת אש בפייסבוק'. וזה משהו שאנחנו עושים עכשיו. אנו משיקים מוצר מנוי".

בראון, שעבדה כבכירה לשעבר ב-NBC News וב-CNN, הצטרפה לפייסבוק בינואר. באותה תקופה היא הבטיחה: "אני אעבוד ישירות עם השותפים שלנו בכדי לעזור להם להבין כיצד פייסבוק יכולה להרחיב את טווח ההגעה אל העיתונות שלהם ולתרום ערך לעסקים שלהם. זה גם אומר לוודא שיש משוב שוטף של מו"לים כשפייסבוק מפתחת מוצרים וכלים חדשים בעבור ארגוני חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים